
Organizatorių pateiktu aštuntojo greičio ruožo aprašymu pasikliovęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, buvo pasiruošę akmenims, tačiau trasoje išvydo daugiausiai smėlį ir kopas. Sportininkams teko greitai persiorientuoti ir keisti pasirinktą strategiją. Pagreitėję ir pajutę ritmą pirmadienį tarp automobilių ekipažų jie užėmė 20-ąją vietą.
V. Žala pasakojo, kad smėliui visiškai išdžiūvus kopos tapo itin minkštos. Itin sunku jomis važiuoti buvo nesumažinus padangų slėgio. Kaip ir ankstesniuose greičio ruožuose išliko ta pati dilema: ar saugantis akmenų pasirinkti didesnį slėgį ir kopose tikėtis geriausio. Minkštos kopos „X-Raid“ visureigiui su didesniu slėgiu pripūstomis padangomis buvo rimtos kliūtys – net keturis kartus teko apsisukti ir tą pačią vietą šturmuoti antrą kartą.
„Iš pradžių buvo ir akmenų, tai vėl pripūtėm padangas didesniu slėgiu. Tai kopose prisikamavom kaip reikiant. Galų gale sumažinom slėgį ir kaip tik nuo tos vietos akmenų jau nebuvo daug, todėl nepramušėm nė vieno rato“, – komentavo lenktynininkas.
Sprendimas, anot V. Žalos, pasiteisino. Nors atrodė, kad ir iki tol su didesniu padangų slėgiu važiavo greitai, smėlynuose ekipažą lenkę varžovai pademonstravo, kad jų tempas nebuvo itin greitas. Išleidus dalį oro reikalai pasitaisė – automobilis noriai lipo į kopas, lengviau buvo išlaikyti pasirinktą trajektoriją.
„Nesuprantu, ką tiksliai organizatoriai nurodo tuose greičio ruožų aprašymuose. Toks įspūdis, kad šiandien 70 proc. trasos buvo smėlynai, nors pagal duotą lentelę turėjo būti nemažai akmenų“, – negalėjo suprasti jis.
Pademonstravo naujų technologijų pranašumą
Dakaro ralio maratono organizatoriai dar kartą priminė dalyviams, kodėl būtent šios lenktynės vadinamos sudėtingiausiomis pasaulyje. Pakeliui į Vadi ad Davasyrą ekipažams teko įveikti daugiau nei 800 kilometrų maršrutą ir pusę šio atstumo sudarė greičio ruožas. Po starto sportininkus pasitiko nuo horizonto iki horizonto besitęsiantys smėlynai, o antrojoje trasos dalyje – ir įdubę slėniai bei išdžiūvusių upių vagos.
Aštuntajame greičio ruože „Audi“ komanda pademonstravo hibridiniuose „RS Q e-tron“ visureigiuose pritaikytų naujų technologijų pranašumą: Mattias Ekstromas finišavo pirmas, o Stephane‘as Peterhanselis – antras. Du tos pačios komandos ekipažus finiše skyrė vos 49 sekundės. Trečiąją vietą pirmadienį užėmęs Sebastienas Loebas su BRX visureigiu nuo lyderio atsiliko daugiau nei trimis minutėmis.
V. Žala trasoje užtruko maždaug 22 minutėmis ilgiau nei M. Ekstromas, kuris aplenkė lietuvį ir bendroje automobilių įskaitoje. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas po aštuonių greičio ruožų bendroje rikiuotėje užima 12-ąją vietą.
vaidotaszala.com

Išbandymai Arūnui Gelažninkui
Dakaro lenktynės Arūnui Gelažninkui („Orion Dakar Team”) atsikvėpti neduoda: trasos vis sudėtingesnės ir sportininkų kaskart laukia nauji iššūkiai.
Dakaro ralis persirito į antrąją pusę ir susikaupęs nuovargis pradeda vis daugiau atsispindėti lenktynininkų rezultatuose. Aštuntojo važiavimo trasa buvo 830 km ilgio: 435 km pravažiavimų ir 395 km greičio ruožo.
„Jau antrą dieną iš eilės trasa man pasirodė itin sudėtinga, – pasakoja Arūnas po finišo. – Daug kopų, smėlio, akmenų, siaubingai daug dulkių. Pradžioje nepavyko pagauti ritmo ir keletas motociklininkų dulkėse mane aplenkė, todėl likusį laiką važiavau vienas.“
Anot lenktynininko, visą dieną pūtė stiprus šoninis vėjas ir susikaupęs bendras nuovargis nuolatos trukdė važiuoti maksimaliu pajėgumu. Vis dėlto, Arūnas nusiteikęs pozityviai: „Nors ir „supūtė“ sprandą, dabar važiuosiu iki bivako, pailsėsiu, padirbėsiu prie motociklo ir atiduosiu visas jėgas likusioms keturioms ralio dienoms.“
Lietuvis šiandien „Original by Motul” klasėje finišą kirto 3-ias (tačiau susumavus visų dienų greičio ruožus, išlieka pirmoje vietoje), bendroje įskaitoje atvažiavo 38-as.
agdakar.lt
Antanas Juknevičius: „Tokį greičio ruožą, kokį įveikėm šiandien, matėm tik Afrikoje”
Septintajame greičio ruožo įveikęs sunkvežimių keliamus dulkių debesis ir paliktas provėžas, „Kreda“ ekipažas aštuntajame greičio ruože startavo už jų. Priekyje laukė tik automobiliai, smėlis ir Saudo Arabijos akmenys. Tačiau nei jie, nei nulūžęs priekinis bamperis „Kreda“ komandos tempo nestabdė ir nesutrukdė pasiekti aštuntojo greičio ruožo finišo.
Laukė akmenų jūra
Sausio 10-ąją vykusiame aštuntajame greičio ruože Dakaro dalyviams teko įveikti 395 kilometrus važiuojant iš Al Dawadimi į Wadi Ad Dawasir. Tačiau iki vietos, kur buvo nubrėžta
aštuntojo greičio ruožo starto linija, teko įveikti 165 kilometrus bendrojo naudojimo keliais.
Aštuntojo greičio ruožo trasos profilis atrodė taip – 46 proc. žvyro, 30 proc. smėlio ir 24 proc. kopų. Dakaro dalyviams teko įveikti 200 kilometrų ypač klaidingų, smėliu apipustytų slėnių – išdžiūvusių upių vagų, kertančių aukščiausių kopų grandines. Po jų – Saudo Arabijos akmenimis nusėtas atkarpas. Jos, lenktynininko Antano Juknevičiaus nuomone, buvo rimčiausias dienos iššūkis, nes Dakaro milžinais tituluojami sunkvežimiai startavo už „Kreda“ komandos ekipažo.
„Greičio ruože bus labai daug akmenų, tiksliausias apibūdinimas būtų – akmuo ant akmens. Bet svarbu tai, kad priešingai nei vakar, tai šiandien visi sunkvežimiai yra už mūsų. Tai tikrai tempas bus greitesnis“, – prieš išvažiuodamas iš bivako sakė „Kreda“ komandos lyderis Antanas Juknevičius.
Aštuntajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 40-osios pozicijos ir sportiniu režimu rinko vieną kelio tašką po kito, kol galiausiai pasiekė finišą, preliminariai 37-oje vietoje. To padaryti nesutrukdė ir nulūžęs priekinis bamperis.
Trasoje praleidę beveik 5 valandas ir pasiekę finišą, lenktynininkai dar turėjo įveikti 269 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki bivako Wadi Ad Dawasir. Iš šio miesto Dakaro dalyviai rytoj pajudės į devintąjį greičio ruožą.
„Šiandien buvo geras, dakarinis greičio ruožas – tikrai vertas didžiausių pagyrų. Kažką panašaus matėm tik Afrikoje, todėl dabar galima pasakyti – mes tikrai dalyvaujame Dakare. Šiandien pūtėm su vėjeliu. Esam labai laimingi, niekas negedo, nulūžo tik priekinis bamperis. Bet tų dalių mes turim, grįžę į bivaką pasikeisim ir viskas bus gerai“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius.
Kas laukia devintajame greičio ruože?
Sausio 11-ąją Dakare vyks devintasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyviai turės įveikti 287 kilometrus, važiuojant kilpos formos trasa aplink Wadi Ad Dawasir. Organizatoriai žada, kad šiame greičio ruože ir pilotui, ir šturmanui teks laikytis kiek kitokios taktikos nei iki šiol. Kodėl? Nes trasoje bus gerokai mažiau smėlio nei iki šiol, daugiau kalnuotų vietovių ir plačių, per kanjonus vingiuojančių sekcijų.
dakaras.lt

SSV bagių klasėje pirmadienį Rokas Baciuška („South Racing”) užėmė penktąją vietą, o Tomas Jančys („Mediafon Team”) buvo 27-as.
Pastarosios dienos „Mediafon Team” atnešė įvairovės. Komanda šeštą ir septintą greičio ruožus pademonstravo labai stiprius rezultatus, vakar Tomas Jančys su Irmantu Bražiūnu finišavo 14-i. Deja, pirmadienis nepraėjo be iššūkių – komanda prarado 2 ratus, porą diržų ir antroje greičio ruožo dalyje bagiukas ėmė kaisti, tad greitis buvo stipriai sumažintas.
Po aštunto greičio ruožo „Mediafon Team” bendroje įskaitoje yra vis dar 15 vietoje. T. Jančys tikisi, kad per vakarą mechanikams pavyks atrasti gedimą ir ryt startuoti vėl galės pilna jėga. Tuo tarpu R. Baciuška bendroje rikiuotėje išsaugojo ketvirtą poziciją.