
Laisvydas Kancius priartėjo prie didžiausios savo karjeros pergalės. Po nesėkmingos trečiosios dienos paskutiniame pasaulio ralio-reidų čempionato etape Maroke, priešpaskutinis greičio ruožas keturračių klasėje kovojančiam lietuviui suteikė realių vilčių, kad pavyks išsaugoti pasaulio čempionato lyderio poziciją.
„Po nesėkmingos vakarykštės dienos, pavyko sutvarkyti keturratį ir grįžti į trasą bei įveikti tikrai nelengvą greičio ruožą. Ačiū komandai už darbą. Dėl nebaigto greičio ruožo gavau 8 val. 30 min. baudos, bet galiu važiuoti toliau, o tai man šiuo metu ir yra svarbiausia“, – teigė L. Kancius.
Ketvirtojo greičio ruožo nugalėtojas – prancūzas Alexandre‘as Giroud, nuo kurio lietuvis atsiliko apie 19 minučių ir finišavo penktoje pozicijoje. Jei pirmadienį nesisekė L. Kanciui, tai antradienio greičio ruožo, dėl techninių problemų, nebaigė iki šiol varžybų lyderiu buvęs argentinietis Manuelis Andujaras.
Trečiadienį vyks paskutinis greičio ruožas, kurio ilgis 152 km. Po jo bus suskaičiuoti galutiniai taškai ir bendroje įskaitoje.
„BRO Racing – Viena moneta“ ekipa Maroke į priekį veržiasi nepaisydama nesklandumų
Ketvirtąją, priešpaskutinę Maroko ralio dieną šio maratono dalyviams teko įveikti dar 350 kilometrų greičio ruožą bei kiek mažiau nei 100 km pervažiavimų. Ši diena dviem „BRO Racing – Viena moneta“ ekipažams klostėsi skirtingai, tačiau abiejų rezultatai ir vėl puikūs – Tomas Mickus su Dariumi Leskausku buvo greičiausi OPEN CAR klasėje, o Algirdas Talutis su Adomu Gančieriumi įsitvirtino iškart už jų.
Šiandienos distanciją Tomas Mickus su Dariumi Leskausku įveikė per 5 val. 6 min. 38 sek. Nors jie iškovojo pergalę dar viename greičio ruože savo klasėje, tačiau ekipažo pilotas sakė, jog šiandien jiems lenktyniauti sekėsi ne itin sklandžiai.
Pasak Tomo Mickaus, dar prieš startą juos iš vėžių išmušė pamiršti daiktai, kurių į bagį su savimi duetas pasiimti jau nespėjo. Panašu, kad tai gerokai išbalansavo ekipažą ir iki šiol gana disciplinuotu buvęs važiavimas šiandien pavirto chaosu bagio viduje.
„Sunki diena gavosi. Prasidėjo viskas nuo to, kad ryte atvykus į bivaką paaiškėjo, jog vienas iš komandos narių pamiršo autobuso raktelius. O autobuse yra sukrauta kai kuri įranga, kurią turime kartu vežtis į greičio ruožą. Prasidėjo stresas. Nors turėjome dar valandą laiko ir jo būtų užtekę, bet žmogus nespėjo. Išvažiavome į greičio ruožą be telefonų, be kamerų ir kitų smulkmenų.
Tas toks rytinis stresas išmušė iš ritmo. Pajudėjome starto link. Darius irgi susinervinęs, pražiopsojo du pasukimus, bet galiausiai susigaudėme, kur važiuoti ir spėjome į startą. Starte susitarėme, kad važiuojame ramiai, nieko nesivaikome, jei reikia galime ir nusileisti šiek tiek varžovams.
Pirmą šimtą kilometrų suvažiavome neblogai. Vėliau vėl atsirado kažkokia įtampa – Darius pradėjo stabdyti mane, aš pradėjau jo klaidas žiūrėti. Tikrai ne mūsų diena. Nesisekė nei Dariui, nei man. Viskas tokiame strese, įtampoje. Tačiau atvažiavome pirmi, nesugadinome technikos. Dabar nuotaikos jau geros. Rytoj paskutinė diena. Tikėkimės, kad pavyks išlaikyti tą rezultatą ir nenukristi žemiau nei esame“, – sakė Tomas Mickus.
Tuo metu Algirdas Talutis su Adomu Gančieriumi, kurie nuo kolegų šiandien atsiliko vos dvi minutes, mėgavosi važiavimu. Ekipažo šturmanas pasakojo, kad ketvirtasis greičio ruožas navigacijos subtilybėmis nepasižymėjo, tačiau vieną aštresnę situaciją duetas turėjo. Ji galėjo baigtis rimtu incidentu.
„Greičio ruožas nebuvo įspūdingas. Pradžioje akmenys, paskui daug nelygumų. Navigacinių triukų nebuvo. Vidurys greičio ruožo buvo kalvotas ir duobėtas, tai vienoje vietoje padarėme tokią konkrečią „žvakę“ su bagiu, kad persigandome, jog mūsų varžybos čia ir baigsis. Toliau važiavome neblogu tempu ir jau be jokių nuotykių“, – sakė Adomas Gančierius.
Algirdas Talutis antrino Adomui Gančieriui teigdamas, kad diena buvo gana įprasta. Tiesa, pagal pirminį planą ekipažas turėjo važiuoti ilgesnį greičio ruožą, bet organizatoriai nusprendė tiems, kurie startuoja vėliau, jį sutrumpinti. Baiminamasi, kad dalyviai gali likti naktį dykumoje, o sutemus lenktyniauti nėra saugu.
„Diena be didelių iššūkių ir įspūdžių. Važiavome trumpesnį greičio ruožą. O šiaip apart to atvejo, kai vos neapsivertėme, kažko daugiau nebuvo. Na dar nebent galima paminėti, kad Adomui du kartus buvo užstrigusi kelio knyga ir nepamatėme, kad priekyje laukia daug duobių. Tai į vieną plojome gana smarkiai. Tačiau viskas gerai, šiandien per daug net nepavargome“, – sakė Algirdas Talutis.












Ilgiausias Maroko ralio greičio ruožas įveiktas: priešaky finalinė diena
Nors visas dėmesys krypsta į lenktynininkus, veiksmo netrūko ir palaikančiam personalui – išvažiuojant iš bivako susidarė sunkvežimių spūstys, kuriems klampus smėlis tapo sunkiai įveikiama užduotimi. Laimei, visi „CFMOTO Thunder Racing Team“ nariai sėkmingai pasiekė paskutinį šio ralio bivaką.
Pasiekęs finišą Gaetanas Martinezas pasakojo, jog nors tai ir buvo ilgiausias ralio greičio ruožas, buvo panašus į ankstesnius: „Trasų danga buvo labai skirtinga. Vėl gavome daug aštrių akmenų, bet pavyko išsaugoti sveikas padangas. Pabaigoje navigacija tapo kiek sudėtingesnė. Pasiekėme dideles Merzugos kopas – daugelis ten strigo ir pats prieš pradėdamas važiuoti jose turėjau abejonių, bet keturratis pravažiavo visur, kur reikėjo. Labai gera patirtis.“
Jo komandos draugas Mindaugas Skudutis taip pat finišavo be didesnių nutikimų, tačiau jau antrą dieną iš eilės kvietė medikų sraigtasparnį trasoje stovinčiam kolegai: „Ilgiausias greičio ruožas šiame ralyje įveiktas – gedimų beveik nebuvo, išskyrus vieną: važiuojant pradėjo dingti trauka, o sustojus degalų papildymo zonoje keturratis nebesivedė. Tiesa, pavyko susiremontuoti ir papildomo laiko dėl to nesugaišau, nors turėjau papildomo streso. O daugiau viskas gerai. Trasos pabaigoje teko važiuoti apie 20 kilometrų kopomis, bet jos man labai patinka, tad mėgavausi. Nors fiziškai išsunkė stipriai.
Taip pat, panašu, jau turiu draugų, skraidančių medikų sraigtasparniu. Po užpylimo zonos pamačiau stovintį kitą keturračio lenktynininką. Pristabdžius paklausti ar viskas gerai jis sakė, jog yra išsekęs ir blogai jaučiasi. Pats bandė skambinti medikams, tačiau jo įranga neveikė, tai iškviečiau pats ir kartu palaukiau atvykstančių.“
M. Skudutis su šypsena pasakojo, kad iš sraigtasparnio išlipęs medikas pasisveikino nustebęs, kad juos iškvietė ir vėl tas pats žmogus kaip vakar: „Prašė pasakyti savo startinį numerį ir žadėjo būtinai perduoti teisėjams. Normali praktika, kad laiką, praleistą suteikiant pagalbą kitam dalyviui, atima iš rezultato.“
Trečiadienį sportininkams teks įveikti 153 kilometrų greičio ruožą, po kurio lauks finišo arka. Nors finišas atrodo ranka pasiekiamas, džiaugtis galima tik jį pasiekus. Dalyvių vėl lauks aštrūs akmenys, smėlis ir aukštos Merzugos kopos.



























Komandų informacija