
2021 m. rugpjūčio 7-21 d. Prancūzijoje vyksta 36-asis FAI pasaulio sklandymo čempionatas.
95 pilotai iš 24 pasaulio valstybių (Lietuvos, Kroatijos, Slovėnijos, Prancūzijos, Čekijos, Šveicarijos, Jungtinės Karalystės, Ukrainos, Italijos, Lenkijos, Vengrijos, Vokietijos, Austrijos, Suomijos, Belgijos, Nyderlandų, Liuksemburgo, Danijos, Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Rusijos, Australijos, JAV) varžosi trijose sklandytuvų klasėse: klubinėje, standartinėje ir 15 metrų.

Lietuvai šiame čempionate atstovauja trys sklandytojai: Artūras Pilvinis (standartinė klasė), Andrejus Lebedevas ir Darius Gudžiūnas (klubinė klasė). Tiesa, dėl sklandytuvo gedimo A.Pilviniui iš kovos teko pasitraukti jau po pirmojo įskaitinio pratimo.
Nepaisant nelabai sklandaus varžybų starto (pirmoji varžybų diena atšaukta dėl nepalankių meteorologinių sąlygų), suskridus 8 pratimus, Lietuvos atstovas D.Gudžiūnas su vokišku sklandytuvu „ASW 20“ rikiuojasi 2-oje klubinės klasės vietoje (iš 36 pilotų), A.Lebedevas (sklandytuvas „ASW 20“) – 19-oje.
Skrisdamas pirmąjį įskaitinį pratimą D.Gudžiūnas parodė antrą geriausią rezultatą, šeštadienį tapo penktojo įskaitinio varžybų pratimo nugalėtoju.
Kiekvienos sklandymo varžybų dienos metu sportininkai skrenda vis kitą pratimą. Už kiekvieną įskaitinį skrydį skiriami taškai. Dienos skrydžio tikslas – kuo didesniu vidutiniu greičiu apskristi teisėjų parinktą dienos maršrutą išnaudojant gamtoje esančią energiją (konvekciją, oro bangas, vėją ir pan.).
Dienos maršruto atstumas priklauso nuo užduočių rengėjų, pavyzdžiui, šiame pasaulio čempionate pirmojo įskaitinio pratimo bendras atstumas – 152,43 km, šeštojo įskaitinio pratimo – 222,82 km.
www.aeroclub.lt