
Lenkijoje pirmadienį pagreitį įgavo vienas didžiausių „rally-raid” renginių Europoje, kur tarp 250 ekipažų prie starto linijos stojo ir itin daug lietuvių. „Metruna by Kuusamet“ komanda viena gausiausių – jos sudėtyje lenktyniauja net trys motobagių ekipažai ir šeši lietuviai. Sekmadienį vykusiame prologe komandos nariai užfiksavo gerus rezultatus, o pirmuose trijuose pirmadienio greičio ruožuose pradėjo didinti tempą. Tiesa, diena nebuvo lengva – nors didelių navigacinių sunkumų sportininkai nepatyrė, dėl didelio karščio ir klampaus smėlio trasų reikėjo saugoti techniką, kad ši neperkaistų.
„Pirmas greičio ruožas labai sudėtingas – daug dulkių, daug lenkimų. Smėlis buvo labai minkštas, o trasa labai banguota, tad technikai teko didelis krūvis. Visą laiką variklis ir variatoriaus diržas kaito, teko pastoviai su tuo kovoti. Antras, 22 kilometrų greičio ruožas, buvo lengvesnis – daug tiesiųjų, tad tiesiog teko saugoti techniką, kad neperkaistų. Greičio ruožo gale pasivijome vieną varžovą ir tai šiek tiek pamaišė pasiekti geriausią įmanomą rezultatą, bet juo vis tiek esame patenkinti. Trečias dienos ruožas buvo labai geras ir pavyko pravažiuoti be klaidų“, – po finišo kalbėjo Tomas Zaleckas.
Lenktynininkas pasakojo, kad nors prie darbo viename ekipaže su Aidu Bubinu dar pratinasi, mat bendrų varžybinių dienų iki šiol turėjo dar mažai, iš esmės yra labai patenkintas duetu.
Šturmano kėdėje sėdintis A. Bubinas sakė, kad dalis pirmojo 88 kilometrų ilgio greičio ruožo buvo važiuojama du kartus, tad greitesniems sportininkams ten važiuojant antrąjį kartą teko važiuoti kartu su lėtesniais, važiuojančiais dar tik pirmą ratą: „Kai pradėjome važiuoti antrąjį ratą buvo gan sunku – vėjo beveik nebuvo, o priekyje važiuojantys sportininkai kėlė daug dulkių. Visi dalyviai turi specialią komunikacijos sistemą, kurios pagalba galima nusiųsti priekyje lėčiau važiuojančiam ekipažui signalą, kad norime lenkti, tačiau ji veikia ganėtinai mažu atstumu ir per dulkes būdavo sunku priartėti net tiek, kad kiti ekipažai gautų šį pranešimą.“
Patyręs šturmanas pasakojo, kad navigacija trijuose pirmadienio greičio ruožuose nesukėlė sunkumų, tačiau teko tvarkytis su kitais iššūkiais. Kaip ir minėjo jo ekipažo draugas T. Zaleckas, antrasis greičio ruožas kėsinosi perkaitinti technikai variklius ar variatoriaus diržus, o trečiame ruože, kuris vyko vadinamoje „Lenkijos Sacharoje“, smėlis buvo labai klampus ir artimas Dakaro lenktynininkų dažnai minimam feš-fešui: „tai buvo labai smulkios frakcijos smėlis, kuris priminė tokį, kurį galima sutikti Pietų Amerikoje. Jis klampus, o pakilusios dulkės tirštos ir ilgai laikosi ore.“
Komandos nariai sakė, kad kai kurie prieš juos startavę sportininkai neįveikė visos trasos ir dėl to ekipažas turėtų kilti į ketvirtąją poziciją, o kol kas, pagal preliminarius rezultatus, A. Bubinas ir T. Zaleckas šiandien finišavo septinti tarp motobagių. Kitas komandos „Metruna by Kuusamet“ ekipažas, kuriame lenktyniauja Julius Adomavičius ir Rokas Vaišneideris, po trijų šiandienos greičio ruožų pagal preliminarius rezultatus finišavo 34 pozicijoje.
Patyręs lenktynininkas J. Adomavičius, savo patirtį sukaupęs žiedinėse lenktynėse, sakė, kad diena nebuvo labai sudėtinga, o važiuoti greičiau trukdė vis kaistanti technika: „Daugiausiai problemų turėjome važiuodami ant smėlio. Bagis kaito ir tai neleido mums važiuoti pilnu pajėgumu – užkaitus įsijungdavo avarinis režimas ir galėdavome važiuoti tik 60 km/val. iki kol atvėsdavo. Manau, kad būtent smėlynuose ir praradome didžiąją dalį rezultato.“
Sportininkas pasakojo, kad per daugiau nei šimta sportinių pirmadienio kilometru ekipažas padarė vos porą navigacinių klaidų, kurios galutiniam rezultatui didelės įtakos neturėtų padaryti.
Airido Balčiūno ir Andriaus Liškaus ekipažas, prologe užėmę 39 vietą, pirmadienį pakilo į dvidešimtuką ir užfiksavo septynioliktą rezultatą motobagių įskaitoje. Ekipažui visa diena ėjosi sklandžiai ir finišavę lenktynininkai sakė, jog įvykdė sau užsibrėžtus dienos tikslus.
Motociklininkas Nerimantas Jucius iš „Specialist Racing Team“, pagal preliminarius rezultatus užfiksavo greičiausią laiką pirmame dienos greičio ruože, buvo antras antrame, o po visų trijų pirmadienio greičio ruožų užėmė dešimtąją poziciją „Enduro“ klasėje. Tiesa, tarp motociklininkų taip pat turėtų būti rezultatų korekcijos ir tikėtina, kad N. Jucius pakils į pirmąją šios dienos vietą.
Pirmoji neatlaikė technika
„CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos sportininkams ši diena atnešė sudėtingų išbandymų, o vienam iš jų ralis galėjo pasibaigti net neįpusėjęs
„Vakar sakėme, kad šiandien laukia tik 120 sportinių kilometrų, tačiau jie buvo ilgi. Pirmieji du greičio ruožai trumpi ir labai greiti, pavyko pravažiuoti be jokių navigacinių klaidų. Na, o paskutinis greičio ruožas vyko vadinamojoje Lenkijos Sacharoje ir buvo net 88 kilometrų“, – pasakojo Adomas Gančierius ir sakė, kad ilgiausiame dienos greičio ruože teko lenkti daug kitų dalyvių, o lėtai besisklaidančios dulkės viską smarkiai apsunkino.
Sportininkas taip pat minėjo, kad nors sąlygos buvo tikrai nelengvos, technika atlaikė puikiai, o prieš rytojaus startą mechanikai atliko visų pagrindinių mazgų patikrinimus bei pakeitė oro filtrus, kurie šiandien buvo itin reikalingi: „Buvo labai daug dulkių, daug fesh-fesh tipo smėlio. Vietomis buvo labai įdomaus, ryškiai raudono grunto – atrodė, lyg važiuotum Marse. Tekdavo kartais beveik sustoti, nes prisivijus kokią nors mašiną nepadėdavo net mygtukas, signalizuojantis varžovui apie norimą padaryti lenkimą. Tikrai sunkus ir darbinis greičio ruožas, bet džiaugiuosi, kad esu finiše ir manau, kad ateinančios nebus lengvesnės.“
Gerokai sudėtingiau sekėsi kitam komandos lenktynininkui Antanui Kanopkinui, kurio keturračio variklis neatlaikė trasos iššūkių ir sugedo.
„Atrodo, kad apskritai šitas ralis ne mano – daug nesusipratimų ir visokiausių nenumatytų reikalų. Šiandien, panašu, palaidojome vieną variklį. Nors, tiksliau būtų sakyti, kad jį palaidojome dar prieš šį ralį vykusiame šou, kurio metu svilinome padangas ir galvojome, kad jokios žalos technikai tai nepadarė. Bet, pasirodo, kad vienos valandos padangų svilinimas be jokio vėdinimo davė savo ir šiandien pavyko finišuoti tik viename iš trijų greičio ruožų, nors ir avariniu režimu. Kaip ir kartojau anksčiau – niekada nepasiduok. Rytoj važiuojam toliau“, – po ne tokio sėkmingo šiandienos finišo pasakojo A. Kanopkinas.
Preliminariais rezultatais pirmadienį, po trijų greičio ruožų, A. Gančierius užėmė šeštąją poziciją tarp keturračių, o A. Kanopkinas, dėl dviejų neįveiktų ruožų, nukrito į 31 vietą. Komandos nariai pasakojo, kad rezultatai dar gali keistis, mat paskutiniame, ilgiausiame dienos greičio ruože dalis trasos kartojosi ir tai buvo pakankamai sudėtinga navigacine prasme – daugeliui nepavyko iš pirmo karto rasti teisingo kelio, o kai kurie net neįvykdė trasos. Abu „CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos nariai navigacinių sunkumų neturėjo.
„Orion Dakar team” pirmą prologo dieną susidūrė su techniniais nesklandumais
„Prologo metu mūsų pasikalbėjimo įranga neveikė, taigi bandėme važiuoti ženklais ir bandyti rėkauti, žinoma, absoliučiai nieko nesigirdėjo, todėl daugelyje vietų smarkiai prisistabdėme, tačiau tai tik prologas, esame per viduriuką, todėl nieko baisaus nenutiko, dabar mūsų įranga pilnai veikia’’. – pasakoja Arūnas Gelažninkas
„Man labai patiko, startinio jaudulio nejutau, trasa įdomi, daug smėlio ir gilių duobių, mūsų bagis finišo linijoje užkaito netgi, žinoma, tai dar tik prologas, todėl daug spręsti apie važiavimą ir mūsų kaip komandos sėkmę negalėčiau, bet svarbiausia mano misija čia – mokytis ir dar kartą mokytis’’, – pirmaisiais įspūdžiais po prologo dalijosi Emilija Gelažninkienė
Vakar, pirmą Breslau ralio dieną beveik visi dalyviai įveikė net tris sudėtingus greičio ruožus, beveik 130 km, rezultatai nebuvo aiškūs iki pat antrosios dienos starto pradžios, organizatoiriai sulaukė daugybės protestų, klausimų ir įvairių pageidavimų iš būrio lentynininkų.
„Pirmajame greičio ruože, maždaug dvidešimtame kilometre sulaužėme priekinį pusašį, nieko tokio nebuvo, tiesiog išgirdome garsą, bandėme tvarkytis, tačiau nusprendėme nebekaisti prie 35 laipsnių, pasaugoti savo transporto priemonę ir važiuoti tiesiai į regroupingo lokaciją, beje taisytis ir grįšti į bivuaką dalyviai progos visą dieną negalėjo, tai lyg maratoninės dienos. Todėl turėjome aplūžę tęsti ir likusias varžybas. Privalėjome važiuoti tik galiniais varomais ratais, buvo nelengva, tai mano pirma tokia patirtis, bet susitvarkyti pavyko dar sakyčiau visai neblogai ’’. – pirmaisiais įspūdžiais po pirmojo greičio ruožo dalijosi Emilija Gelažninkienė.
Kiekvienas ralis atneša daugybę pamokų, nepriklausomai kokią patirtį atsineša sportininkai.
„Žinote man labai įdomu, viskas lygiai taip pat kaip ir Emilijai – nauja. Jau susidūrėme su savo pirmais technikos rimtais gedimais, privalėjome blaiviai mąstyti ir ieškoti sprendimų, bet mes tikrai nenuliūdome, kadangi čia to ir atvažiavome mokytis. Planuose dar tikrai ne vienas startas, todėl kuo sunkiau dabar, tuo lengviau bus ateityje, šitą tikrai galiu tvirtinti iš savo patirties. Emilija tikrai puikiai susitvarkė ir su galiniais varomais ratais, nors tai buvo nauja patirtis jai. Bagis buvo sunkiai valdomas, tačiau koncentracija ir plano vykdymas yra svarbiausia’’. – pasakoja Arūnas Gelažninkas
„Dar kartą pasikartosiu, džiaugiuosi turėdama galimybę būti čia, esu dėkinga mano pagrindiniams partneriams SERES. Ralis dar tik prasideda, viskas prieš akis, nors vakar ir gavome net 4.15 val. už pirmąjį nebaigtą greičio ruožą, tačiau kituose dvejuose mums sekėsi tikrai neblogai. Vienintelis sunkumas, kuris tikrai alino – karštis, bagio viduje buvo tikriausiai 45-50 laipsnių, Svarbiausia mėgautis procesu, juk ir esame čia dėl to’’. – nenusimena Emilija Gelažninkienė
Antrą ralio dieną dalyviai važiuos labai panašius greičio ruožus kaip vakar, kai kurie iš jų bus iš kitos pusės.
Stuburo ir šonkaulių lūžiai planų nepakeitė
Arūno Gelažninko mokyklos mokinys Modestas Siliūnas Breslau ralyje dalyvauja jau antrą kartą. Pirmojo karto istorija baigėsi skaudžiai, tiesiogine to žodžio prasme.
„Tai mano antras kartas čia, praeitais metais, paskutiniame greičio ruože likus vos keliasdešimt kilometrų iki ralio finišo tiesiosios, turėjau stiprią avariją. Man lūžo 3 stuburo slanksteliai ir keturi šonkauliai’’, – prisimena M. Siliūnas.
Dalyvavimas ralyje motociklų kategorijoje yra bene pavojingiausias, tai ne kartą įrodė įvairios avarijos, kuriuos ne vieną sportininką privertė persigalvoti ir stabdyti savo karjerą. Prieš Modesto akis išnirusi didžiulė šaknis, greičiau rąstas sujaukė visus planus. Būtent tuo metu sportininkas žiūrėjo į kelio knygą ir nespėjo susikoncentruoti smūgiui. Kritimas, vertimasis per galvą, turėjo stiprias pasekmes.
„Kaip dabar prisimenu, kaip puikiai sekėsi Modestui, tiksliai pasirodęs naktiniame ruože priartėjo prie antrosios vietos, liko visai ne daug, tačiau čia ralis, būna visko’’, – pasakoja A. Gelažninkas.
Ralio disciplina kiekvienose varžybose sportininkams pateikia daugybę iššūkių, ne vienas išmoktas pamokas galėtų pritaiktyti ir savo asmeniniame gyvenime.
„Savaitė Lenkijos ligoninėje, transportavimas į Lietuvą ir ilgi mėnesiai reabilitacijos, sunkus fizinis darbas norint atsistatyti bei tęsti pradėtą darbą, visa tai yra ir mano asmeniniame gyvenime, o tiksliau versle. Matau daugybę panašumų, kuriuos galiu pritaikyti darbe. Svarbiausia nesustoti ir nepasiduoti, tai galioje tiek sporte tiek versle, visiems sunkumams – sprendimai yra’’, – kalba Modestas, ITCC įmonės direktorius.
Didžiausiame Europos ralyje po pirmos dienos ir trijų sudėtingų greičio ruožų Modestas Siliūnas sugebėjo ir vėl parodyti puikius rezultatus, šiuo metu jis penktas. Šiandien dalyvių laukia antroji diena, kuri bus panaši į pirmąją, tačiau šį kartą dalyviai ilgiausią greičio ruožą turės įveikti iš kitos pusės, beveik 200 km, iš jų 126 km greičio ruožo.
Komandų informacija




















