
Pirma, dvi antrosios ir viena penktoji vieta. Toks įspūdingas buvo keturių greičiausių Lietuvos ekipažų pasirodymas Dakaro ralio devintajame etape, vykusiame po poilsio dienos.
Etapo, kuriame reikėjo įveikti 358 km greičio ruožą, o iš viso – 686 km, nugalėtoju keturračių klasėje tapo Laisvydas Kancius. Lietuviui nesutrukdė ir tai, kad mėgindamas įveikti negilų vandens telkinį, jis krito ir neplanuotai išsimaudė.
„Nesusižeidžiau, bet tai šiek tiek išmušė iš vėžių,“ – po finišo sakė „Story racing“ komandos lenktynininkas, bendrojoje keturratininkų įskaitoje užimantis aštuntąją vietą. Nuo pirmaujančio prancūzo Alexanderio Giroud, kuris šįkart finišavo ketvirtas, Lietuvos sportininkas atsilieka 18 val. 21 min. 19 sek.
„Likus gal šimtui kilometrų iki finišo aplenkiau A.Giroud, kažkaip gerai važiavosi, tai ir nulėkiau tolyn. Šiandien buvo palankus man greičio ruožas,“ – sakė L.Kancius.
Bagių įskaitoje bendrosios įskaitos lyderio poziciją išsaugojo devintajame etape antrąją vietą užėmęs Roko Baciuškos ir ispano Oriolio Vidalio ekipažas. 46 sek. greičiau finišą pasiekė pagrindinis konkurentas lenkas Erykas Goczalas.
Bendrojoje įskaitoje lietuvis lenką dabar lenkia 5 min. 2 sek.
26-ąją vietą šiame etape užėmė Tomo Jančio ir Irmanto Braziūno ekipažas. Jie nuo E.Goczalo atsiliko 35 min. 27 sek. Bendroje įskaitoje šie lietuviai yra 20-ti, R.Baciuškai pralaimi 7 val. 5 min. 59 sek.


Automobilių įskaitoje dar vieną įspūdingą rezultatą pasiekė Vaidotas Žala su šturmanu Paolo Fiuza.
Lietuvis ir portugalas nusileido tik etapo nugalėtoju tapusiam legendiniam lenktynininkui Sebastienui Loebui. Pastarasis gavo 2 min. 10 sek. baudą, tad V.Žalos atsilikimas ištirpo iki 57 sek. Trečias finišavo prancūzas Guerlainas Chicherit. Visi šie sportininkai vairuoja „Prodrive Hunter“ visureigius.
„Greičio šiandien netrūko. Lėkėm neatsikvėpdami, nors buvo ir pavojingų vietų – nuplauto grunto, didelių akmenų. Keletą kartų nuslydom į šonus, bet šiandien buvo ta diena, kai reikėjo palaikyti maksimalų tempą. Pasivijęs kitus du automobilius, supratau, kad galim pasiekt gerą rezultatą, todėl spaudžiau iki dugno“, – po finišo kalbėjo Lietuvos lenktynininkas.
Rimtą avariją pačioje greičio ruožo pradžioje patyrė „Audi“ komandai atstovaujantis Carlosas Sainzas. Po šuolio per kopą jo vairuojamas visureigis priekiu trenkėsi į žemę, o lenktynininką ir šturmaną medikų apžiūrai turėjo pristatyti pirmosios pagalbos sraigtasparnis. Visgi ispanas pakeliui persigalvojo ir liepė pilotui sukti atgal, o ekipažas grįžo prie automobilio laukti techninės pagalbos.
Po regione neseniai praūžusio lietaus išdžiūvusios upių vagos užsipildė vandeniu ir tai vėl tapo papildomu iššūkiu lenktynių dalyviams. Klimpo čia ir ekstremaliems išbandymams neparuošti nutrūktgalvių Dakaro žiūrovų visureigiai.
„Šiaip buvo labai keista važiuoti upėmis – keletą kartų jau atrodė, kad įklimpsim. Teko matyti upėje įstrigusius ir vandens apsemtus standartinius žiūrovų visureigius. Tikrai labai neįprastas vaizdas“, – įspūdžiais dalijosi V. Žala.



Devintasis greičio ruožas atitiko Dakaro organizatorių šiais metais dažniausiai naudojamą receptą – didžiąją trasos dalį dengė akmenys, o įspūdingas kopas lenktynininkai daugiausiai matė skriedami link finišo. 358 kilometrų ilgio trasoje geriausiai sekėsi tiems, kurie sugebėjo po poilsio dienos greitai persiorientuoti į lenktynių ritmą.
Gintas Petrus su šturmanu portugalu Jose Marquesu užėmė 39-ąją vietą, nuo S.Loebo atsilikę 1 val. 9 min. 14 sek.
Bendrojoje įskaitoje pirmauja Nasseras Al-Attiyah iš Kataro. V.Žala yra 43-ias (atsilieka 67 val. 59 min. 32 sek.), G.Petrus – 44-as (70 val. 12 min. 53 sek.).
Sunkvežimių įskaitoje pirmą kartą karjeroje į geriausiųjų penketą pateko „Constra Racing“ komanda.
Kaip sakė prie „Tatra“ vairo sėdintis Vaidotas Paškevičius, rezultatas galėjo būti ir dar geresnis, jei ne besikartojančios sunkvežimio problemos. Šiandien lietuviai vėl važiavo su protarpiais neveikiančiu akceleratoriumi.
Finišą su ekipos nariais pasiekęs V.Paškevičius juokėsi, kad tarpais net pradėdavo skaudėti koją, nes norint, kad akceleratorius veiktų, jį reikėdavo nuolat iš naujo numinti.
„Dieną pradėjome pailsėję ir energingi. Po starto iškart gavome kopas ir jose ėmė dingti akceleratorius. Nieko naujo. Iš pradžių jis dingdavo kas dešimtį kilometrų, bet vėliau situacija tapo sunkesnė – pradėjo dingti nuolat. Dar nepasiekus neutralizacijos gal penkis kilometrus važiavome 80 km per valandą greičiu, nes jis tai veikia, tai neveikia.
Vienoje vietoje mus filmavo sraigtasparnis, tai būtent toje vietoje, kur buvo galima lėkti 140 km/val., judėjome 30 km/val. greičiu. Kitaip nepavyko. Tą pedalą šiandien spaudinėjau taip, kad dabar net koją skauda. Deja, bet dėl šios problemos laiko praradome tikrai nemažai, teko tuos pačius varžovus lenkti po keletą kartų, nes vis prasileisdavome juos dėl to gedimo“, – sakė V.Paškevičius.
Įsimintiniausiu devintojo Dakaro greičio ruožo momentu „Constra Racing“ trijulei tapo upės vaga, kurią lietuviai įveikė taip, kad jiems plojo net organizatoriai. V.Paškevičius neslepia, kad čia pravertė ir lietuviškų bekelės varžybų patirtis, kurios turi visi ekipažo nariai.
„Buvo sudėtinga upės vaga. Jos pirmu bandymu neįveikėme – teko sustoti. Gerai, kad turime patirties bekelėje. Sustojome, negazavome, nuleidome padangose orą, pasidarėme 1,5 atmosferos ir susijungę visas įmanomas blokiruotes davėme gazo. Organizatoriai net plojo, kaip mes išropojome per tą sudėtingiausią vietą. Diena tikrai smagi, su kopomis, upėmis, akmenuotomis vietomis, kilometrų daug – tikras Dakaro greičio ruožas“, – sakė V.Paškevičius.
Bendrojoje įskaitoje V.Paškevičiaus, Slavomiro Volkovo ir Tomo Gužausko ekipažas yra 21-oje pozicijoje.







vaidotaszala.com, Sportas.info, „Constra Racing“