
Penktadienį Lazdijuose bus duotas startas „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionatui. Pirmajame etape „7bet Rally Lazdijai“ ketina startuoti penkios būsimos Lietuvos ralio žvaigždės, kurios stos į kovą dėl istorinio prizo – 80 tūkstančių eurų vertės skatinamosios stipendijos, skirtos dalyvavimui kitų metų Senojo žemyno pirmenybėse. Čempionato dalyviai tarpusavyje varžysis pilotuodami tarptautinės „Rally4“ kategorijos automobilius, o tai žada itin intriguojančią ir nenuspėjamą kovą iki finišo linijos.
Lietuvos automobilių sporto federacija, bendradarbiaudama su automobilių sporto entuziastų valdomomis įmonėmis „Eldorado“, „Jusema“, „Humibility“ ir „One Racing Shop“, įsteigė bendrą 80 tūkstančių eurų stipendiją, skirtą skatinti jaunuosius šalies ralio pilotus lenktyniauti užsienio trasose ir siekti karjeros automobilių sporte. Vienam iš jaunųjų Lietuvos ralio talentų šie metai taps didžiuliu šuoliu sportinėje karjeroje: „Lithuanian Rally4 Trophy“ nugalėtojas laimės galimybę sudalyvauti keturiuose pasirinktuose 2026 metų „FIA Junior ERC“ etapuose. Toks skatinamasis prizas gali tapti svarbiu žingsniu būsimam nugalėtojui siekiant pasaulio ralio viršūnės, o Lietuvai išugdyti jauną sportininką, kuris galėtų konkurencingai varžytis tarptautinėje ralio arenoje.
Jau šį savaitgalį 5 jaunieji šalies ralio lenktynininkai pradės kovą dėl istorinio prizo, kurio dar nėra buvę Lietuvos ralio istorijoje. „7bet Rally Lazdijai“ varžybose pasirodys Irmantas Buivydas, Markas Buteikis, Klaudas Bučinskas, Aras Kvedaras ir Erikas Valkeris. Deja, bet pirmąjį čempionato etapą praleis Saimonas Daudžvardis.
Pirmasis į Lazdijų ralio trasas išvažiuos jaunausias čempionato dalyvis Aras Kvedaras. 17-metis turi daugiausiai sukaupęs patirties su „Rally4“ technika tarp „Lithuanian Rally4 Trophy“ dalyvių, o pernai jau spėjo tapti šalies čempionu „LARČ 4“ įskaitoje:
„Paskutinį sykį sportiniame automobilyje sedėjau žiemą. Pertraukos metu nemažai dirbau su simuliatoriumi ieškant įvairių niuansų ir taisytinų vietų. Mašina sutvarkyta ir yra paruošta naujam sezonui. Prieš pat Lazdijų ralį turėsiu automobilio testus. Neslėpsiu, kad jauduliukas ima – visgi pasiilgau ralio emocijų. Nekantrauju pasivaržyti tarp stiprių varžovų ir svarbiausia pasimėgauti“ – su nekantrumu laukdamas „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionato pradžios pasakojo A. Kvedaras.
Netrukus po jo lenktynes pradės Markas Buteikis. Ukmergiškis, pirmasis paskelbęs apie savo dalyvavimą „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionate, atvažiuoja į „7bet Rally Lazdijai“ nusiteikęs optimistiškai:
„Šeštadienį varžybose Kėdainiuose turėjome puikią treniruotę, įgyvendinau visus išsikeltus tikslus. Naujasis šturmanas Titas puikiai atliko šturmano funkcijas nuo pat pirmojo greičio ruožo, o įpusėjus raliui jau atradau ir tikslius stabdymo taškus. Vis dar trūksta pasitikėjimo ir komforto su nauju automobiliu, bet pirmam etapui jaučiuosi pasiruošęs. Lazdijuose sieksiu gerai pasirodyti ir demonstruoti konkurencingą tempą“ – pasakojo M. Buteikis.
Bene didžiausią netikėtumą ralio fanams pateikė Irmantas Buivydas. Jaunasis sportininkas, pernai pilotavęs galingą „N5“ techniką ir Lazdijų ralyje įsibrovęs į greičiausių dalyvių rikuotės penketuką, šiemet grįžta į gamyklinę, priekine ašimi varomą „Ford Fiesta Rally4“ ir sieks kovoti dėl pagrindinio prizo. Visgi, netikėtai, jaunojo piloto startas Lazdijuose yra nemenkai pakibęs ant plauko:
„Praėjusią savaitę planavau ištestuoti naują automobilį pirmą sykį. Tačiau jis turėjo kitokių planų. Netikėtai išlindo viena techninė problema po kitos. Šiuo metu intensyviai ieškome sprendimų kaip jas išspręsti, tačiau vis dar nėra aišku ar tikrai startuosiu Lazdijuose. Kartu su komanda dėsime maksimalias pastangas atsistoti prie pirmojo etapo starto linijos“ – kalbėjo I. Buivydas.
Netrukus į kovą pasileis ir vyriausias čempionato dalyvis Klaudas Bučinskas. Dėl taikomo amžiaus apribojimo 25-erių panevėžiečiui tai bus vienintelis sezonas, kuriame jis galės varžytis dėl bilieto į Europos pirmenybes:
„Praėjusią savaitę pagaliau išbandžiau savo naują pirkinį – „Peugeot 208 Rally4“. Lyginant su buvusiu „BMW“, gamyklinė technika leidžia vėliau stabdyti prieš posūkį, turėti didesnį greitį posūkiuose, jungti pavaras nenaudojant sankabos. Gana greitai jį perpratau, tačiau vis dar reikia paieškoti optimalių reguliavimo nustatymų. Turėsiu dar vienus automobilio bandymus, o iki pirmojo etapo starto tikiuosi įveikti daugiau nei 100 kovinių kilometrų“ – kovingai nusiteikęs pasakojo K. Bučinskas.
Sezono pasiruošimo cikle bene daugiausiai laiko prie sportinio automobilio vairo praleido Erikas Valkeris. Sportininkas jau nuo balandžio mėnesio bandėsi naujai įsigytą „Opel Corsa Rally4“, su kuria spėjo sudalyvauti ir Visagino bei Kėdainių raliuose:
„Praėjusį savaitgalį Kėdainiuose vietoj mano nuolatinio šturmano tėčio atsisėdo vienas geriausių ralio šturmanų Lietuvoje – Ervinas Snitkas. Važiavimas su juo parodė kuriose vietose darau įvairias klaidas ir kur galima saugiai jas taisyti. Prieš „7bet Rally Lazdijai“ esu įveikęs jau apie 150 sportinių kilometrų. Kartu tėčiu esame nusiteikę gerai pralėkti, nesulaužyti automobilio ir smagiai praleisti laiką“ – teigė E. Valkeris.
„Lithuanian Rally4 Trophy“ sudarys 6 etapai, kurie vyks kartu su Lietuvos automobilių ralio čempionatu. Čempionato dalyviai, kurių amžius siekia nuo 17 iki 26 metų, vairuos „Rally4“ kategorijos gamyklinę techniką, atitinkančią itin griežtus Tarptautinės automobilių federacijos reikalavimus. Tai negalingi, priekini ašimi varomi sportiniai automobiliai, kuriais lenktyniauja jaunosios kartos ralio pilotai visame pasaulyje. Dalyviams bus suvienodintos ir kitos konkurencinės sąlygos: jie naudos vienodas „Pirelli“ padangas bei 98 markės benziną. „Lithuanian Rally4 Trophy“ dalyvių taškai bus skaičiuojami už pasiektas vietas atskiruose etapuose bei kiekvieną laimėtą greičio ruožą. Galimybę atstovauti Lietuvą kitų metų Europos ralio čempionate laimės daugiausiai taškų surinkęs jaunasis lenktynininkas pritaikius N-1 taisyklę, kai susumuojami penkių geriausių pasirodymų taškai.
Paaiškėjo „7bet Rally Lazdijai ‘25“ starto tvarka
„7bet Rally Lazdijai ‘25“ dalyvių sąrašas – išties įspūdingas. Čia dalyvauti norą pareiškė net 90 ekipažų iš penkių šalių. Žiūrovams nuobodžiauti tikrai nebus kada, kadangi į Dzūkiją suvažiuoja visas Lietuvos ralio elitas, o šios sporto šakos ekspertai neslepia, kad prognozuoti greičiausiųjų dešimtuką bus labai sudėtinga.
Iki starto likus vos porai dienų paskelbta ir starto tvarka, pagal kurią dalyviai pradės lenktynes ir tokiu eiliškumu važiuos iki pirmojo pergrupavimo.
Pirmasis starto numeris suteiktas praėjusių metų Lietuvos automobilių ralio čempionui Vladui Jurkevičiui, kuriam stenogramą šįkart skaitys ne Aisvydas Paliukėnas, bet buvęs Vaidoto Žalos šturmanas Ivo Pūkis. Pats Vaidotas Žala startuos antruoju numeriu, o jam talkins jaunasis lietuvis Ugnius Vainevičius. Dakaro ir klasikinio ralio pilotas čia varžysis visiškai nauju „Škoda Fabia RS Rally2“ modeliu.
Trečiu numeriu lenktynes pradės savo greičiu Visagine visus nustebinęs Giedrius Firantas su Matu Valiuliu. Ketvirtasis numeris puoš Roko Steponavičiaus ir Dovydo Ketvirčio „Hyundai i20 Rally2“ bolido dureles.
Penktasis numeris suteiktas Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano duetui. Šeštoje starto pozicijoje varžybas pradės Nedas Radišauskas su Justu Vičiūnu, o iš paskos jų rikiuosis Justas Simaška su Mantu Ližaičiu. Aštuntoje starto vietoje žiūrovai išvys Deivido Gezevičiaus ir Evaldo Kvederio tandemą. Devintuoju numeriu bus pažymėtas į ralį grįžtantis Justo Tamašausko ir Algirdo Pranckūno duetas. Dešimtuką užbaigs Pauliaus Beniušio ir Kristupo Adinavičiaus ekipažas.
Žiūrovų gretose kartais kyla diskusijų, kuo remiantis ralyje sudaroma starto tvarka. Į šį klausimą sutiko atsakyti „7bet Rally Lazdijai ‘25“ varžybų vadovas Darius Šileikis.
„Yra toks dalykas kaip greičio indeksas. Tarkime, kas praėjusį ralį įveikė greičiausiai, per kiek laiko ekipažas pravažiavo sportinius kilometrus. Tačiau vertinu ne tik praėjusio ralio greičio indeksą. Šiuo metu skaičiuoju kelių sezonų indeksus.
Taip pat svarbu iš greičio indekso pašalinti anomalijas. Kas yra anomalija? Tai lėtesnis važiavimas nei įprastai. Tarkime dėl dulkių, dėl pramušto rato, dėl kitų techninių problemų, dėl kurių ekipažas negalėjo važiuoti sau įprastu greičiu ir susigadino greičio indeksą. Į tokius dalykus reikia atsižvelgti ir indeksas skaičiuojamas pašalinus šias anomalijas.
Kita medalio pusė starto tvarkai sudėlioti – kaip atskaitos taškas taip pat imamas ir vienas stabiliausias ekipažas. Anksčiau tokiu vairuotoju būdavo laikomas Vytautas Švedas. Jis su savo „Mitsubishi Lancer EVO“ buvo labai stabilus – ne tik finišuodavo praktiškai visuose raliuose, bet tą darydavo stabiliose pozicijose ir neturėdavo gedimų.
Taigi, stabilų sportininką imi kaip atskaitos tašką, kaip vienetą ir aplink jį dėlioji greitesnius ir lėtesnius vairuotojus.
Yra daug skaičiavimo ir aritmetikos. Aišku, pasitaiko, kad kartais prašauni, tačiau varžybų eigoje įvyksta pergrupavimas ir ekipažai surikiuojami jau pagal tarpinius rezultatus tame ralyje. Svarbiausia starto tvarkos esmė, kad ekipažas netrukdytų lenktyniauti už savęs esančiam, o jam pačiam netrukdytų esantis priekyje“, – pasakojo Darius Šileikis.
„7bet Rally Lazdijai ‘25“ dalyvių ir žiūrovų šiemet lauks devyni greičio ruožai, kurių bendras ilgis perkops 90 kilometrų. Organizatoriai jau anksčiau skelbė, kad šiais metais sportininkams pasiūlys ir naujų, ir anksčiau jau važiuotų, bet pakoreguotų greičio ruožų, kuriuose, pravažiavus saugos automobiliams „Dacia Bigster“, užvirs bekompromisė kova dėl sekundžių ir pirmųjų sezono taškų.
Organizatorių informacija