
„Moterų ralis“ – tai ne tik geros emocijos bei adrenalino kupinos akimirkos, puošnūs dalyvių ekipažai, netikėtos užduotys, aplankytos vaizdingos Lietuvos vietos, bet ir nemenkas iššūkis organizatoriams, teigia vienas iš „Moterų ralio“ organizatorių Maris Simson.
Pasak jo, šiuolaikiniai automobilių sporto renginiai, ar tai būtų „Moterų ralis“, ar kitos varžybos, neįsivaizduojami be telematikos sprendimų, užtikrinančių sklandų dalyvių judėjimo valdymą. Ši skaitmeninė technologija, leidžia perduoti informaciją per atstumą, naudojant duomenų perdavimo sistemas. Telematikos sistemos naudojamos automobiliuose, kad būtų galima stebėti jų vietą, judėjimą, greitį, bei kitus techninius parametrus ir duomenis.
„Paprasčiau tariant, telematikos platforma yra tarsi „gudrus pagalbininkas“, kuris renka ir perduoda informaciją, padėdamas geriau suprasti, kas vyksta su ekipažais renginio metu. Telematika naudojama dalyvių ir personalo navigacijai, transporto stebėsenai, saugumui užtikrinti ir varžybų rezultatams rinkti ir analizuoti. Neįsivaizduoju ralio be šių sprendimų“, – teigia M. Simson.
Saugumas ir efektyvumas – svarbiausia
Automobilių sporte kiekviena sekundė, net ir akimirka, gali lemti pergalę ar pralaimėjimą. Būtent todėl telematikos sistemos padeda užtikrinti, kad varžybos vyktų sklandžiai ir saugiai. Naudodami modernias stebėjimo sistemas, organizatoriai gali realiuoju laiku stebėti dalyvių judėjimą, analizuoti jų telemetrijos duomenis ir iš anksto numatyti galimas situacijas trasoje ir laiku imtis prevencinių veiksmų.
„Pagrindinis iššūkis mums, kaip organizatoriams – užtikrinti, kad pustrečio šimto dalyvių automobilių sklandžiai judėtų renginio maršrutu. Dar iki starto dalyvėms išdaliname po telemetrijos įrenginį, kurį jos turi laikyti savo automobilyje. Renginio metu šis prietaisas siunčia mums duomenis apie kiekvieno ekipažo buvimo vietą, greitį, laiko matavimo informaciją, pagreitį“, – pasakoja Maris Simson.
Tačiau šis „gudrus prietaisas“ – tai dar nėra tikrosios renginio „smegenys“. Visų telemetrijos sistemų duomenys turi būti surenkami, tinkamai apdorojami ir patogiai realiuoju laiku pateikiami organizatoriams ekrane. Šiemet „Moterų ralis“ bendradarbiauja su bendrove „Gurtam“, pasauline programinės įrangos kūrėja, kuri specializuojasi telematikos ir daiktų interneto sprendimų srityje. Šios įmonės informacinių technologijų profesionalų sukurti sprendimai ir yra tikroji pagalba.
Visos „nuodėmės“ – kaip ant delno
„Visos dalyvės važiuoja vadovaudamosi skaitmenine kelio knyga, kurioje atkarpomis sužymėtas visas maršrutas. Mes stebime ar ekipažai važiuoja laikydamiesi kelių eismo taisyklių, pavyzdžiui, ar neviršija greičio. Matome visus paklydimus ir „atsižymėjimus“ laiko kontrolės punktuose. Renginio metu stebime visus ekipažus ir galime reaguoti, jei kyla spūstys ar kiti trikdžiai, koordinuojame savo personalo judėjimą, bei teikiame pagalbą pernelyg atsiliekantiems ar pasiklydusiems ekipažams“, – teigia Maris.
Anot ilgamečio „Moterų ralio“ organizatoriaus, tradicinis rankinis rezultatų skaičiavimas, kuris lydėjo pirmuosius renginius, jau seniai liko praeityje. Automatinė rezultatų fiksavimo sistema, pagrįsta telemetrijos įrangos sukauptų duomenų apdorojimu, eliminuoja žmogaus klaidos riziką. Skaitmeninės technologijos leidžia automatiškai fiksuoti dalyvių atvykimo ir išvykimo laiką, poziciją bei kitus duomenis. Tai ne tik sumažina galimų klaidų riziką, bet ir leidžia dalyviams ir smalsiems žiūrovams akimirksniu sužinoti gyvai transliuojamus rezultatus. Renginio dalyvės netenka laukti ilgai, kad matytų, kas gi nugalėjo.
Ralyje viskas – pagal tikslų laiko planą
„Moterų ralyje“ važiuoja nemažas būrys automobilių. „Skaitmeniniai pagalbininkai“ leidžia kiekvienam renginio dalyviui – nuo vairuotojų iki teisėjų – dirbti sinchroniškai, užtikrinant, kad moterys tiek mėgautųsi įspūdingu maršrutu, tiek ir turėtų galimybes varžytis sąžiningai ir efektyviai.
„Galbūt dalyvėms norėtųsi paslapties ir intrigos prieš lipant ant scenos atsiimti apdovanojimo, tačiau mums, organizatoriams, telematika nuima nuo pečių ginčytinų situacijų naštą. Galiu nuraminti, kad technologijos visų renginio paslapčių nepanaikina – iki pat paskutinės sekundės dalyvės nežino, kuris ekipažas yra stilingiausias ar azartiškiausias“, – sako M. Simson.
Jis pripažino, kad telematika ir kitos skaitmeninės inovacijos atvėrė naujus horizontus. Šis technologinis progresas neabejotinai ir toliau formuos automobilių sporto ateitį, padėdamas kurti įspūdingus renginius tiek dalyviams, tiek žiūrovams.
„Moterų ralis“ vyks gegužės 10 d. Jau užsiregistravo daugiau kaip 150 ekipažų. Registracija į renginį dar vyksta.
Didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. „Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. 2019 m. „Moterų ralyje“ fiksuotas Lietuvos rekordas: Masiškiausias moterų autosporto renginys – dalyvavo 1 444 moterys, 364 ekipažai
Organizatorių informacija