
Sekmadienio popietę Douz mieste prasidėjo pirmoji Fenikso ralio („Fenix Rally“) diena – dalyviai šiandien turėjo įveikti net 135 kilometrus Sacharos smėlynais. Organizatoriai žadėjo, kad šiandien dalyviams teks susipažinti su viskuo, ką gali pasiūlyti Sacharos dykuma: mažas bei dideles kopas, smėlio takus bei itin sudėtingos kelio dangos atkarpas. Prie viso to minėjo, kad navigacija taip pat turėtų būti sudėtinga ir klaidinanti.
Nesklandumai įpusėjus pirmąjį greičio ruožą
Pasiekę pirmosios dienos finišą „Specialist Racing Team“ moto bagio ekipažo nariai pasidalino visiškai skirtinga patirtimi nei organizatorių žadėta. Pasak sportininkų kopos šiandien nebuvo didelės ir siekė vos 5-6 metrus, o žadėtos smėlio atkarpos dažniausiai driekėsi per jau pravažinėtus keliukus. Ir nors organizatorių paruošti iššūkiai pirmąją dieną ekipažui nepasirodė labai sudėtingi – situaciją apsunkinti sugalvojo technika.
„Startavome iš trečios pozicijos bagių klasėje ir pirma dalis, iki maždaug septyniasdešimto kilometro, ėjosi puikiai. Nebuvo didelių kopų, o kuo jos didesnės, tuo važiuoti, atrodo, sekėsi geriau – mažos kopos labai aštrios ir tankios, tad ganėtinai sudėtinga rinktis kelią per jas. Viskas ėjosi puikiai, bet įpusėjus maršrutui išgirdome kažkokį garsą, sklindantį iš priekio. Sustojus pažiūrėti paaiškėjo, kad priekinis reduktorius labai smarkiai įkaitęs, o kai kurios apsauginės gumos net pradėjo rūkti“, – apie nuotykius pirmąją dieną pasakojo vairuotojas Dalius Olechnavičius.
Vyrai lyg sutardami pasakoja, jog tą akimirką jau buvo minčių apie tai, kad čia ralis ir baigsis. Paskutinė viltis buvo važiuoti atjungus priekinį tiltą ir palikus tik galinius varančiuosius ratus. Deja, bet dėl šios situacijos teko aukoti dalį greičio: važiuojant tik su dviem varančiaisiais ratais neišvengiamai kenčia tempas, bet ekipažas dar ir sąmoningai nusprendė patausoti techniką.
„Atjungus priekinį tiltą daug didesnė apkrova lieka galiniam, o ypatingai kai važiavimo sąlygos tokios sudėtingos. Nežinodami kas nutiko priekiniam reduktoriui ir tausodami tiek priekį, tiek galą, turėjome važiuoti šiek tiek lėčiau“, – kalbėjo D. Olechnavičius.
Organizatorių pasakojimai apie klaidinančią navigaciją, taip pat kaip ir apie sudėtingas sąlygas, ekipažui nepasiteisino. Aidas Bubinas pasakojo, kad pirmąją dieną pavyko finišuoti nepadarius nei vienos navigacinės klaidos, o pati trasa taip pat nebuvo labai paini.
„Viską pavyko atlikti tiksliai ir gerai. Tikrai tikėjausi, kad bus sudėtingiau ir blogiau, bet trasa nebuvo labai paini. Sudėtingesnėse sekcijos buvo labai daug kontrolinių taškų, o pagal juos orientuotis yra pakankamai lengva. Visa kita trasa driekėsi keliukais. Greičiausiai, kad ateinančiomis dienomis trasos tik sunkės, gal organizatoriai nenorėjo išgąsdinti jau pirmąją dieną“, – įspūdžiais dalinosi šturmanas A. Bubinas.
„Specialist Racing Team“ ekipažas vos grįžę į bivaką kartu su komandos mechaniku pradėjo ardyti gedimus patyrusius techninius mazgus ir aiškintis šiandien nutikusio gedimo priežastis. Pagal preliminarius rezultatus komanda užima 10-ąją pozicija SSV klasėje ir yra pirmieji tarp lietuvių.
Sunkumų netrūko ir kitiems
Nors „Specialist Racing Team“ moto bagio ekipažas ir patyrė nesklandumų, jie buvo pirmieji SSV klasės atstovai, fiziškai kirtę finišo liniją. Trasoje juos buvo aplenkęs vienas iš varžovų, bet neilgai trukus ir šiam teko stoti trasoje dėl technikos gedimo. Į bivaką kai kurie bagiai grįžo ir be ratų – vienas jų buvo parvežtas evakuacinio automobilio, mat po virtimo visi keturi ratai išlūžo.
„Trasoje teko matyti ir degantį keturratį. Iš toli jau pastebėjau rūkstantį dūmelį, kuris artėjant vis didėjo ir privažiavus keturratis degė atvira liepsna, sproginėjo padangos. Lenktynininkas buvo sveikas ir mojavo, kad važiuotume toliau, jam pagalbos nereikia. Teko sutikti ir dėl techninių gedimu sustojusį motociklininką“, – apie sutiktus varžovus, kuriems, deja, ralis jau baigėsi, pasakojo A. Bubinas.
Rytoj laukia net du greičio ruožai
Pirmadienį dalyvių laukia beveik 250 kilometrų, iš kurių greičio ruožai sudarys net 189. Dalyviams per dieną teks įveikti du greičio ruožus: 115 kilometrų „Park Drive“ ir 74 kilometrų „Sahara Toaster“. Tarp greičio ruožų dalyviai turės valandą ir dešimt minučių nuotolinio serviso zonoje, kurioje galės atlikti reikalingus remonto darbus. Pirmasis sportininkas startuoja 9 val 43 min Lietuvos laiku.
Fenikso ralyje jau degė ir virto keturračiai, bet „CFMOTO Racing Team“ duetas problemų išvengė
Įžanginis varžybų etapas pažymėta virtimais ir net gaisrais, tačiau Lietuvos komanda „CFMOTO Factory Racing Team“ nesklandumų išvengė ir sėkmingai pasiekė pirmosios dienos finišą.
Gavo porciją dulkių
Karštis, smėlis, kopos, dulkės ir bekraštė dykuma. Su tokiomis sąlygomis šiandien susidūrė Fenikso ralyje startavusi „CFMOTO Factory Racing Team“ komanda. Jiems šiandien reikėjo įveikti beveik pusantro šimto kilometrų. Tiek Antanas Kanopkinas, tiek Adomas Gančierius su pirma užduotimi susitvarkė išties sklandžiai ir mechanikams papildomo darbo į bivaką neparvežė.
„Sunki, darbinga diena. Buvo keletas ilgų tiesiųjų, gal po dešimt kilometrų ar daugiau. Toliau viskas – vien kopos. Reikėjo šiek tiek paklaidžioti, bet labai nenuklydome. Buvo daug dulkių. Buvo svarbiausia įlindus į tas dulkes nepadaryti avarijos, nes tikrai momentais nieko nesimatė. Tokiose vietose reikėjo elgtis atsargiai. Nesinorėjo ten pabaigti lenktynių. Technikai didelių nuostolių nepadarėme, prakiurdžiau vieną ratą, bet daugiau viskas gerai. Einam ilsėtis ir laukti, ką organizatoriai paruošė rytojui“, – įspūdžiais dalijosi Antanas Kanopkinas.
Sudegė keturratis
Kitas „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos keturratininkas Adomas Gančierius papasakojo, kad dykumoje šiandien buvo ir tokių, kurie turėjo kur kas rimtesnių problemų nei pramuštas ratas. Pačiam Adomui diena klostėsi sklandžiai. Sudėtinga nepasirodė ir navigacija kopose, nors klaidų visiškai išvengti nepavyko.
„Viskas ėjosi kaip iš pypkės. Tik vienoje vietoje, žvyrkelyje pagal dulkes pasukau ne ten ir padariau klaidą. Praradau gal dvi, tris minutes. Labai karšta. Gal šiek tiek per daug apsirengiau. Rytoj reikės atsisakyti vieno sluoksnio rūbų. Užklimpti neteko, technika atlaikė puikiai, todėl mintys po pirmo greičio ruožo pozityvios. Nors kai kam turbūt buvo liūdniau. Tomas Mickus, kiek mačiau, buvo apvirtęs, lyg ir buvo sudaužytas kelio knygos stiklas. Vienam „Polaris“ keturračiui nutrūko diržas ir jis visiškai sudegė“, – kalbėjo Adomas Gančierius.
Kol kas organizatoriai oficialių rezultatų dar nepateikė, tačiau preliminarus pirmosios dienos protokolas byloja apie tai, kad ATV įskaitoje Antanas Kanopkinas klasifikuojamas penktoje vietoje, o Adomas Gančierius – pozicija žemiau.
„Specialist Racing Team“