
VšĮ „Tikslo Link” įgyvendinamas ir Sporto rėmimo fondo finansuojamas projektas „Fizinio aktyvumo skatinimas virtualioje erdvėje” – tai inovatyvus žingsnis link kūrybingo ir efektyvaus fizinio aktyvumo skatinimo sporto srityje.
Projekto įgyvendinimas 2021-2023 metais įtraukė daugiau kaip 120 sporto sektoriuje dirbančių specialistų iš įvairių Lietuvos regionų, kaip antai Kaunas, Vilnius, Panevėžys, Šiauliai, Marijampolė ir Klaipėda.
Pagrindinis projekto tikslas yra gilinti žinias ir įgūdžius sporto sektoriuje dirbantiems ar paslaugas teikiantiems specialistams. Tai siekiama pasiekti skatinant asmenų įsitraukimą į fizinį aktyvumą naudojant informacines komunikacines technologijas (IKT). Projekto uždavinys buvo suteikti kompetencijas dirbantiems ar teikiantiems paslaugas sporto srityje specialistams, leisdami jiems naudotis fizinio aktyvumo paslaugų teikimo virtualioje erdvėje (naudojant IKT).
Mokymuose aktyviai dalyvavo įvairaus amžiaus sporto sektoriuje dirbantys specialistai – nuo 20 iki 70 metų. Toks platus amžiaus spektras rodo didelį susidomėjimą naujovėmis ir įvairiomis IT technologijomis sporto sektoriuje.
Naujosios IT technologijos tampa neišvengiamu įrankiu šiuolaikinio sporto sektoriaus specialistui. Jaunajai kartai šios technologijos yra natūralios ir neatsiejamos nuo kasdieninio gyvenimo, tad norint efektyviai komunikuoti ir skatinti fizinį aktyvumą, specialistams svarbu suvokti ir įsisąmoninti šias technologijas. Tai ne tik pagerins jų darbo efektyvumą, sporto paslaugų kokybę, bet ir prisidės prie patrauklumo sportui jaunajai kartai.
Kelios pagrindinės priežastys, kodėl šiuolaikiniai sporto specialistai turėtų būti kompetentingi IT srityje galėtų būti fizinio aktyvumo skatinimas, kadangi IT gali būti puiki priemonė skatinti žmones būti fiziškai aktyviais. Sporto specialistai, naudodamiesi įvairiomis aplikacijomis, virtualia realybe, ar kitomis technologijomis, gali kurti pritaikytas programų sistemas, kurios skatina žmones judėti, stebėti savo fizinę veiklą, ir siekti individualių sveikatos tikslų. Kita galima priežastis yra susijusi su tuo, kad IT leidžia kurti individualizuotas treniruočių programas, atsižvelgiant į kiekvieno žmogaus unikalias galimybes ir tikslus. Personalizuotos treniruotės gali būti efektyvesnės ir pritraukiančios platesnę auditoriją, nes jos atsižvelgia į asmens poreikius ir preferencijas. Svarbu nepamiršti, kad modernios technologijos suteikia galimybę sukurti įdomius ir įtraukiančius treniruotes, varžybas ar edukacines programas. Tad virtuali realybė gali būti naudojama įvairių sporto šakų treniruotėse ir varžybose, suteikiant autentišką patirtį net nuotoliniu būdu. Modernios IT priemonės palengvina komunikaciją tarp sporto specialistų, trenerių ir sportininkų. Elektroninės komunikacijos platformos, įskaitant pokalbius, el. laiškus, ir bendradarbiavimo įrankius, leidžia efektyviau organizuoti informacijos mainus bei padidinti bendradarbiavimo efektyvumą. O taip pat socialinės medijos ir kitos internetinės platformos yra puiki priemonė sporto specialistams dalintis informacija, reklamuoti renginius, paslaugas ar produktus, taip siekiant didesnio visuomenės dėmesio ir palaikymo.
Visa tai paskatino sukurti mokymų programą, kuri apimtų skirtingas temas ir leistų sporto sektoriuje dirbantiems specialistams pamatyti platų galimybių spektrą, taikant įvairius IT įrankius savo veikoje. Mokymai vyksta penkias dienas (40 akad. val.), įskaitant vieną dieną nuotoliu. Kiekviena diena skirta konkrečiam temos aspektui:
- „Kitaip nei visi: kūrybiškumas skatinant fizinį aktyvumą” – ši mokymų diena leidžia dalyviams pažvelgti į fizinio aktyvumo veiklas iš naujo kampo, nagrinėjant, kaip kitose šalyse pandemijos metu buvo skatinamos skirtingų sporto šakų veiklos naudojant virtualią erdvę.
- „Susipažinkime: IT įrankiai FA skatinimui virtualioje erdvėje” – dalyviai supažindinami su įvairiais IT įrankiais, nuo aplikacijų iki virtualios realybės ir turi galimybę juos praktiškai išbandyti.
- „Kaip išlaikyti susidomėjimą” – šios mokymų dalies metu kalbama apie kartų skirtumus ir jų poreikius, taip pat įtraukiant žaidybinimo elementus į fizinio aktyvumo veiklas.
- Mokymų dalyje „Komunikacija ir trenerio įvaizdis” – dalyviai susipažįsta su įvairiais komunikacijos kanalais, mokosi formuoti savo, kaip trenerio, įvaizdį, pasitelkiant skaitmeninius komunikacijos kanalus.
Projektas „Fizinio Aktyvumo Skatinimas Virtualioje Erdvėje” ne tik įneša naujovių į Lietuvos sporto sektorių, bet ir suteikia galimybę specialistams plėsti savo žinias ir įgūdžius, siekiant skatinti fizinį aktyvumą naudojant modernias informacines komunikacines technologijas. Tai svarbus žingsnis link visuomenės sveikatos gerinimo ir sporto populiarinimo.



Projektas „Fizinio aktyvumo skatinimas virtualioje erdvėje“, įgyvendinamas VšĮ „Tikslo link“, bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.
