
Jau šį savaitgalį vyksiančių jubiliejinių „Press Rally“ varžybų organizatoriai žada, kad tiek dalyvių, tiek žiūrovų laukia gausybė staigmenų. Tačiau jomis rūpinasi ir patys dalyviai. Likus vos kelioms dienoms iki benzingalvių šventės, patyręs lenktynininkas ir Dakaro legenda Vaidotas Žala pranešė, kad taip pat stos prie 30-ojo žurnalistų ralio starto linijos, o kartu su juo greičio ruožuose lėks dar viena Dakaro legenda – lenktynininkas Antanas Juknevičius.
Dvi ralio legendos viename ekipaže
Penktajam asmeniniam „Press Rally“ startui besiruošiantis V. Žala teigė, kad atsiradus galimybei dalyvauti šiose varžybose nedvejodamas nusprendė ja pasinaudoti. O tam, kad pavyktų įgyvendinti dar vieną tikslą – gerai praleisti laiką – šturmano vietą ekipaže pakvietė užimti A. Juknevičių.
„Šių varžybų esmė yra ne tik lenktyniniai kilometrai, bet ir gerai praleistas laikas. Tai viena iš priežasčių, kodėl kas kelerius metus sugrįžtu į šias varžybas – noriu gerai praleisti laiką su žmonėmis, kurie gyvena ta pačia aistra. Tai ir kolegos lenktynininkai, kaip Vytautas Švedas, ir žurnalistai, kurių darbo kryptis yra susijusi su automobiliais bei automobilių sportu.
Norėjau, kad šalia būtų toks pat benzingalvis, todėl paskambinau A. Juknevičiui. Išgirdęs mano pasiūlytą planą, jis akimirksniu jam pritarė ir sutiko dalyvauti. Be to, jis turi patirties skaitant kelio knygą – tai darė ir Dakare, tad tikiu, kad mums dirbti kartu seksis puikiai“, – pasakojo V. Žala.
Nori pasinaudoti išskirtine galimybe
Tiesa, siekdamas, kad lenktynės būtų kuo įdomesnės, V. Žala nusprendė šioms varžyboms pasirinkti ne benzininį automobilį, o elektrinį „Škoda Elroq“. Lenktynininkas teigė, jog kol kas nei Dakare, nei klasikinio ralio varžybose dar nėra galimybės startuoti elektrine pavara aprūpintu bolidu, o „Press Rally“ tam puikiai tinka.
„Žurnalistų ralis – reta galimybė automobilių sporte sėsti į standartinį automobilį ir išbandyti save vairuojant elektromobilį. Tai tikrai unikali proga, kuria norėjau pasinaudoti, o A. Juknevičius tokiam pasirinkimui, kuris, neabejotinai, prisidės prie geros atmosferos lenktynių metu, taip pat pritarė. Jis iškart ėmė ruoštis varžyboms: planavo, kur ir kada įkrausime elektromobilį, kokias programėles naudosime, kokios strategijos laikysimės“, – dalijosi „Skuba team“ lenktynininkas.
Be abejonės, strategija benzingalvių švente vadinamose varžybose yra itin svarbi – varžovai nusileisti nežada, tad trasoje netrūks konkurencijos. Atsižvelgdamas į tai, V. Žala teigė, kad ankstesnių startų metu jam ne kartą pavyko aplenkti net ir galingesne technika važiuojančius varžovus – ypač kai lenktynes lėmė lietus. Todėl sportininkas neslepia – šiemet prastos oro sąlygos jam būtų ne kliūtis, o galimybė įgyti pranašumą.
„Varžybos bus įdomios ir tikrai reikės pasistengti, tačiau turime lūkesčių atsivežti gerą rezultatą. Manau, A. Juknevičius nė nesutiktų važiuoti, jei nesitaikytume į tokį rezultatą“, – juokaudamas apie ambicingus bendrus ekipažo tikslus kalbėjo sportininkas.
Miestų greičio ruožai – vairuotojų įgūdžių išbandymas
Varžybas organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas jau anksčiau skelbė, kad jubiliejinio „Press Rally“ greičio ruožai bus išdėstyti ne tik lenktynių trasose ir autodromuose, bet ir Kauno, Alytaus bei Druskininkų miestų gatvėse, kurios laikinai virs slalomo iššūkiais dalyviams.
Jau pirmąją varžybų dieną – gegužės 30-ąją – lenktynininkai visą pusdienį praleis Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, taip pat varžysis „Continental“ etape Alytaus gatvėse, o dieną vainikuos važiavimai „Febi“ etape Alytaus Dainų slėnyje.
Antrąją varžybų dieną iššūkių taip pat netrūks – dalyvių lauks išskirtinis startas ralio bazėje ir Druskininkų gatvėse suformuoti greičio ruožai: „Toyota“ etapas Gardino gatvėje bei finišas Pramogų aikštėje. Visus dalyvių pasirodymus šiuose etapuose galės stebėti ir žiūrovai. Negana to, lenktyniaudami šiuose miestuose, dalyviai taip pat varžysis dėl Alytaus ir Druskininkų merų taurių.
Paklaustas, ar gatvėse suformuoti greičio ruožai leis įgyti pranašumą prieš varžovus, ar kaip tik gali pakišti koją konkurencinėje kovoje, V. Žala teigė, kad viskas priklauso nuo trasos konfigūracijos. Vis dėlto lenktynininkas pripažino, kad tokios trasos reikalauja techniško automobilio valdymo, o jam tai – artima ir priimtina.
„Mieste erdvės nedaug, todėl tokio greičio ruožo įveikimo specifika paprastai reikalauja ypatingo tikslumo – vidutinis greitis būna mažesnis, tačiau siauruose pravažiavimuose reikia manevruoti preciziškai. Toks formatas man tinka – kuo daugiau techniškumo, tuo labiau atsiskleidžia vairuotojo įgūdžiai. Tačiau jei trasos konfigūracija reikalauja greičio, tuomet galimybės atsiremia į techniką ir jos išvystomą galią“, – apie greičio ruožų įveikimo subtilybes pasakojo V. Žala.
Vis dėlto kalbėdamas apie miestų gatvėse suformuotas laikinas slalomo trasas, V. Žala pabrėžė, kad būtent tokie greičio ruožai žurnalistų raliui suteikia daugiausia žavesio – startas miestuose tampa stipriu emociniu impulsu tiek dalyviams, tiek žiūrovams.
„Manau, kad miesto greičio ruožai – tai konceptas, kuris visiems suteikia žavesio ir leidžia dar geriau pajusti šventinę nuotaiką tiek važiuojantiems, tiek stebintiems. Žiūrovai iš labai arti gali stebėti dalyvių pasirodymus, o ir patiems dalyviams smagiau lėkti ten, kur jų pasirodymus lydi žiūrovų palaikymas, nei tuščiuose autodromuose ar miškų apsuptyje“, – sakė V. Žala.
Fcomm