
Jau rugpjūčio 7-9 dienomis Rokiškio apylinkėse nugriaudės ketvirtasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jame tikimasi sulaukti beveik šimto dalyvių iš Lietuvos ir užsienio šalių. Čia startuos ir „Viada-Multi FX“ komandos duetas – Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu.
Ralio varžybos Rokiškyje per visą jų istoriją Giedriui Notkui yra pateikusios nemažai staigmenų. Bene žymiausias jų dalyvavimo čia momentas – dar su „Mitsubishi Lancer EVO“ patirta avarija, šokant nuo Vaidoto Žalos vardu pavadinto tramplino.
Dar vienas kvapą gniaužiantis scenarijus Giedriui Notkui ir Daliui Strižanui susidėliojo jau lenktyniaujant „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Pramušę aušinimo radiatorių, jie vis tiek sugebėjo pasiekti finišą. Ir nors tam ekipažas paaukojo variklį, teisėjai duetą diskvalifikavo už aušinimo skysčio papildymą neleistinoje vietoje.
Paskutinysis atvejis irgi nuskambėjo itin garsiai, kai ekipažui dar prieš startą buvo duota dešimties sekundžių bauda. Taip įvyko todėl, kad Giedrius Notkus, organizatorių kvietimu, išmėgino dirbtinio tramplino kokybę, nors tuo metu jau galiojo draudžiamų lokalinių zonų žemėlapis ir sportininkas toje vietoje būti negalėjo be visiško suderinimo su varžybų vadovu.
Prieš šių metų „Rokiškio Grand Rally“ varžybas Giedrius Notkus svarsto, koks dar scenarijus jam šiame ralyje nėra įvykęs. Visgi panevėžietis pripažįsta, kad sieks čia pasirodyti kaip įmanoma geriau ir tikėsis, kad jokių staigmenų šįkart nepasitaikys.
„Visuomet važiuojant į Rokiškį mintys yra dvejopos. Tai savas kraštas ir ten visuomet jaučiu didelį žmonių palaikymą. Labai smagu ten sugrįžti. Tai didžiausias vasaros ralis, didžiausia ralio šventė, trunkanti net kelias dienas. Bet visuomet yra ir ta juodoji Rokiškio pusė, nes šiame ralyje visuomet kažką prisidirbame, gauname baudų ar diskvalifikacijų. Ir noriu į šį ralį, ir bijau.
Šitas ralis pasižymi ir tramplinais, bet mes su jais darome viską paprastai – įremiam „gazą“ į grindis, užsimerkiame ir laukiame, kas bus. O jei rimtai, tai tramplinai kelia daug iššūkių. Esame ne kartą ten sulaužę automobilį. Tramplinai yra duoklė žiūrovams, bet mums tai kerta per kišenę. Visada bandai ieškoti to aukso viduriuko, bet kartais nepataikai. Tačiau tokia ta ralio kaina.
Greičio ruožai čia sudėtingi, reikalaujantys ištvermės, susikaupimo. Reikia tas jėgas išsidėlioti taip, kad pasiektum finišą, o ne tik vieną greičio ruožą įveiktum greitai. Nors patirties šiame ralyje turime visokios, bet laukiame varžybų. Tai bus tikri ralio atlaidai. Lauksime visų fanų palaikymo“, – sakė Giedrius Notkus, pridūręs, kad iki ralio likus savaitei dar turės ir automobilio testus bei ieškos tinkamiausių nustatymų „Rokiškio Grand Rally“ greičio ruožams.
Organizatorių informacija