
Po poilsio dienos Saudo Arabijos sostinėje Rijade, sportininkai ankstyvą sekmadienio rytą startavo septintajame greičio ruože. Viso dalyviams šiandien teko įveikti 873 kilometrus, iš kurių 483 sudarė greičio ruožas. Nutolus nuo Tuščiojo Ketvirčio, pasikeitė ir kraštovaizdis – sportininkai turėjo naviguoti ne tik per smėlynus, bet ir tarp kanjonų.
„Ilgas greičio ruožas. Mūsų pozicija buvo nebloga, bet labai daug lenkimų, dulkių. Niekas nenori praleisti. Paskutinius septyniasdešimt kilometrų strigome paskui Benediktą ir dar vieną „Toyotą“. Atrodo nors pastumk – niekas nepraleidžia. Bet šiaip diena pusė velnio, matau, kad užfiksavome neblogą laiką. Tai taip po truputį ir judam į priekį“, – įveikęs septintąjį greičio ruožą pasakojo „Arijus X-raid“ komandos pilotas Vaidotas Žala.
Pagal preliminarius rezultatus V. Žala buvo septintas greičiausias šiandien ir nuo lyderio S. Loebo atsiliko kiek mažiau nei 13 minučių. Antras šiandien L. Moraesas, trečioje vietoje liko N. Al Attiyah. B. Vanagas finišavo tryliktas, o V. Jurkevičiaus ir A. Paliukėno ekipažas nepasiekė finišo dėl techninio gedimo.
Rytoj sportininkai leisis į kiek trumpesnį, 458 kilometrų greičio ruožą. Organizatoriai žada, kad pirmadienio trasa bus lengvesnė nei ankstesnės, tačiau perspėja, jog artėjant link Hailo miesto atsiras vis daugiau akmenų. Dalyviams ir vėl teks balansuoti tarp greičio ir padangų saugojimo. Viso rytoj teks įveikti 678 kilometrus.



Benediktas Vanagas kyla į devintą vietą bendroje įskaitoje
Sekmadienį pailsėjusių lenktynininkų laukė permainingas greičio ruožas, išraizgytas kanjonų labirintais, nusėtas dulkėmis, nuolatiniais krypčių pasikeitimais, o galiausiai nukėlęs juos į nesibaigiančias kopas.
Benedikto Vanago ir Kuldaro Siko duetas, lenktynes pradėjo iš 12 starto pozicijos ir demonstruodami gerą tempą septintajame etape preliminariai užėmė 11-ą vietą nuo lyderio Sebastiano Loebo atsilikdami 28 minutes ir 39 sekundes. Šiuo metu 223-uoju numeriu pažymėtas ekipažas rikiuojasi 9-oje vietoje bendroje „Ultimate“ automobilių įskaitoje.
Po finišo ekipažas džiaugėsi, kad pavyko išlaikyti kovingą tempą. „Buvo techniškas bei tikrai ilgas greičio ruožas. Šiandien važiavome greitai, bet stengėmės išvengti rizikų. Įpusėjus Dakarui didėja ir atsakomybė rezultatui“, – pasakojo B. Vanagas.
Kaip ir buvo žadėta, organizatoriai nepagailėjo klaidingų navigacinių išdėstymų, kas lėmė jog ekipažas prarado šiek tiek laiko. „Šiandien buvome kelis kartus pasiklydę, bet panašu, kad šiandien taip nutiko beveik visiems. Su Kuldaru šiek tiek keičiame informacijos perdavimo algoritmus ir nuolat tobuliname komandinį darbą“, – apie progresą kalbėjo B. Vanagas.
Tuo tarpu Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažui septintasis etapas nebuvo toks sėkmingas. 182 km pilotas pranešė jog patyrė gedimą ir laukia techninės pagalbos sunkvežimio. „Stovim. Sugedo galinis diferencialas. Nebuvo jokio smūgio, tiesiog techninis gedimas“, – trumpai pakomentavo V. Jurkevičius. Ar pratęs dalyvavimą Dakaro ralyje ekipažas spręs vakare, kuomet situaciją įvertins komandos technikai.



Antrąją vietą užėmęs Rokas Baciuška gerina pozicijas bendroje Dakaro ralio įskaitoje
Po vienintelės poilsio dienos, sekmadienį Dakaro ralio dalyviai grįžo į lenktyninį režimą. Dalyvių laukė septintas greičio ruožas, kurio metu sportininkams reikėjo iš Rijado į Al Duwadimi nuvažiuoti 873 km, iš kurių 483 km sudarė greičio ruožas.
Geriausią rezultatą šiame Dakaro ralyje pasiekė „Challenger“ klasėje kovojantis lietuvis Rokas Baciuška su šturmanu Oriolu Vidaliu Montijano („Can-Am Factory Team“). Jis greičio ruožą įveikė per 5 val. 40 min. 47 sek. ir užėmė antrąją vietą.
Greitesnis už lietuvį buvo tik amerikietis Mitchellas Guthrie, kurio laikas – 5 val. 35 min. 9 sek.
R. Baciuška antrajame ir trečiajame kelio taške fiksavo septintą rezultatą, bet vėliau gerino pozicijas, kol galiausiai paskutiniuose taškuose jau buvo antras.
„Šiandien buvo visokių dalykėlių. Sulūžo mano durų užtvirtinimas, todėl turėjau šiek tiek sustoti. Taip pat truputį paklaidžiojome, kol radome vieną tašką. Po to teko „valgyti“ dulkes. Tai – ilgiausias greičio ruožas pagal kilometražą, kuriame buvo dykumų, akmenų, todėl jaučiau skausmus. Šturmanas atvairavo pervažiavimą, o aš pailsėjau. Iš esmės rezultatas geras, bet dar turime penkias dienas, todėl nereikia nieko prisišnekėti. Žinome, ką darome“, – sakė R. Baciuška.
Lietuvis taip pat atskleidė, kad likus 5 km iki finišo, jis prakirto padangą, tačiau sugebėjo pasiekti finišą jos nepakeitęs.
Savo pozicijas bendroje įskaitoje R. Baciuška pasigerino dar prieš prasidedant septintam greičio ruožui. Šeštadienį Dakaro ralio organizatoriai pranešė, kad dėl techninio reglamento neatitikimų yra diskvalifikuoti šios klasės lyderiai lenkai Erykas Goczalas ir Michalas Goczalas. Techninio reglamento neatitiko bagių sankaba.
„Toks yra autosportas – kartais sekasi, kartais nesiseka. Reglamentas yra visiems vienodas, todėl tokios taisyklės. Pakilau per dvi pozicijas, bet jų nelaime aš nesidžiaugiu ir net šiek tiek gaila. Baigė Dakarą anksčiau nei turėjo, bet dėl to tikriausiai kalti yra jie patys“, – teigė Lietuvos lenktynininkas.
Dabar R. Baciuška bendroje įskaitoje yra penktas, o atsilikimas iki ketvirtoje pozicijoje esančio komandos draugo amerikiečio Austino Joneso siekia mažiau nei 4 min. Pirmauja M. Guthrie, kuriam lietuvis pralaimi 1 val. 23 min.
Pirmadienį lenktynininkams teks nuvažiuoti 678 km iš Al Duwadimi į Hailą. Aštuntąjį greičio ruožą sudarys 458 km.
Dakaro ralis, kurį sudaro prologas ir 12 etapų, finišuos sausio 19 dieną.



Antanas Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikrai pavargęs“
Dakaro maratono grafike šeštadienį sportininkams buvo numatyta poilsio diena, o mechanikams tai turėjo tapti puikia proga atidžiai peržiūrėti visus techninius mazgus ir paruošti techniką antrai lenktynių savaitei. Deja, bet ne pagal planą pasibaigęs „48h Chrono“ etapas sujaukė ir poilsio dienos planus.
Į „CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos bazę keturratis grįžo likus mažiau nei dviem valandom iki sekmadienio starto, tad mechanikai turėjo laiko atlikti tik smulkius remontus bei paruošimus. Nerami naktis buvo ir Antanui Kanopkinui, kuris, pasakojo prieš greičio ruožo startą, taip ir nesugebėjo ramiai išsimiegoti, vis jaudindamasis ir laukdamas grįžtančios technikos.
Įveikęs beveik 900 kilometrų, iš kurių 483 sudarė greičio ruožas, sportininkas neslėpė nuovargio: „Buvo labai ilga naktis ir labai ilga diena. Šiandien buvo turbūt antras greituminis ruožas, kai tikrai nuoširdžiai pavargau. Žinoma, svarbiausia, kad mes finiše, keturratis sveikas, net ir be didelių remontų važiuoja toliau. Iki rytojaus reikia atsigauti, kiek įmanoma pailsėti ir važiuoti toliau. Jaučiasi rankų ir kaklo nuovargis – reikės jungti ledukų aparatą.“
Nepaisant to, kad sekmadienio ruožą sportininkui teko pradėti beveik be poilsio, šiandien A.Kanopkinas finišavo penktas keturračių įskaitoje, nuo lyderio atsilikęs pusantros valandos. Pozicija aukščiau liko kitas lietuvis Laisvydas Kancius.


vaidotaszala.com, Pitlane, RB Media, „CFMOTO Thunder Racing Team“