
Penktajame „Atlantis Games e-LARČ“ etape, skirtame šį savaitgalį vyksiančiam Elektrėnų raliui, startavo 130 dalyvių iš 20 valstybių. Jiems virtualaus ralio organizatoriai paruošė dvylikos greičio ruožų trasą. Ralis prasidėjo trumpame miesto greičio ruože, kurį reikėjo įveikti du kartus. Vėliau ralis driekėsi techniškais, siaurais bei daug meistriškumo iš dalyvių reikalaujančiais žvyrkeliais. Bene pats sudėtingiausias ir daugeliui dalyvių tapęs lemtingu – identiškas 3 bei 4 greičio ruožas, kuris buvo važiuojamas jau sutemus.
Nuo pat starto lyderio rolės ėmėsi WRC čempiono bendravardis suomis Tommis Makinenas, pasirinkęs „Hyundai i20 R5“. Po pirmųjų kilometrų kovos miesto gatvėse už jo rikiavosi šį sezoną visiems įprastai matomi vardai. Į pergalę pretendavo svečiai iš užsienio Gabrielis Simsonas, Damianas Skupienas, Tobiasas Hultas, Jurekas Bogdanowiczius bei Joonas Loonas. Tačiau neatsitiktinai paminėtas 3 ir 4 naktiniai greičio ruožai, kuriuose gausus lyderių būrys buvo prasijotas. Pirmasis apmaudžią avariją patyrė suomis Joonas Lonnas, kuris ir taip sėdo prie savo virtualios „Ford Fiesta RS WRC“ vairo sirgdamas. Antrojo važiavimo metu, dėl avarijos pasitraukė ir lenkas Jurekas Bogdanowiczius.
Kaip žinia, naktiniai greičio ruožai iš dalyvių reikalauja maksimalaus susikaupimo ir įdirbio su stenograma. Čia savo stipriąsias puses atskleidė suomis Aleksis Hallia bei latvis Santis Sarkanis. Jie po keturių greičio ruožų atitinkamai rikiavosi ketvirtoje ir aštuntoje bendrosios įskaitos vietose.
Antrąją ralio dalį dalyviai įveikė šviesiu paros metu. Jeigu naktiniai greičio ruožai parodė savo herojus, likusioje ralio distancijoje viskas atsistojo į savas vėžes. Įpusėjus antrajai ralio dienai į lyderių trejetuką prasibrovė Arūnas Gylys su „Volkswagen Polo R WRC“, kuris netruko laimėti ir du greičio ruožus.
Visgi, išsiveržęs į priekį dar starte, iki ralio finišo savo lyderio pozicijos niekam nebeužleido T. Makinenas, kuriam pergalė Elektrėnuose tapo antrąja „Atlantis Games e-LARČ“ pirmenybėse. Pirmą kartą suomis džiaugėsi ralio nugalėtojo vardu prieš du metus taipogi Elektrėnų raliui skirtame etape. Antrąją vietą užtikrintai pelnė T. Hultas iš Švedijos. Trečias finišo liniją kirto Arūnas Gylys, tačiau po finišo organizatoriai skyrė jam 2 minučių laiko baudą, todėl lietuvis buvo priverstas apsikeisti savo pozicijomis su kaimynu iš Lenkijos – Pawelas Steneris. Visas šis greičiausiųjų trejetukas pilotavo „Rally2“ klasės techniką.
Įskaitoje, kurioje varžosi galingiausi (WRC) automobiliai, nugalėjo A. Gylys. Po organizatorių skirtos baudos lietuviui pakako susikrautos persvaros išsaugoti poziciją prieš estą Gabrielis Simsonas. Trečias finišavo graikas Akis Giovosas.
Klasėje, kurioje drauge varžosi legendiniai įvairių kartų „Subaru“ ir „Mitsubishi“ bei naujausia FIA ralio piramidės klasė „Rally3“ klasė, penktoji pergalė iš eilės iškeliavo į Suomiją. Tiesa, vienvaldis klasės lyderis Janne Laahanenas šį kartą sulaukė gana rimto pasipriešinimo iš savo tautiečio A. Hallia, tačiau pastarasis antrojoje ralio dalyje pralaimėjo nervų karą, padarė lemiamą klaidą ir pasitraukė iš varžybų. Įdomu ir tai, kad J. Laahanenas šiame etape važiavo turėdamas sveikatos problemų, tačiau toks pasiaukojimas dabar suomiui leidžia jaustis užtikrintai prieš paskutinio etapo startą, kadangi pergalė čempionate jau beveik kišenėje. Antras finišo liniją kirto Ignas Augustonis, už savęs 3 sekundėmis palikęs kitą suomį – Joonas Hamalainenas.
Priekine ašimi varomų automobilių įskaitoje taipogi eilinę pergalę šventė Aleksis Paakkinenas, kuris jau užsitikrino pergalę ir čempionate. Suomiui beliko tik startuoti paskutiniame etape ir jis taps Lietuvos čempionu. Antrąją vietą iškovojo kitas suomis Tomas Salminenas, trečias liko Edvinas Meškauskis.
BMW automobilių įskaitoje kiek netikėtai pasitraukė etatiniai šios klasės lyderiai – Valdas Džiaugys su ukrainiečiu Oleksandr Arych. Į jų vietą pretendavo keli greiti suomiai, tačiau ir jie patyrė avarijas. Tuo puikiai pasinaudojo amerikietis Jasonas Murphy, už savęs palikdamas antroje vietoje finišavusį Igną Bralkovskį. Likus vienam etapui, šioje įskaitoje yra bene daugiausiai nežinomybės kaip, susidėlios galutinė čempionato prizininkų rikiuotė.
Likus finaliniam etapui, skirtam Utenos raliui, kuris vainikuos ir Lietuvos automobilių ralio čempionatą, „Atlantis Games e-LARČ“ pirmenybėse vis dar lieka daug intrigos asmeninių vairuotojų įskaitų taškų lentelėse. Paskutinis etapas vyks rugsėjo 22-27 dienomis. Tai bus pats svarbiausias čempionato etapas dalyviams, kadangi jo metu iškovoti taškai bus dauginami iš 1,5 koeficiento.
„Atlantis Games e-LARČ“ yra oficialios virtualaus sporto pirmenybės, įtrauktos į Lietuvos automobilių sporto federacijos oficialių varžybų sąrašą. Tai yra pripažintas ir pirmasis pasaulyje nacionalinis ralio e-čempionatas pasaulyje, sparčiai augančioje simuliatorių nišoje.
lasf.lt