
Sekmadienį Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio dalyviai kovojo pirmame etape, kuriame iš viso įveikė 602 km, o 367 km buvo greičio ruožas. Lietuviams šis etapas buvo permainingas.
Bagiu lenktyniaujantis Rokas Baciuška važiuojantis kartu su šturmanu ispanu Orioliu Vidaliu, šeštadienį laimėjęs 13 km prologą, šiandien pakartojo sėkmę – pranoko visus konkurentus, distanciją įveikęs per 4 val. 38 sek. Tačiau vėliau jam buvo skirta 15 min. bauda ir lietuvio ekipažas nusirito į 9-ąją vietą.
Bendroje bagių klasės įskaitoje R.Baciuška 12 min. 46 sek. atsilieka nuo lyderiu tapusio lenko Eryko Goczalo. Šiandien 19-ti finišavę Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas lyderiui pralaimi 34 min. 4 sek.





Automobilių įskaitoje baudų neišvengė du iš trijų lietuvių ekipažų.
Įspūdingai aukštyn šovė Vaidotas Žala su šturmanu portugalu Paolo Fiuza. Prologe net du pramuštus ratus keitęs ekipažas buvo atsidūręs rikiuotės dugne, bet šiandien užėmė šeštąją vietą, nuo nugalėtojo ispano Carloso Sainzo atsilikę 5 min. 28 sek. Po to, kai buvusiam lyderiui švedui Matthiasui Ekstromui buvo skirta 15 min. bauda, lietuvis pakilo į penktąją vietą, tačiau po to pats gavo 1 min. 40 sek. bausmę ir vėl atsidūrė šeštoje pozicijoje.
Bendrojoje įskaitoje V.Žala ir P.Fiuza pakilo į 11-ąją vietą. Jie lyderiu tapusiam C.Sainzui pralaimi 12 min. 37 sek.
„Šiandien važiuoti tikrai buvo labai smagu. Galbūt tik vidurinė dalis buvo šiek tiek nervinga, kadangi teko lenkti daug varžovų. Ir pikčiausia, kad 5 iš 10 atvejų pavyti kolegos tiesiog grubiai nenorėjo mūsų praleisti. Tekdavo spausti juos iš galo ir taip važiuot ne vieną kilometrą. Pagal taisykles už tai jiems turėtų būti skiriamos baudos“, – iškart po finišo piktinosi V.Žala.





Nuobaudos neišvengė ir su estu Kuldaru Sikku važiuojantis Benediktas Vanagas. Be to, jį trasoje stabdė ir lėtesni varžovai bei pramušti ratai. Šis ekipažas finišavo 21-as, bet vėliau gavo 15 min. baudą ir atsidūrė 24-oje vietoje. Bendroje įskaitoje lietuvis ir estas yra 24-ti, nuo lyderio jie atsilieka 35 min. 42 sek.
„Pirmame trečdalyje turėjome visai neblogą greitį, kol pasivijome priekyje važiuojantį varžovą. Nors ir signalizavome – nesitraukė. Dulkių tiek, kad tik su lazeriu praskanuotum, kas vyksta priekyje. Pasivijus varžovą akmenuotame kanjone pramušėme vieną, netrukus kitą ratą“, – pasakojo B. Vanagas.








Žiediniame greičio ruože daugiausia smėlio, akmenuoto ruožo ir žvyro sekcijų. Jei vakarykštė diena priminė klasikinį ralį, šiandien lenktynininkus pasitiko tikrasis Dakaras.
„Šiek tiek laiko praradome naviguojant. Tai nebuvo gera diena mūsų ekipažui, bet ir nenutiko pasaulio pabaiga. Turbūt į šį greičio ruožą organizatoriai sudėjo viską, ką mes matysime šiame Dakare. Buvo labai įdomu“, – greičio ruožą komentavo Lietuvos lenktynininkas.
Baudos išvengęs Ginto Petraus ir portugalo Jose Marqueso ekipažas bendroje įskaitoje yra 35-oje vietoje, atsilikdami nuo C.Sainzo 47 min. 38 sek.
Sėkminga diena buvo keturračiu lenktyniaujančiam Laisvydui Kanciui. Jis savo klasėje iškovojo šeštąją vietą ir šioje pozicijoje žengia bendroje įskaitoje. Nuo lyderio prancūzo Alexandre’o Giroud lietuvis atsilieka 16 min. 33 sek.
„Iki 100 kilometrų buvo daug streso, kol pavyko įsivažiuoti. Vakar po prologo galvojau, kad nebejausiu startinio jaudulio, tačiau šiandien po starto gal kokį šimtą kilometrų jaučiau kad jaudinuosi. Bet po to viskas susigulėjo, pajutau savo važiavimo ritmą ir viskas praėjo neblogai. Kopose buvau keturratį paguldęs ant šono, bet po 20 sekundžių jau nebeturėjau jokių problemų. Tiesiog lūžtanti kopa buvo ir gal per daug skersas užvažiavau į lūžtančią kopą ir švelniai nuvirtau ant šono. Bet nieko baisaus nenutiko, po keliolikos sekundžių tęsiau važiavimą. Nepasakyčiau, kad buvo sunku. Buvo keletas klaidžių vietų, vieną tašką „prašokau“, bet mačiau, kad „prašokau“ ir iškart pradėjau ieškoti, todėl ten sugaišau minutę“, – po pirmojo greičio ruožo kalbėjo L. Kancius.
Tarp dešimties greičiausiųjų etape buvo ir sunkvežimio lenktyniaujanti Lietuvos trijulė Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas, iškovoję devintąją vietą. Bendroje įskaitoje šis ekipažas 32 min. 4 sek. pralaimi lyderiui čekui Martinui Macikui.
Toks finišas tarp dešimties greičiausių sunkvežimių mūsų šalies komandą tenkina. Juolab, kad ekipai ir vėl teko lenktyniauti su techninių problemų kamuojamu sunkvežimiu, kurio galios stygius juntamas jau nuo pat prologo.
Kaip teigė komandos vairuotojas V.Paškevičius, Dakaro organizatoriai jau nuo pat pradžios sumanė dalyvius įkišti į tikrą peklą, nes pirmasis greičio ruožas pasižymėjo savo sudėtingumu.
„Diena prasidėjo nuo maudynių Raudonojoje jūroje. Laukėme starto, kuris buvo vėlyvas. Iš bivako išvažiavome gerokai po dešimtos. Greičio ruožas pasitaikė tikrai darbinis, toks tikras dakarinis. Buvo „trialo“, akmenų, upių vagų. Atlikome daugiau nei 25 lenkimus, nemažai teko važiuoti dulkėse. Tačiau 100-ame kilometre pramušėme ratą, stojome jį keisti ir tuomet mus vėl aplenkė keli varžovai. Užtrukome iki dešimties minučių. Teko vėl vytis tuos pačius varžovus ir vėliau lenkti iš naujo. Navigacijoje klaidų nedarėme, tad apart vos dar juntamo mūsų sunkvežimio galios stygiaus diena susiklostė neblogai“, – pasakojo „Constra Racing“ komandos vairuotojas.
Vėlai startavę sunkvežimių klasės dalyviai taip pat vėlai ir finišavo – praktiškai jau temstant. Lietuviai trasoje matė ir sudužusią, ir sudegusią dalyvių techniką. Beje, mūsų tautiečiai buvo patekę ir į kuriozinę situaciją, kai bevažiuojant V.Paškevičius nuėmė sunkvežimio vairą.
„Vienoje vietoje buvo pavojinga kopa, organizatorių nepažymėta kelio knygoje. Turbūt kelių šimtų metrų aukščio, o jos pakalnėje – uola. Jokios vietos įsibėgėjimui. Ji buvo tikrai pavojingesnė už pažymėtas pavojingas kopas. Ten matėme įkritusį vieną sunkvežimį. Nežinau, ar jam pavyko iš ten išsikapstyti, bet situacija atrodė tikrai komplikuotai.
Greičio ruožo pradžioje matėme vieną T1 kategorijos bagį, kuris buvo smarkiai sudaužytas, virtęs. Už keliolikos kilometrų dar vienas bagis degė. Taigi, netekčių rikiuotėje jau yra.
Patys didesnių nuotykių neturėjome, klaidų nedarėme. Gal tik vieną sykį nepavyko užkilti ant kopos. Na ir pasitaikė toks atvejis, kad važiuojant į kopą nusiėmė vairas. Tačiau jį pavyko greitai uždėti. Neteko sustoti ir įstrigę nebuvome. Greičio ruožo pabaigoje pradėjo temti, kelias matėsi prastai. Džiaugiamės finišu, nes diena tikrai buvo iš sunkesnių“, – sakė V.Paškevičius.







Po finišo į bivaką parvažiavęs „Constra Racing“ ekipažas nuskubėjo ilsėtis, o mechanikai ir vėl bandys spręsti jau mistine tapusią sunkvežimio galios stygiaus problemą.
Pirmadienį, sausio 2 dieną dalyvių lauks antrasis greičio ruožas, kurio pabaigoje ekipažai pasieks Alula miestą. Trasoje numatytas 431 km greičio ruožas. Dar 159 km teks įveikti pervažiavimuose.
sportas.info, pitlane.lt, vaidotaszala.com, „Constra Racing“ informacija