
Savaitgalį paaiškėjo, kas šiemet buvo verti jubiliejinių – 30-ųjų – „Press Rally“ varžybų nugalėtojo vardo. Dvi dienas įnirtingai greičio ruožuose kovoję dalyviai intrigos neišsklaidė iki pat finišo linijos, o pergalę išplėšę lenktynininkai neslėpė: apginti savo vardą darosi vis sunkiau. T
Tai rodo ir rezultatai – vienas ekipažas aukščiausią poziciją iškovojo vos per kelias šimtąsias sekundės dalis.
Šventė, kuria kvietė pasimėgauti
Paskutinį pavasario savaitgalį – gegužės 30–31 dienomis – Kauno, Alytaus ir Druskininkų apylinkių gyventojai galėjo pasigrožėti ne tik įspūdinga varžyboms parengta žurnalistų ralio dalyvių technika, bet ir atkakliomis kovomis, nenusileidžiančiomis aukščiausio lygio lenktynėms. Varžybas organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas pasirūpino, kad šiemet benzingalvių švente pramintu renginiu galėtų pasimėgauti ne tik vairuotojai, bet ir miestų gatvėse susirinkę žiūrovai.
„Kiekvienais metais varžybų lygis auga ir tokios technikos, kokią turėjome šiemet, net pernai dar neturėjome. Gausybė naujų sportinių BMW, „Toyota“, „Audi“ bei „Porsche“ automobilių, taip pat ir šio gamintojo istoriniai 911 modeliai bei kiti ne mažiau įspūdingi technikos kūriniai sukūrė išskirtinę jubiliejinių varžybų atmosferą. Labai džiaugiamės, kad ja galėjome pasidalinti su gausiai susirinkusiais žiūrovais prie miestų gatvėse įrengtų greičio ruožų“, – sakė Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Organizatorius taip pat atkreipė dėmesį, kad vairuotojų meistriškumas ir aistringos kovos šių metų varžyboms suteikė dar daugiau žavesio – viename iš greičio ruožų net 20 ekipažų vienus nuo kitų skyrė mažiau nei 5 sekundės. Anot jo, konkurentai buvo verti vieni kitų, tad nenuostabu, kad nugalėtojai paaiškėjo tik paskutiniųjų važiavimų metu.
12-oji pergalė ir rezultatą lėmusios sekundės dalys
Šiemet 82 ekipažai varžėsi „Press“, „Sport“, EV ir „Classic“ įskaitose, kuriose dalyviai pagal automobilių galią buvo suskirstyti į atskiras klases.
„Press1“ klasėje nugalėjo Domantas Puodžiukas ir Justas Lengvinas, vairavę „Subaru BRZ“, „Press2“ klasėje – Matas Buzelis ir Mantas Venckus su „Toyota MR2“, o „Press4“ klasėje triumfavo Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas, važiavę „Audi RS3“. Pastarasis ekipažas buvo greičiausias iš visų „Press“ įskaitos dalyvių.
Nė vieno žurnalistų ralio nepraleidusiam R. Gabartui tai jau dvyliktoji pergalė šiose varžybose. Vis dėlto, paklaustas, ar sukaupta patirtis leido užtikrintai siekti nugalėtojo titulo, žurnalistas neslėpė – net ir šio starto metu nestokojo jaudulio, o konkurencingi varžovai skatino dar labiau pasitempti.
„Tai buvo labai įdomios varžybos. Jau pernai jautėme reikšmingą kokybinį šuolį, o šiemet jis dar didesnis. Konkurencija taip pat išties milžiniška – čia startuoja labai geri vairuotojai su labai pajėgiais automobiliais. Prieš kelerius metus taip pat važiavau su „Audi RS3“, ir tuomet mūsų ekipažas bendroje įskaitoje pateko tarp penkių greičiausiųjų. O šiemet, nors „Press“ įskaitoje buvome greičiausi, bendroje lentelėje net nepatekome į dešimtuką. Tai puikiai atspindi, kokio lygio sportininkai renkasi prie starto linijos“, – po finišo kalbėjo R. Gabartas.
Anot jo, būtent pirmieji greičio ruožai Kačerginės „Nemuno žiede“ tapo tikru iššūkiu – norint jau nuo starto nenusileisti varžovams, neišvengta ir klaidų.
„Startas Kačerginėje tikrai buvo nemenkas išbandymas. Startinis jaudulys visada jaučiamas, o kai nežinai, kur prasidės stabdymo zonos, tai jaudulys tik stiprėja. Vienoje vietoje greičio mažinimo zona buvo prastai matoma – atlėkėme per greitai ir į „vartus“ netilpome, kūgelius „išbarstėme“ į šonus, už ką gavome laiko nuobaudą. Po pirmosios dienos nuo lyderių mus skyrė 10 sekundžių, tad antrąją dieną teko kautis dėl nugalėtojų titulo“, – pasakojo žurnalistas.
„Press2“ klasėje pergalę išplėšęs M. Buzelis taip pat pabrėžė, kad lemiama kova dėl pozicijų vyko būtent antrąją dieną – į pirmąją vietą jis pakilo vos 0,26 sekundės dalimis aplenkęs artimiausią varžovą – Dainiaus Leonavičiaus ir Adomo Šablevičiaus ekipažą.
„Galima sakyti, kad turėjome tikrą fotofinišą. Visi greičio ruožai truko 23 minutes, o pergalę nulėmė vos kelios sekundės dalys. Kasmet į šias varžybas susirenka daugybė stiprių vairuotojų, todėl jos tampa vis įdomesnės ir smagesnės. Džiugina ir greičio ruožų įvairovė – buvo tiek itin greitų, kur pranašumą turėjo galingesnę techniką valdantys ekipažai, tiek techniškų, kuriuose išsiskyrėme mes“, – įspūdžiais dalijosi M. Buzelis. Jis taip pat prisipažino, kad dar nė vieno „Press Rally“ finišo nepavyko pasiekti be baudos sekundžių – noras važiuoti greičiau neišvengiamai lemia ir klaidas.
Stebino ne tik automobilių linijos, bet ir spurtas
Išskirtiniais automobiliais žavėję „Classic“ įskaitos dalyviai taip pat nestokojo azarto – finiše didžiausias atsilikimas nuo pirmosios vietos tesiekė vos 8 sekundes. Šioje įskaitoje greičiausi buvo Algirdo Griciaus ir Gyčio Vaitkaus ekipažas, vairavęs „Honda Civic“, aplenkęs Tomą Markelevičių su Tadu Martinaičiu („Mitsubishi Colt“).
Daugelį nustebino EV įskaita – elektromobilių dalyviai demonstravo neįtikėtiną spurtą. Klasėje, skirtoje iki 160 kW galios išvystančius variklius turintiems elektromobiliams, greičiausi buvo Justas Simaška ir Greta Kuliušaitė su „Renault Megane E-Tech“. Klasėje iki 250 kW pergalę iškovojo Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius, vairavę „Škoda Elroq“, o galingesnių nei 250 kW elektromobilių klasėje triumfavo Martynas Utkinas ir Raimond Stefanovič su „Hyundai Ioniq 5 N“.
Dar prieš startą M. Utkinas pripažino, kad šios varžybos taps pirmuoju rimtu jo sportinio elektromobilio išbandymu – įsigyto „Ioniq 5 N“ jis iki šiol nebuvo išmėginęs lenktynių trasoje. Pasiekęs finišą sportininkas džiaugėsi tiek rezultatu, tiek automobilio galimybėmis, tačiau neslėpė, kad netrūko ir iššūkių.
„Šis žurnalistų ralis tapo tikra pažintimi su automobiliu, kurį vairuoti – vienas malonumas. Varžytis greitose trasose buvo išties smagu, bet lėtesniuose, techniškuose ruožuose susidūriau su sunkumais – ten jautėsi ir automobilio dydis, ir svoris. Važiuojant per slalomą jaučiausi tarsi bandyčiau priversti šokti dramblį. Visgi labiausiai man rūpėjo pamatyti, kaip šis automobilis atrodys bendroje įskaitoje. Žinoma, lenktynių renginiuose dalyvauju vos kartą per metus, todėl neišvengiu klaidų, bet manau, kad pasiekėme tikrai solidų rezultatą“, – su šypsena kalbėjo M. Utkinas, bendroje įskaitoje užėmęs 3-iąją vietą.
Nuo atsilikimo iki pergalės per keturis greičio ruožus
Ne tik automobilių sporto entuziastus, bet ir tikrus profesionalus subūrusioje „Sport“ įskaitoje dalyviai varžėsi keturiose klasėse. „Sport1“ klasėje nepralenkiami buvo Vytenio Butkevičiaus ir Erikos Mikalauskytės ekipažas su „Mazda MX-5“, „Sport2“ klasėje triumfavo Lukas Jaruševičius ir Olga Židovlenkova, vairavę „Toyota Yaris GR“, „Sport3“ klasėje visus pranoko Aleksandras Gaška ir Gustas Grinbergas su „Porsche 911 GT3“, o „Sport4“ klasėje greičiausiai finišavo Paulius Valiukevičius ir Linas Jakimavičius, vairavę „BMW M3 Competition“.
Greičiausiais bendroje „Sport“ įskaitoje tapo A. Gaškos ir G. Grinbergo ekipažas, kuris taip pat buvo absoliutus „Press Rally“ nugalėtojas – visi greičio ruožai įveikti per 21 min. 27,73 sek. Norėdami pasiekti šį rezultatą, jie pasitelkė ir strategiją – greituose ruožuose vairavo G. Grinbergas, o jam navigavo puikiai trasą išmanantis A. Gaška.
„Likus keturiems greičio ruožams iki finišo nuo varžovų atsilikome keliomis sekundėmis, tad intriga išliko iki pat pabaigos. Visgi mums pavyko būti greitesniems – per likusius ruožus įgijome 17 sek. Paskutiniai greičio ruožai buvo mums palankūs: greiti, dinamiški, tad su „Porsche 911 GT3“ jautėmės kaip namuose. Žinojome, kad būsime greitesni, tik nesitikėjome, kad tiek. Norėdami laimėti prisiėmėme ir daugiau rizikos, tačiau tai buvo nepaprastai smagi kova – sportiška, draugiška, bet kartu ir tikra“, – įspūdžiais dalijosi ne vieną pergalę profesionalių lenktynių trasose iškovojęs G. Grinbergas.
Per dvi varžybų dienas dalyviai turėjo įveikti 20 greičio ruožų, kurių bendra sportinė distancija sudarė 33,6 km. Dar 336 kilometrus ekipažai įveikė pervažiavimuose.




















