
Sekmadienio popietę visa Lietuva susikausčiusi stebėjo Dakaro ralio rezultatus – pirmojo greičio ruožo antroji dalis atnešė daug siurprizų tiek fanams, tiek patiems sportininkams.
Daugiau nei tris šimtus greičio ruožo kilometrų sportininkams teko įveikti daugiausiai smėliu, o kad nebūtų labai paprasta, naktį Saudo Arabiją skalavo smarkios liūtys. „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda po puspenktos valandos trasoje sėkmingai pasiekė finišą, nors, kaip sako jos pilotas, tokios dienos daugiau nenorėtų.
„Galima sakyti, kad pirmi du šimtai kilometrų buvo vairuotojo, automobilio ir šturmano sinergija. Laikėm aukštą tempą, bet visiškai stabiliai ir be jokių „kriminalų“. Manau, kad tokiu tempu galėtumėme važiuoti viso Dakaro metu“, – iš karto po finišo kalbėjo Benediktas Vanagas.
Ekipažas didžiąją šios dienos greičio ruožo dalį važiavo arti greičiausiųjų dešimtuko, o dviejuose kelio taškuose buvo dešimti. Sportininkas pasakojo, kad sunkumai prasidėjo likus maždaug 130 kilometrų iki finišo, po privalomos dvidešimties minučių pertraukos. Dar šeštadienio vakare Benediktas vaizdo įraše kalbėjo apie tai, kad sekmadienį laukia itin painus greičio ruožas šturmanams. Ralio organizatoriai apie tai iš anksto įspėjo dalyvius ir perspėjo, kad navigacijos užduotis sukurpta sudėtinga.
„Likus 130 kilometrų atrodė, kad jau greitai finišas, bet sugebėjom labai stipriai pasiklysti. Virš valandos laiko klaidžiojom ir labai dėl to esu nelaimingas, bet matau, kad iš esmės daug lyderių klaidžiojo, tai dvejopi jausmai. Nieko dabar su tuo negalime padaryti – diena tokia ir džiaugiuosi, kad ji baigėsi“, – apie nuklydimus nuo trasos ir dėl to prarastas pozicijas pasakojo legendos statusą šiame Dakare pelnęs B. Vanagas.
Pagal preliminarius rezultatus ekipažas sekmadienio greičio ruože užėmė septynioliktą poziciją.
Daugeliui dalyvių važiavimą apsunkino ne tik paini navigacija, bet ir visą naktį pliaupęs lietus, dėl kurio trasoje atsirado kelio knygose nežymėtų duobių bei properšų. Dėl dalyvių saugumo susirūpinę organizatoriai su vadovu Davidu Castera priešakyje nuo ankstaus ryto inspektavo trasas ir tiesė STOP linijas ten, kur atsirado sportininkams pavojingos duobės.
Nors duobės dažnu atveju pavojingesnės motociklininkams, automobilių vairuotojai galėjo susidurti su klampesniu nei įprastai smėliu. Buvo tokių, kurie ne vieną dešimtį minučių sugaišo bandydami išvažiuoti iš atrodytų nedidelės smėlio duobės, kuri dėl lietaus tapo sunkiai įveikiama.
B. Vanagas pasakojo, kad jam dėl to sunkumų nekilo, o „Toyota GR DKR Hilux“ su šiandienos trasa tvarkėsi puikiai: „Aš smėlį suprantu, matau, automobilis leidžia per jį važiuoti. Mums nebuvo sudėtinga.“
Didesni T1+ kategorijos automobilio ratai leidžia ne tik saugiau įveikti akmenuotas vietoves, bet ir lengviau pravažiuoti sudėtingesnes ar klampesnes vietas.
Pirmadienį dalyvių laukia 568 kilometrai, iš kurių 338 km bus įskaitiniai (greičio ruožo). Organizatoriai žada, kad tai bus pirma diena, kai dalyviams teks važiuoti per kopų masyvus. Taip pat pirmadienį prasideda pirmoji maratono diena. Jos metu sportininkams svarbu saugoti techniką, nes naktį dalyviai leis atskirame nuo komandų bivake ir negalės pasinaudoti technikų pagalba.
pitlane.lt
Vaidotas Žala per plauką išvengė avarijos, tačiau po incidento įklimpo smėlyje
„Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, vengdami susidūrimo su bagiu įklimpo smėlyje ir prarado daug brangaus laiko, tačiau antroje greičio ruožo dalyje padidinę tempą užėmė 16-ąją vietą.
Diena ekipažui prasidėjo ne itin sėkmingai – netoli po starto įklimpę sportininkai bandydami išsikapstyti net ir su žiūrovų pagalba užtruko mažiausiai penkias minutes. Visgi painioje antrojoje greičio ruožo dalyje, kurioje klaidžiojo netgi tokie Dakaro veteranai, kaip Carlosas Sainzas, P. Fiuza tiksliau rodė kelią V. Žalai, o tai leido pastebimai pagerinti bendrą rezultatą.
Įklimpo po pavojingo incidento
Po finišo dalindamasis įspūdžiais V. Žala pasakojo, kokiomis aplinkybėmis įklimpo smėlyje. Anot lenktynininko, situacija buvo ganėtinai pavojinga – tik per plauką išvengė susidūrimo su „Century“ bagiu, kurio vairuotojas iš pradžių nenorėjo praleisti „Teltonika Racing“ ekipažo, o šiam visgi prisivijus ir pradedant lenkimą pradėjo staigiai stabdyti. Įveikdami griovį varžovų nekliudė tik per sprindį.
„Po staigaus sulėtėjimo užgeso variklis, o kadangi toje vietoje buvo šlapia – taip ir įstrigom. Vėliau sutikom panašios spalvos brolių Timo ir Tomo Coronelių bagį neutralizacijoje ir aš juos jau pradėjau auklėti, ko negalima daryti trasoje. Gerai, kad Paulo mane nuramino, kad tai buvo ne jie, todėl išsiskyrėm draugiškai“, – situacija nupasakojo sportininkas.
V. Žala pripažino, kad ir jiems su P. Fiuza orientuojantis trasoje buvo iššūkių. Vieną atžymą po ilgoko klaidžiojimo, apskritai, nusprendė praleisti. Prieš juos važiavusių automobilių dykumoje paliktos vėžės leido suprasti – toje vietoje pasimetė ne vienas ekipažas. Pasirinktas racionaliausias sprendimas – 15 minučių bauda vietoje nežinia kiek galėjusių trukti tolimesnių paieškų.
Startuojant paskui greičiausius sunkvežimius ir naujosios T1+ klasės automobilius, anot lenktynininko, „X-Raid“ visureigis kentėjo labiau nei norėtųsi. Plačios ir gilios provėžos mažesnius ratus turinčiam automobiliui – tarsi grioviai. Gera žinia – per visą greičio ruožą prakirstas tik vienas ratas.
Lyderis neužleidžia pozicijos
Kvalifikacinio greičio ruožo laimėtojas Nasseras Al-Attiyah sekmadieniui pasirinko dešimtąją startinę poziciją. Ši strategija pasiteisino – sekdamas kitų dalyvių vėžėmis „Toyota Hilux“ vairuojantis lenktynininkas išvengė klaidų ir vėl buvo pats greičiausias. Kataro sportininkas 12 minučių aplenkė Sebastieną Loebą su BRX. V. Žala sekmadienį nuo lyderio atsiliko beveik 54 minutėmis.
Efektingai startavęs Stephane‘as Peterhanselis aplaužė savąjį „Audi RS Q e-tron“ ir prireikus rimto remonto ilgam įstrigo trasoje. Paklydimas antroje greičio ruožo dalyje nubraukė ir C. Sainzo galimybes kovoti dėl aukščiausių pozicijų.
Ilgą antrosios dienos greičio ruožą daugiausiai sudarė smėlynai. Įprastai tokia danga leidžia sportininkams važiuoti maksimaliu tempu, tačiau situaciją šiek tiek pakoregavo šeštadienio naktį iškritęs ir nemažus griovius trasoje išplovęs lietus. Pavojingiausios vietos papildomai buvo žymimos jau varžybų eigoje.
vaidotaszala.com