
Vasario 24-25 dienomis Valensijoje (Ispanijoje) vykusiuose pirmuosiuose „Formulės 4“ testuose buvo galima išvysti ir talentingą lietuvį Liną Volungevičių.
15-metis kartingo lenktynininkas atstovavo „Juta Racing“ komandai (vadovas Jonas Gelžinis), kuri planuoja dalyvauti įvairiose „Formulės 4“ varžybose.
Tai naujas įrašas Lietuvos autosporto istorijoje, nes anksčiau Lietuvos komanda niekada nebuvo turėjusi „Formulės 4″ komandos.
„Pirmą kartą atsisėdus prie F4 bolido vairo, pojūčiai buvo visiškai kitokie nei kartinge. Labai nustebino jautrumas, galia ir greitis.F4 turi apie 160 AG, o bolido svoris su vairuotoju yra 600 kg. Akseleracija yra daug agresyvesnė nei kartinge. Pirmą kartą pilnai paspaudus akseleratorių, juntamas stiprus traukos efektas, ypač kai įsijungia aukštesnės pavaros. Didėjant greičiui, stipriai jautėsi aerodinaminė prispaudžiamoji jėga, posūkiuose galima važiuoti ženkliai greičiau nei atrodo įmanoma, bet tam reikia praktikos ir pasitikėti bolidu. Kartinge tokio pojūčio nėra“, – Sportas24.lt pasakojo L. Volungevičius.
Jaunojo lenktynininko teigimu „Formulės 4“ bolidas neturi ABS sistemos, todėl Valensijoje labai svarbu buvo tiksliai dozuoti stabdymo jėgą ir nepriblokuoti ratų.
„Pirmuose ratuose buvo sunku pajusti ribą tarp efektyvaus stabdymo ir per stipraus blokavimo. Skirtingai nei kartinge, čia galima stabdyti labai vėlai, bet reikia išmokti teisingai valdyti svorio persiskirstymą. Be to, startuojant reikia naudoti mechaninę sankabą, o tai reikalauja tikslumo ir praktikos, kad neprasisuktų ratai ar neužgestų variklis. Bolide sėdima labai žemai, beveik gulimoje pozicijoje, o matomumas yra ribotas. Šalmo stiklas yra pagrindinis langas matyti trasą ir reikia priprasti prie kitokio pojūčio nei kartinge, kur matomumas yra atviresnis“, – pabrėžė lenktynininkas.
Jis prisipažino, kad patirtis Valensijoje buvo neįtikėtina – kiekvienas ratas buvo pilnas naujų iššūkių ir mokymosi, o įspūdžiai dar ilgai išliks atmintyje.
„Kartinge esu pratęs prie kitokio sukibimo, bet čia pajutau, kaip aerodinamika leidžia važiuoti posūkiuose greičiau, nei atrodo įmanoma. Teko mokintis pasitikėti bolidu važiuojant 220 km/val. greičiu ir nestabdyti ten, kur instinktyviai norėtųsi tai daryti. Kiekvienas posūkis reikalavo itin prestiziško vairo darbo ir stabdymo. Su kiekvienu ratu bandžiau gerinti trajektorijas ir ankščiau grįžti prie akseleratoriaus“, – pasakojo L. Volungevičius.
„Juta Racing“ naujasis „Formulės 4“ automobilis – tai „Tatuus F4 Gen2“ modelis, atitinkantis naujausius FIA standartus ir užtikrinantis aukščiausio lygio saugumą, puikias sportines savybes.
„Labai įdomu buvo dirbti su „Juta Racing“ komanda ir Jonu Gelžiniu, kuris yra profesionalus lenktynininkas ir pats išbandė F4 bolidą, pasidalindavome po sesijų pojūčiais, man suteikė daug patarimų. Taip pat ypatinga patirtis buvo dirbti su prancūzu F4 inžinieriumi iš „BnM Racing“ ir analizuoti telemetrijos duomenis ir mokytis, kaip mažos detalės gali turėti didžiulę įtaką rato laikui. Valensijos testai su „Juta Racing“ buvo didžiulis žingsnis į priekį – tiek asmeniškai, tiek kaip lenktynininkui.
Žinoma, rezultatų tikėtis iš karto nereikia, svarbiausias tikslas buvo mokytis ir tobulėti su kiekvienu ratu, pasidalinti pojūčiais su komanda ir atnešti tinkamą informaciją iš trasos. Didelis noras, ramybė ir susikaupimas, nuoseklus darbas su inžinieriumi padėjo greičiau prisitaikyti prie naujų iššūkių. Pirmieji „Formulės 4“ testai – tai tik pradžia. Kuo daugiau išmoksiu dabar, tuo stipresnis būsiu ateityje“, – ryžtingai nusiteikęs buvo L. Volungevičius.
Sportas24.lt

















