
Prieš pat Naujuosius metus Saudo Arabijoje prologu startavo 45-asis Dakaro ralis, kuriame varžosi septyni Lietuvos ekipažai. Prologas buvo svarbus ralio dalyviams tuo, kad pagal nustatomos starto pozicijos sekmadienį vyksiančiame pirmame etape.
Geriausiai sekėsi Rokui Baciuškai, iškojusiam pirmą vietą bagių klasėje. Lyderiu tapęs lietuvis, važiuojantis su šturmanu Orioliu Vidaliu, 13 km prologą įveikė per 9 min. 6 sek. Taip pat bagiu lenktyniaujantys Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas finišavo per 10 min. 27 sek. ir užėmė 37-ąją vietą tarp 45 ekipažų.





Automobilių klasėje Lietuvos lenktynininkai į aukščiausias pozicijas prologe nepretendavo, o Vaidotas Žala jau pirmame savo starte turėjo keisti pramuštus du ratus ir nusirito į rikiuotės galą.
Benediktas Vanagas su šturmanu Kuldaru Sikku (8 min. 32 sek.) nuo prologo nugalėtojo M.Ekstromo atsiliko 32 sek. ir užėmė 16 vietą.
„Pagrindinis mūsų tikslas buvo pasidaryti tinkamą startinę poziciją rytojui, kaip sakoma, per prologą Dakaro nelaimėsi, bet pralaimėti gali. Pats prologas praėjo lazerio tikslumu: saugiai ir užtikrintai, planas įvykdytas visu šimtu procentų“, – dalinosi įspūdžiais B. Vanagas.
Įdomu tai, kad dar prieš startą su prologo trasa susipažinę lenktynininkai pasakojo, kad trasa labiau primena klasikinio ralio, o ne ralio maratono trasą. Kelio dangoje dominuoja žvyras ir smėlis. Maršrute daug staigių posūkių, kurie dalinai gali priminti ir kartingų trasą.
„Šiek tiek buvo baisu, kuomet starto tvarkoje turėjome lėtesnį lenktynininkę prieš mus. Visa laimė, kad kelias labai nedulkėjo, ir per 13 kilometrų ją beveik pasivijome. Jei būtų buvę daugiau dulkių, to padaryti nebūtų įmanoma“, – savo įžvalgomis apie prologą dalinosi B. Vanagas.




V.Žalos ir Paulo Fiuzos ekipažas jau prologe buvo priverstas stoti ir barstyti dykumoje minutes – dėl dviejų pramuštų ratų jis atsiliko net 5 min. 43 sek. ir galiausiai liko 62 vietoje tarp 64 ekipažų.
„Startas buvo labai įdomus. Po pirmojo dešiniojo posūkio – minus kairė galinė padanga. Pakeitėm. Kitam kairiajam posūky – minus dešinė galinė padanga. Akivaizdu, kad technikai išleido mus į trasą su pernelyg žemu padangų slėgiu. Kažkam reikės duot velnių“, – po finišo juokavo lenktynininkas.
V. Žala pažymi, kad ir jam pačiam reikia įprasti tinkamai naudoti naujas didesnio skersmens padangas. Anot sportininko, apmaudžiausia tai, kad padangas šį kartą numontavo netgi ne po smūgių į akmenis.
„Sukibimas buvo labai geras – panašiai kaip klasikinio ralio greičio ruože. Ir nieko tikrai nekliudėm, tik girdim „puff“ ir matom, kad slėgio daviklis rodo nulį. Va taip ir treniravomės prologe keisdami ratus. O pirmas keitimas nebuvo itin sklandus – treniruotę buvome suplanavę po prologo“, – apie iššūkius pratinantis prie automobilio pasakojo sportininkas.
Greičio ruožo pabaigoje „Teltonika Racing“ ekipažui dar teko palenktyniauti su bagiu. Anot V. Žalos, varžovas greičiausiai negavo įspėjimo apie iš galo artėjantį automobilį, todėl kurį laiką abu važiavo slysdami šonu vienas šalia kito tarsi „drifto“ varžybose.
Į prioritetinį sąrašą patenkantiems sportininkams ralio maratone suteikiama galimybė pasikeisti startinę poziciją. Lietuvos komandai šia teise teks pasinaudoti netikėtai anksti, kadangi sekmadienį laukia ilgas greičio ruožas su smėliu ir akmenimis. „Netrūks akmenų, bus siaura, todėl aplenkti lėtesnius dalyvius bus problematiška. Būtinai pasinaudosime galimybe pasikoreguoti startinę poziciją. O šiaip, prasti pirmieji 11 kilometrų ralio maratone – nieko baisaus“, – reziumavo V. Žala.








V.Žalą aplenkė ir Gintas Petrus su Jose Marquesu – nusileidę lyderiams 1 min. 39 sek. jie užėmė 48 vietą.
Keturračių įskaitoje startavęs Laisvydas Kancius trasą įveikė 32 sek. lėčiau už greičiausiai važiavusį prancūzą Alexandre’ą Giroud, kuris prologo distanciją įveikė per 8 min. 50 sek. Tad lietuvis galiausiai šioje įskaitoje užėmė 8 vietą iš 18 dalyvių.
Sunkvežimių klasėję kovojantis Vaidoto Paškevičiaus ekipažas prologo trasą įveikė per 10 min. 31 sek. ir 48 sek. atsiliko nuo lyderio čeko Martino Maciko. Lietuvos ekipažas tarp 54 mašinų užėmė 13-ąją vietą.
Prologe „Constra Racing“ komanda turėjo vienintelį tikslą – neprarasti daug pozicijų, kadangi jiems vis dar teko startuoti su techninių problemų kamuojamu „Tatra“ sunkvežimiu.
„Ši diena išaušo gana anksti ir miego buvo mažai. Miegoti ėjome apie pusę dviejų nakties, o jau šeštą kėlėmės ir vėl dirbome prie sunkvežimio. Mechanikai visą naktį bandė surasti gedimą, kur dingę tie mūsų „arkliai“. Kol kas problema nepašalinta. Pats ryte irgi dalyvavau gedimo paieškose su inžinieriumi, kuris keičia variklio valdymo programas. Bet tie vargai nedavė vaisių. Prologe teko startuoti turint vos 70 procentų galios. Nepaisant to suvažiuoti pavyko neblogai. Komandoje atmosfera gera, tai pralėkėme su vėjeliu, maksimaliai išnaudodami tai, ką turėjome. Džiugina tai, kad nenukritome kur nors smarkiai žemiau nei mūsų startinis numeris. Dabar vėl laukia ilga naktis ieškant problemų. Tikimės, kad galiausiai viską išspręsime“, – sakė V.Paškevičius.
Ekipažo šturmanas Slavomiras Volkovas pridūrė, kad prologo trasa nebuvo visiškai to stiliaus, kuris tinkamiausias lietuvių trijulei. Jo teigimu, tai buvo klasikinio ralio greičio ruožas, kuriame vyravo didelis greitis, posūkiuose netrūko ir šoninio slydimo.
Ekipažo mechanikas Tomas Gužauskas teigė, kad prologą buvo galima įveikti ir dar geriau, tačiau toks trumpas ruožas nėra ta vieta, kur reikėtų rizikuoti: „Nespėjome net pajusti tokio ruožo. Dakaro mastais jis labai trumpas. Nors galios ir neturime, bet suvažiavome pakankamai neblogai. Greičio ruožo viduryje pabandėme įjungti galinę blokiruotę ir tuomet valdymas smarkiai pagerėjo. Reikėjo ją įsijungti nuo pradžių. Tačiau šios dienos rezultatu esame patenkinti ir galbūt rytoj varžybas jau galėsime pradėti turėdami maksimalią galią.“









Po pirmųjų įskaitinių kilometrų dalyviai lieka „Sea Camp“ stovyklavietėje, iš kurios sekmadienį laukia antroji pirmojo greičio ruožo dalis – 602 kilometrai, iš kurių 367 įskaitiniai kilometrai. Kaip praneša Dakaro lenktynių organizatoriai, pirmajame greičio reikia tikėtis: smėlio, kopų, akmenuotų kelio atkarpų ir šiek tiek žvyruoto kelio. Lenktynių nugalėtojas paaiškės sausio 15-ąją.
lrytas.lt, sportas.info, pitlane.lt, vaidotaszala.com, „Constra Racing“ informacija