
Savaitgalį Ukmergėje įvyko trečiasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „Jusema Rally Ukmergė“. Jame startavo ir keturi „Viada-Multi FX“ komandos ekipažai. Dviem iš jų pasirodymą pavyko baigti žengiant ant prizininkų pakylos.
Absoliučioje įskaitoje antrąją vietą iškovojo Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano duetas, kuris lenktyniavo „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Ekipažas abi ralio dienas laikėsi konservatyvios taktikos, demonstravo stabilumą ir užtikrintai kilo pozicijomis. Giedrius Notkus pasakojo, kad tokią taktiką jis pasirinko neatsitiktinai. Ilgas, sudėtingas ir visiems dalyviams naujas ralis su kone niekada nematytais greičio ruožais klaidų neatleido – antrąją ralio dieną lyderių rikiuotėje prasidėjo pasitraukimai.
„Smagu, kad ralis grįžo į Ukmergės apylinkes. Prieš 20 metų čia mes ir pradėjome savo karjerą įvairiuose sprintuose. Greičio ruožai buvo parinkti labai skirtingų dangų, labai įvairūs – platūs, siauri, miškingi. Reikėjo dažnai keisti važiavimo ritmą ir prisitaikyti prie trasų.
Pirmą dieną sekėsi gana neblogai. Po keturių greičio ruožų pirmasis dalyvių ketvertukas, neskaitant Vaidoto Žalos, tilpo į keturias sekundes. Tai nuteikė optimistiškai. Antrąją dieną pirmuosius du greičio ruožus suvažiavome ne itin gerai, tad varžovai pradėjo nuo mūsų bėgti.
Vėliau stabilizavomės ir pradėjome rodyti gerus laikus kaip ir kiti, bet pradėjo kristi varžovai. Pirmiausia iš kovos iškrito Vladas Jurkevičius, po to dėl gedimo pasitraukė Deividas Gezevičius, galiausiai apsivertė Justas Simaška. O mes laikėmės tos konservatyvios taktikos, turėjome tempą, greitį, bet nerizikavome ir šis sprendimas pasiteisino. Aišku, reikėjo atsilaikyti prieš Giedriaus Firanto atakas, nes Ukmergėje jis ir vėl buvo labai greitas. Ypač spausti mus jis pradėjo varžybų pabaigoje ir vienu metu buvo priartėjęs iki penkių sekundžių, bet vėliau irgi padarė klaidą.
Mums ši taktika padėjo finišuoti antroje vietoje ir dėl to labai džiaugiamės. Kaip sakė vienas iš žiūrovų – patirtis laimėjo. Galbūt tai ne pati saldžiausia pergalė, nes varžovai iškrito iš kovos, neaplenkėme jų tiesioginėje kovoje, bet mūsų taktika pasiteisino ir mes gavome labai svarbius metinės įskaitos taškus“, – pasakojo Giedrius Notkus.
Pergalę savo klasėje ir „Rally 4 Trophy“ įskaitoje šventė kitas „Viada-Multi FX“ ekipos duetas – Klaudas Bučinskas su Povilu Gutausku. Jie laimėjo penkis iš šešiolikos greičio ruožų. Stabilumą demonstravęs ekipažas, likus vienam greičio ruožui, turėjo aštuonių sekundžių deficitą nuo lyderio.
Kadangi šiemet duetas jau turėjo vieną pasitraukimą iš varžybų Lazdijuose, Ukmergėje rizikuoti ir bandyti važiuoti ties galimybių riba nebūtų buvę protinga. Tandemas nusprendė važiuoti savo tempu ir išsaugoti antrąją vietą klasėje, tačiau finišavę sužinojo, kad iš paskos jų startavęs lyderis sulaužė pakabą ir šio greičio ruožo nebaigė, tad Klaudas Bučinskas ir Povilas Gutauskas šoktelėjo į pirmąją vietą.
„Turėjome visai neblogą tempą, kokio ir norėjome. Nedarėme klaidų ir pilnai reabilitavomės po Lazdijų nesėkmės. Po Kelmės ralio buvo kardinaliai pakeisti automobilio nustatymai. Komanda tikrai ilgai dirbo, kad surastų patį geriausią automobilio balansą ir dabar jaučiau, kad automobilis yra kur kas geriau valdomas. Tikrai labai dėkoju komandai už pastangas, nes jos buvo akivaizdžios ir turėjo rezultatą. Automobilis elgėsi visai kitaip ir tai mums labai tiko. Galėjome važiuoti savo tempu. Ačiū labai komandai, jų darbas davė vaisių. Esame labai patenkinti mechanikų sprendimais.
Kalbant apie ralį ir greičio ruožus tai labai nustebino, kad organizatoriai rado tiek daug sudėtingų ir įvairių greičio ruožų. Ralis buvo ilgas ir varginantis, bet mes turėjome strategiją ir laikėmės jos abi dienas. Viena iš strateginio plano dalių buvo važiuoti ramiau, neieškant ribų. Panašu, kad tai suveikė. Palaikėme gerą tempą ir finiše sužinojome, kad priekyje mūsų buvęs Aras Kvedaras paskutiniame greičio ruože sustojo dėl techninių problemų. Tai leido mums pakilti į pirmą vietą“, – mintimis dalijosi Klaudas Bučinskas.
Finišą sėkmingai pasiekė ir ketvirtoje savo klasės vietoje įsitvirtino Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu. Įdomu tai, kad viename iš greičio ruožų ekipažas patyrė avariją ir virto. Tačiau kūlverstis buvo toks sėkmingas, kad praktiškai net nenukentėjo automobilio stogas. Nusileidęs ant ratų ekipažas tęsė savo pasirodymą.
„Buvome šiek tiek nusivožę. Švelniai apvirtome per stogą, per priekį, bet automobilis liko daugmaž sveikas. Tik kosmetiniai sugadinimai. Užsivedėme variklį ir važiavome toliau. Pavyko finišuoti. Buvo tikrai nelengvas, bet labai įdomus ralis. Iš pradžių nelabai važiavo automobilis, paskui kažkaip ramiau pradėjome važiuoti mes. Džiaugiuosi, kad su tiek nuotykių esame finiše“, – kalbėjo Jonas Sluckus.
Finišo pasiekti nepavyko tik vienam iš keturių „Viada-Multi FX“ duetų. Puikų tempą demonstravęs Karolio Kairio ir Audriaus Narkevičiaus ekipažas buvo priverstas sustoti dėl jų „Ford Fiesta“ variklio gedimo. Iki nesėkmės jie laikėsi antroje klasės vietoje ir sekundė į sekundę kovojo su trečioje vietoje buvusiais varžovais iš Lenkijos.
„Klojosi viskas neblogai. Važiavome stabiliai antri ir tai būtų atnešę daug taškų mūsų komandai. Bet tryliktas greičio ruožas tapo lemtingu. Kažkur antroje dalyje greičio ruožo dingo trauka ir ant priekinio stiklo pradėjo purkšti alyvą. Pasirodė dūmai. Kadangi iki finišo buvo likę nedaug, nusprendžiau neatleisti akceleratoriaus ir finišuoti, kadangi finiše teisėjai vis tiek turi didesnius gesintuvus. Nesinorėjo sustoti greičio ruože. Finiše automobilis buvo užgesintas. Ugnis daug reikalų nepadarė, šiek tiek apdegė. Tačiau reikės kito variklio, nes trūko blokas, cilindro pertvara. Iki Rokiškio ralio bandysime suspėti susitvarkyti“- sakė Karolis Kairys.
Komandinėje įskaitoje „Viada-Multi FX“ iškovojo trečiąją vietą ir toliau išlieka tarp greičiausių ekipų Lietuvos automobilių ralio čempionate.
Komandos informacija