
Vos dvi savaitės liko iki pirmojo šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapo „7bet Rally Lazdijai ‘25“. Gegužės 16-17 dienomis organizuojamose varžybose kartu vyks ir Lietuvos „Extreme Rally“ bei „Rally4 Trophy“ pirmieji etapai.
Šiuo metu dalyvių sąrašas jau plyšta per siūles – jame registruota net 80 ekipažų. Visgi svarstoma ekipažų skaičių dar kiek padidinti, kadangi už brūkšnio yra likę keletas garsių lietuviškų ekipažų bei vienas kitas greitas duetas iš užsienio. Tačiau jau dabar nėra jokių abejonių, kad sezono prologu tapsiančios varžybos pasižymės itin atkaklia kova dėl sekundžių ir prognozuoti laimėtojus čia bus išties sudėtinga.
„7bet Rally Lazdijai ‘25“ dalyvių sąraše visas Lietuvos ralio elitas – Vaidotas Žala, Vladas Jurkevičius, Giedrius Notkus, Martynas Samsonas, Rokas Steponavičius, Nedas Radišauskas, Giedrius Firantas ir kiti greiti pilotai su savo šturmanais.
Sportininkai neslepia, kad šiose varžybose konkurencija bus beprotiškai didelė, o nuspėti galimą varžybų baigtį – labai sudėtinga.
„Visagine dirbome su automobilio nustatymais ir visiškai nesikoncentravome į rezultatą, bet viskuo esu patenkintas. Važiavome tam, kad labiau suprastume automobilį nes prieš šias varžybas mašina kardinaliai pasikeitė lyginant su tuo, ką turėjau Portugalijoje ir Ispanijoje.
Dabar pirmas darbas – visi kompiuteriai išvažiuoja į „Hyundai Motorsport“ programinės įrangos atnaujinimui, kad elektroniškai būtų valdomas „Wastegate“, kurio dabar neturėjome. Tuomet kai gausime jį atgal, lauks testai prieš Lazdijus. Važiuosime geriausiais degalais, kita programa.
Praėjusių dvejų metų raliai Lazdijuose man labai patiko. Įdomu važiuoti greičio ruožais, kuriuos mažai kas žino iš atminties. Tas ralis dar nevyksta daug metų, todėl Lazdijų trasos man labai patinka.
O konkurencija šiemet tokia, kad patekti į dešimtuką šiemet bus didelė garbė. Lietuvos ralis tikrai kyla ne dienomis, o valandomis. Visi greitėja, technika modernėja, tampa įvairesnė. Kalbu ne tik apie R5 automobilius, bet ir apie Mindaugo Varžos kurtą techniką, N5 automobilius. Dešimtukas yra supergreitas. Kaip aš sakau, jei esi dešimtuke, tai jau esi neblogas ralio lenktynininkas“, – sakė Rokas Steponavičius.
Praėjusį savaitgalį tiek visus ralio fanus, tiek pats save nustebino Giedrius Firantas. Į R5 kategorijos „Škoda Fabia“ sėdęs lenktynininkas Visagine vykusiame ralio sprinto etape pasiekė antrą poziciją ir aplenkė tiek Giedrių Notkų, tiek Roką Steponavičių. Tokį savo pasiekimą pilotas vertina atsargiai, nors pripažįsta, kad prie naujojo savo automobilio priprato itin greit ir praktiškai jokios adaptacijos jam neprireikė. Visgi Giedrius Firantas neslepia, kad Dzūkijoje savo vertę teks bandyti įrodyti iš naujo.
„Dabar reikės peržiūrėti visą automobilį ir prieš Lazdijus planuoti testus. Galbūt pavyks prisijungti prie Roko Steponavičiaus, Nedo Radišausko. Tas pratinimasis prie mašinos neįvyko, nes nebuvo tokio poreikio. Iškart viskas buvo gerai. Nežinau net, ką daugiau ruoštis. Reikia tik susikaupti ir nepasiduoti toms geroms emocijoms, kad viskas gerai pavyko Visagine. Suprantu, kad nereikia užmigti ant laurų ir Lazdijuose konkurencija bus žymiai didesnė. Tačiau šių varžybų laukiu jau su malonumu, o ne su baime.
Kiti pratinasi prie naujų automobilių pusę metų, metus, istorijoje yra buvę atvejų kai net ir nepriprato, o man iškart viskas tiko ir patiko. Mašina labai smagiai važiuoja. Dabar suprantu, ko verta ta investicija į šį automobilį.
Lazdijų greičio ruožai visuomet labai smagūs. Kalnai, pakalnės. Greičio ruožai nepasižymi dideliu greičiu, bet yra ypatingai techniški. Be to, viskas vyksta labai lokaliai, nedaug pervažiavimų. Lazdijai yra tas kraštas, kuris tikrai nusipelnė turėti ralį“, – sakė Giedrius Firantas.
Šiose varžybose startuos ir dar vienas Lietuvos ralio čempionas Martynas Samsonas, kuriam stenogramą skaitys Ervinas Snitkas. Ekipažas šiais metais turėjo planų pasirodyti „Subaru“ automobiliu, tačiau technikos paruošimo procesai nebuvo tokie spartūs, kokių ekipažas tikėjosi, todėl „7bet Rally Lazdijai ‘25“ duetas startuos BMW E46 M3 modeliu.
Kaip rodo ankstesnių metų rezultatai, Martynas Samsonas su Ervinu Snitku net ir technologiškai mažiau pažangiu automobiliu sugeba būti ne tik dešimtuke, bet pasibeldžia ir į penketuko duris.
„Šiek tiek stringame su savo projekto paruošimu. Norime ramiai pasidaryti tą „Subaru“, kurį konstruojame, pravažiuoti kokius 200-300 kilometrų testų, tai pirmus du Lietuvos čempionato etapus važiuosime su BMW. Matysime, koks bus rezultatas, bet spausime ir su BMW.
„7bet Rally Lazdijai ‘25“ varžybos man patinka dėl savo atmosferos. Be to, ten labai geri keliai. Organizatoriai, kiek skaičiau, žada ir naujovių, nevažiuotų atkarpų. Lazdijų kraštas pats iš savęs fainas, toks kalvotas. Atrodo, kad mūsų Aukštaitijoje yra labiau kalvota, bet ten organizatoriai tikrai atranda kalvų ir įdomių atkarpų. Manau, kad bus labai įdomu. Kažkiek atsimename greičio ruožus iš ankstesnių metų, yra galvoje išlikusių momentų, tačiau matysime, ką organizatoriai sukomponavo šiemet“, – kalbėjo Martynas Samsonas.
„7bet Rally Lazdijai ‘25“ dalyvių šiemet lauks devyni greičio ruožai, kurių bendras ilgis perkops 90 kilometrų. Organizatoriai jau anksčiau skelbė, kad šiais metais sportininkams pasiūlys ir naujų, ir anksčiau jau važiuotų, bet pakoreguotų greičio ruožų, kuriuose, pravažiavus saugos automobiliams „Dacia Bigster“, užvirs bekompromisė kova dėl sekundžių ir pirmųjų sezono taškų.
Organizatorių informacija