Nors Dakaro ralis šiemet startuoja sausio penktąją, sportininkai ir komandos neleidžia laiko be reikalo. Trečiadienį dalyviai turėjo progą ištestuoti savo techniką Al Ulos miesto apylinkėse. Vaidotas Žala dalinosi, kad po „X-raid“ komandos atliktų automobilio atnaujinimų patys pirmieji kilometrai jau nuteikia optimistiškai.
Per pastarąjį pusmetį po paskutinių komandos lenktynių „Baja Aragon“, „X-raid“ inžinieriai atliko ženklius pakabos bei transmisijos patobulinimus, taip pat atnaujino aušinimo sistemą.
„Pirmi įspūdžiai apie, sakyčiau, naujos specifikacijos automobilį, labai teigiami. Pakaba veikia labai gerai, transmisijos pakeitimai bus naudingi kopose ir klampesniame smėlyje. Taip pat pirmą kartą išbandėme naujo modelio padangas – veikia žiauriai gerai“, – po testų kalbėjo V. Žala ir sakė, kad techniką bandyti teko itin akmeningoje teritorijoje.
Sportininkas minėjo, jog testų metu stengėsi padangas išbandyti kiek įmanoma ekstremalesnėmis sąlygomis ir pasiekti jų limitą, bet net ir po tokių išbandymų liko patenkintas rezultatu.
„Kartu su automobilio testais, prieš startą įveikti kilometrai buvo naudingi ir reikalingi persijungti į dakarinį režimą. Nepaisant to, kad prieš pusmetį lenktyniavome „Baja Aragon“, į dykumą grįžtame po metų pertraukos, tad buvo naudinga vėl priprasti prie kraštovaizdžio. Lėkimas dykuma turi savo specifikos: reikia balansuoti tarp poreikio matyti visas kliūtis, esančias arti ir tuo pačiu nepamesti tolimesnės perspektyvos. Tai reikalauja prisitaikymo, todėl testai labai svarbūs ir mums patiems“, – sakė V. Žala ir paminėjo, kad į bivaką po dienos trasoje grįžta geros nuotaikos.
Rytoj, ketvirtadienį, sportininkų laukia ramesnė diena ir pasiruošimas artėjančiam maratonui, o jau penktadienį dalyviai turės įveikti prologą, kuriuo ir bus oficialiai pradėtas Dakaro ralis. Tiesa, penktadienis sportininkams nebus ilgas – teks įveikti 130 km pervažiavimą ir 28 kilometrų prologo trasą, o bivakas lieka tame pačiame mieste.
Didieji iššūkiai prasidės nuo šeštadienio. Startavę Al Ulos mieste, sportininkai turės įveikti 127 kilometrus pervažiavimo ir net 414 km greičio ruožą. Finišas lauks Al Henakiyaho mieste, esančiame piečiau nuo starto vietos – Dakaro maratonas pirmąją savaitę pamažu trauks link Tuščiojo ketvirčio (ang. Empty Quarter), kur dalyvių lauks pirmą kartą Dakaro ralyje vyksiantis 48 valandų maratonas.
Atnaujintą sunkvežimį Saudo Arabijoje išbandžiusi „SV Technika Racing“ trijulė nusiteikusi pozityviai
Šių metų Dakaro ralio sunkvežimių įskaitoje Lietuva ir vėl turi savo atstovus. Lenktyniauti į Saudo Arabijoje netrukus prasidėsiančias, sunkiausiomis pasaulyje tituluojamas varžybas išvyko „SV Technika Racing“ trijulė – Vaidotas Paškevičius, Albertas Veliamovičius ir Gytis Gaspariūnas.
Prieš Dakaro ralio startą dalyvių tradiciškai laukė ir testų sesija. Jos metu komandos neilgame greičio ruože turi progą keletą valandų praleisti bandant savo techniką ir ją reguliuojant. Šia galimybe pasinaudojo ir „SV Technika Racing“ ekipa. Savo sunkvežimį „Tatra Jamal“ išbandę lietuviai neslėpė – po atnaujinimų jis važiuoja kur kas smagiau, tačiau iki starto reikės dar šį tą pakeisti.
„Atvykome vakar. Kelionė buvo ilga, beveik paros laiko, tai šiek tiek išvargino. Tačiau viskas praėjo sklandžiai. Vakar dar spėjome ir apžiūrėti techniką, pasikalbėti su komanda, su inžinieriais. Šiandien nuo ryto iškart ėmėmės veiksmo – išvažiavome į testinį greičio ruožą. Pradėjus važiuoti pamatėme, kad greičio ribotuvas programiškai nustatytas ties 80 km/val., tad teko grįžti ir jį perprogramuoti iki 140 km/val.
O testinis greičio ruožas buvo gana neprastas – apie 30 km ilgio. Gaila, bet nebuvo kopų. Tačiau viso kito turėjome – akmenų, žvyro, smėlio. Ruožą važiavome tris kartus. Labai smagu, kad Albertas labai greitai susigaudė savo darbo vietoje, nedarė klaidų. Komanda veikė puikiai. Viskas labai neblogai.
Sunkvežimis irgi veikė gerai. Variklio, turbinos bėdų nėra. Norėtųsi dar patobulinti automatinį pavarų dėžės veikimą, bėgių perjungimą. Tačiau iš esmės sunkvežimis yra paruoštas kovai“, – sakė „SV Technika Racing“ pilotas Vaidotas Paškevičius.
Po testų sesijos komanda dar užsuko ir į administracinę komisiją, kur susitvarkė visus likusius formalumus. Buvo gauti paskutiniai lipdukai, kurių reikia techninėje komisijoje. Ketvirtadieniui komanda didelių planų neturi – dar sykį peržiūrės visas smulkmenas ir jau kaups jėgas startui, kuris numatytas jau sausio 5-ą dieną.
„SV Technika Racing“ ekipažo sunkvežimį Dakaro ralyje puoš 613 starto numeris. Vaidotui Paškevičiui šis Dakaro ralis – jau trečiasis. Abu naujieji jo kompanionai – šturmanas Albertas Veliamovičius ir technikas Gytis Gaspariūnas šiose varžybose debiutuos.
vaidotaszala.com, „SV Technika Racing“