
Šįvakar Kuršėnuose finišavusios „Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynės“ įeis į Lietuvos automobilių sporto istoriją, kaip pirmosios 24 valandų lenktynės ir kaip pirmasis renginys su neutraliu C02 pėdsaku.
Varginančio maratono nugalėtojomis savo klasėse tapo “Antėja Racing Team“ (Opel Ampera), „Audi Team by Autojuta“ (Audi e-tron GT), „Moller Auto Volkswagen“ (VW ID.3) ir „Solitek Nova“ (Tesla Model 3) komandos.
Daugiausiai ratų ir kilometrų Šiaulių technologijų mokymo centre nuvažiavo „Solitek Nova“ komanda, kurios gretose buvo Dakaro legenda Antanas Juknevičius, Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionas Kęstutis Stasionis, žiedinių lenktynių entuziastas ir elektromobilių lenktynių čempionas Artūras Stelionis, tėvo pėdomis einantis Vytautas Stelionis bei automobilių sporto mėgėjas ir atsinaujinančių energijos sprendimų ekspertas Vidas Buzas. Jų „Tesla Model 3“ įveikė 619 ratų, o tai – 947 kilometrai.
Reikia pažymėti, kad autodromo trasa labai vingiuota ir tik tiesiojoje galima pasiekti didesnį greitį. Greičiausią ratą užfiksavo „Audi Team by Autojuta“. Vidutinis lenktynių nugalėtojų rato įveikimo laikas, įskaitant įkrovimą sudarė 1 min. 30,693 sek.
„Džiaugiuosi, kad pavyko įrašyti „Solitek Nova“ komandos vardą į istorijos metraščius ir tapti pirmųjų Baltijos šalyse 24 valandas trukusių elektromobilių lenktynių čempionais. To nebūtų pavykę be puikios komandos ir geros strategijos“, – po iškovotos pergalės kalbėjo A. Juknevičius.
Lenktynės pasižymėjo ir tuo, kad per 24 valandas trasoje neįvyko nei vieno incidento, nenukentėjo nei vienas automobilis. Didžiausios aistros virė komandų strategų gretose, kurių teisingai sudėliota greičio, efektyvumo ir savalaikio įkrovimo taktika labiausiai lėmė komandų rezultatus. Įdomus faktas – nuo lenktynių pradžios nebuvo atspausdintas nei vienas popierinis dokumentas. Visa informacija komandas pasiekdavo ir iš jų buvo gaunama tik programėlių pagalba.
„Manau, kad pirmosios lenktynės tikrai pavyko. Buvo daug nežinomų dalykų. Apie 3 valandą nakties kartu su komandų vadovais turėjome spręsti net dėl taisyklių dalinio keitimo. Esu tikras, kad ir kitais metais surengsime „Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynes“, o techniniai sprendimai leis dalyvių skaičių padidinti bent iki šešiolikos“, – pasidžiaugė lenktynių organizatorius Darius Grinbergas.











