
Sukurti sportininkams, tačiau pamilti visų mūsų – taip galima apibūdinti Nike prekinio ženklo batus, drabužius ir aksesuarus.
Be abejonės, Nike vardas daugeliui asocijuojasi su sportiniais bateliais, tačiau šios kompanijos gerbėjai puikiai pažįsta kokybiškas marškinėlius, kelnes, džemperius, kuprines ir įvairiausias aprangos detales. Apsilankę internetinėje prekybos vietoje sil.lt tuo įsitikinsite patys. Mes, tuo tarpu, pateksime pačius įdomiausius faktus apie Nike prekės ženklą. Juk įdomu sužinoti kuo kvėpuoja kompanija, kurios gaminius mielai dėvite kiekvieną dieną?
Įmonės gyvavimo pradžios niuansai
Kompanija Nike įsikūrė 1964 metais. Ji ne iškarto gamino avalynę. Kompaniją įkūrė Billas Bowermanas ir Philas Knightas. Pirmasis buvo lengvosios atletikos treneris, o antrasis – vidutinių nuotolių bėgikas. Didžiausią populiarumą Nike įgijo nuo 1971 metų. Šie metai laikomi atspirties tašku, kai įmonė pradėjo kopti į verslo sėkmingos viršūnės limk. Beje, kompanija savo veiklą pradėjo teturėdama 1200 dolerių.
Pirma Nike batų pora siejama su vaflių keptuve
Pirmasis įmonės patentas pasirodė 1971 metais ir jis vadinosi Waffle Trainer. Kai Billas Bowermanas pusryčiaudamas su žmona užpildė keptuvę guma, jam gimė idėja avalynės padą užpildyt raštuota konstrukcija. Ilgainiui tai tapo neatsiejama nuo Nike sportinės avalynės pado.
Nike kultinio logotipo istorija
Tikriausiai manote, jog visame pasaulyje gerai atpažįstamą lopgotipą sukūrė koks nors garsus dizaineris? Klystate. Nike logotipą sukūrė viena iš Portland univerditeto studenčių. Jos vardas Carolyn Davidson ir ji gavo 35 dolerių honororą. Šiomis dienomis tai prilygsta 200-čiai dolerių. Šio prekinio ženklo sąžiningai veiklai paliudyti byloja tas faktas, jog įmonės savininkai, kai tik sukurtas logotipas tapo be galo populiarus ir gerai žinomas, jo autorei sumokėjo gana didelę sumą.
Michaelis Jordanas ir Nike
Gyva krepšinio legenda ir Nike prekinis ženklas – tandemas, be kurio sunkiai įsivaizduojamas šios kompanijos gyvavimas. Nors pats krepšininkas paskutinį kartą aikštelėje pasirodė 2003 metais, honorarus garsenybė iš Nike gauna iki šiol. Tai vienas iš tų nenuginčijamų įrodymų, jog sėkmingai sukurta reklama ir tinkamai parinktas veidas gali pelną duoti dar ilgus metus. Net ir tuo atveju, kai naujos kartos klientai gaminius reklamuojančią garsenybę pažįsta tik iš istorija tapusių įrašų.
Nike – Y kartos numylėtiniai
Reklaminė agentūra Moosylvania atliko tyrimus, leidžiančius nustatyti kokio amžiaus klientai labiausiai vertina ir mėgsta Nike produkciją. Tyrimų rezultatai parodė, jog tai yra Y karta. Tai žmonės, gimę 1980-1995 metais. Sutikite, gana jaunas amžius, turint galvoje, jog Nike kompanija gyvuoja jau daugiau nei penkis dešimtmečius ir jos prekių reklamos favoritai – tikrai ne pirmos jaunystės garsenybės. Ką gi, belieka patvirtinti – klasikos ir kokybės sąntykis visuomet išlieka nemarus.
Nike išmanieji batai
Viena didžiausių Nike naujovių yra išmanieji batai, kurie gali būti elektroniškai suporuoti su išmaniuoju telefonu. Avalynė turi kompiuterinį įtaisą, kuris prijungiamas prie dėvinčio batus žmogaus išmaniojo telefono. Tai puiki galimybė dalintis įvairaus pobūdžio duomenimis apie batus dėvinčio žmogaus fizinį aktyvumą.
Nike ir kino pasaulis
Nike dizaineriai sėkmingai kuria tiek drabužius, tiek avalynę ne tik paprastiems žmonėms, bet ir kultiniams kino herojams. Vienas talentingiausių jau minėtų Oregono koncerno dizainerių Tinkeris Hatfieldas sukūrė ne vieną Nike batų porą, kurias buvo galima išvysti garsiuose kino filmuose. Tinkeris sukūrė avalynę tokių filmų herojams, kaip „Atgal į ateitį (1985) ir „Batman“ (1989).
Milijardiniai pardavimai ir Emmy apdovanojimai
Galima rasti duomenis, jog Nike įmonės parduotų prekių skaičius jau perkopė milijardą. Į šį asortimentą įeina batai, drabužiai, aksesuarai ir sportinė įranga. Tačiau kompanija gali pasigirti ne tik gerais pardavimais, bet ir reklamos veiksmingumu bei aukšta kokybe. Pirmą kartą Nike gavo Emmy apdovanojimą už skoningą ir stilingą reklamą, o po metų šis apdovanojimas buvo gautas antrą kartą.
Legendiniai Air Max sportiniai bateliai
Prieš trisdešimt metų dizainerio Tinkerio Hatfieldo sukurti kedai šiandien drąsiai vadinami sporto ir stilingo miestiečio simboliu. Talentingam dizaineriui pirmam į galvą šovė tuomet labai inovatyvi ir radikali mintis – palikti bato pade esančią oro kapsulę matomą. Žiniai apie šiuos naujoviškus kedus paskelbti 1987 metais buvo suorganizuota grandiozinė reklaminė kampanija. Per JAV komercinę televiziją transliuojamoje reklamoje skambėjo grupės „ The Beatles“ daina „Revoliution“. Tai buvo negirdėtas atvejis reklamos istorijoje, kai legendinių grupių kūriniai naudojami aprangai reklamuoti.
Šiandien Air Max yra vieni žinomiausių sportinių batelių pasaulyje. Naujus ir riboto leidimo kedus tuoj pat išgraibsto sportinių batų kolekcionieriai, o ištikimiausi gerbėjai senus modelius vieni iš kitų perperka už kelis tūkstančius dolerių. Beje, kovo 26 diena skelbiama oficialia Air Max kedų diena.
R