
Penktadienio ryte ramų kurortą sudrebinusias įtemptas treniruočių batalijas popietę vainikavo tikra „Aurum 1006 km lenktynių“ puošmena tapusios kvalifikacinės varžybos. Jose lenktynininkai varžėsi ne tik dėl Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio taurės, bet ir dėl pirmosios starto pozicijos šeštadienio lenktynėse.
Kvalifikacinių varžybų sesiją pradėjo 21 komanda, arba dviem mažiau, nei yra dalyvių sąraše.
Kauno ASK ekipos mechanikai vis dar nebaigė šokio aplink vakar padūmavusį jų LADA 2104 variklį.
Be nepageidaujamų siurprizų neapsieita ir paskutinės penktadienio treniruotės metu. Vienos favoričių – „LG Oled&LKU by Porsche Club Lithuania“ komandos „Porsche 911 GT3 Cup“, kai automobilį vairavo Mantas Janavičius, variklis išleido paskutinį kvapą.
Ekipos logistikams neliko nieko kito, kaip skubiai ieškoti kito jėgos agregato. Jį labai greitai pavyko surasti Estijoje. Tačiau kaip variklį greitai atgabenti į Palangą, klausimas, pasirodo, keblesnis nei kaip jį surasti?
Tai reiškė, jog „LGOLED & LKU by Porsche Club Lithuania“ ekipa niekaip nesuskubs dalyvauti po pietų prasidėjusioje „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijoje, tad geriausiu atveju, spėjus pakeisti variklį, vieniems iš favoritų šeštadienį tektų pagrindines lenktynes pradėti iš „Pitlane“ zonos.
„Nieko baisaus, 2006 metais dėl panašios priežasties irgi startavome iš garažų, tačiau finišavome pirmi ir labai džiaugėmės šia pergale, – sakė komandos senbuvis Aurelijus Rusteika. – Laimėti lenktynes pradėjus iš pirmosios pozicijos – lyg ir logiška, lyg ir nieko nestebina, o štai nugalėti startavus iš garažų – ne kiekvienam Dievo duota“.
Atrankos varžybų pradžioje sportininkai buvo suskirstyti į dvi grupes.
Varžybų komisarai jas sudarė pagal penktadienio treniruočių rezultatus. Į pirmą pateko greitesni, o į antrą – kiek lėtesni automobiliai.
Prasidėjusiose atrankos varžybose iš tik prieš dvi valandas trasos rekordą pasiekusio Danijos sportininko Andreas Fjordbacho jo vos nesusigrąžina ankstesnis rekordo autorius Julius Adomavičius iš „Circle KMylesPlus Racing Team“ ekipos, vairuojantis „Audi R8 LMS GT3 Evo II“ bolidą.
Tačiau lietuvio laikas 1 min. 05,983 sek. akimirka prastesnis, nei „Stateta BRO by HMobile“ sportininko A. Fjordbacho naujasis trasos rekordas 1 min. 05,941 sek., pasiektas su „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“.
„Circle KMylesPlus Racing Team 2“ komandos atstovas Simas Juodviršis su „Audi R8 LMS GT3 Evo II“ važiuoja irgi greičiau, pranokdamas ankstesnįjį J. Adomavičiaus rekordą ir fiksuodamas 1 min. 07,336 sek. laiką.
Netrukus Simą pakeitęs Justas Jonušis su tuo pačiu automobiliu fiksuoja dar vieną puikų laiką – 1 min.07, 914 sek.
Sausoje, saulės nutviekstoje trasoje darosi karšta visomis prasmėmis.
O kaip vyks kova Super pole kvalifikacijoje, į kurią kvietimus gaus 10 geriausius rezultatus pasiekusių komandų ir kurios išaiškės susumavus dviejų lenktynininkų greičiausių ratų laikus, belieka tik spėlioti.
TOP 10 arba Super pole kvalifikacijai buvo skirtos 15 minučių, o prieš tai kiekviena komanda privalėjo nuspręsti, kuris lenktynininkas išsaugojo daugiau potencialo ir ryžto pasiekti trokštamą rezultatą per tų 15 min. bandymus.
Žiūrovai neabejojo, kad pirmąją starto poziciją šeštadienio lenktynėse garantuos dar vienas naujas trasos rekordas. Tad orientyras buvo labai aiškus – šiandien „Stateta BRO by HMobile“ lenktynininko iš Danijos Andres Fjordbach su „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“ pasiektas trasos rekordas – 1 min. 05,941 sek.
Tą suprato ne vien žiūrovai. Važiuodamas šeštąjį ratą A. Fjordbach vėl fiksuoja naują rekordą – 1 min. 05, 834 sek., tačiau netrukus nežymiai kliudo trasoje esančią kliūtį, paliekančią žymę ant automobilio dešiniojo sparno.
Kenčia automobilio kosmetinis veidas, tačiau ne „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“ techninės charakteristikos. 11 rate A. Fjordbach „nukerpa“ dar keletą šimtųjų, fiksuodamas per dieną jau trečią rekordą – 1 min. 05,462 sek.
Ką į tai atsakys varžovai?
Gerindami ankstesnius savo pasiekimus važiuoja J. Adomavičius, S. Juodviršis, Paulius Paškevičius, Karolis Jovaiša, Robertas Kupčikas, Valteris Zviedris ir kiti, tačiau trasos karaliumi vainikuojamas Danijos sportininkas A. Fjordbach, vietoje žiūrovų pranašauto TOP 10 rekordo jų pateikęs net du ir taip užtikrinęs pirmąją starto poziciją 24-osiose „Aurum 1006 km lenktynėse“ jo „Stateta BRO by HMobile“ komandai.
Antrąja ir trečiąja starto vietomis šeštadienio lenktynėse šįsyk tenkinsis pernykščiai šių varžybų nugalėtojai – „Circle KMylesPlus Racing Team“ pirmosios ir antrosios komandų lenktynininkai.
Kvalifikacinių varžybų nugalėtojus pasveikino ir įteikė taurę Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Motociklu ant vieno rato – per visą trasos ratą
Penktadienį iškart po kvalifikacinių varžybų į „Aurum 1006 km lenktynių“ trasą savo motociklą „Kawasaki ZX6R“ išvairavo prisiekęs šio tipo dviračių transporto priemonių gerbėjas Šarūnas Kezys.
Jo tikslas kuo greičiau ant galinio motociklo rato apvažiuoti vieną lenktynių trasos ratą, kurio ilgis – 2682 metrai.
Šarūnui tai pavyko padaryti per 3 min. 35,225 sek.
„Taigi, jei kam dabar parūptų gerinti mano rekordą, orientyras aiškus“, – apsilankęs lenktynių spaudos centre juokavo Š. Kezys.

„Drago“ meistrai išsivežė Kelių policijos taurę
Penktadienį traukos varžybų, dažniausiai vadinamų tiesiog drag‘u, mėgėjai galėjo stebėti net dvi „Aurum 10036 km lenktynių“ programoje buvusias lenktynes.
Pirmieji vidurdienį apdovanojimus išsidalijo „Ultima8Drag“ varžybų dalyviai, o vakare kovos persikėlė į pagrindinę lenktynių trasą, kur jų dalyviai varžėsi dėl tradicine jau tapusios Kelių policijos taurės.
Pirmą kartą šių lenktynių dalyviai išvydo parašiutų pagalba stabdomus automobilius, kas savaime kėlė papildomą susidomėjimą.
Vėlai vakare finišavusių varžybų dalyviai lenktyniavo pagrindinėje „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje ir dėl apdovanojimų rungėsi perpus trumpesnėje nei treniruočių 1/8 mylios (201,168 metro) atkarpoje.
Norą varžytis dėl Kelių policijos taurės pareiškė 45 šios sporto šakos entuziastai, atvairavę kruopščiai parengtus, galingus automobilius, pasižyminčius puikiu startiniu greičiu.
Būtent tai labiausiai vilioja šio sporto entuziastus.
Darg‘o dalyvių parke dėmesį traukė tokie automobiliai kaip didžiausią galingumą, net iki 1060 AG išvystantis Roberto Kuktos „Mercedes-Benz e 63 AMG“, vilniečio Domanto Bimbos „Tesla Model S“ (770 AG), klaipėdiečio Egidijaus Vilučio „Dodge Durange SRT Helicat“ (900 AG), šeimyninio kauniečių ekipažo Ievos „Audi RS 3“ (400 AG) ir Justo Pečeliūnų „Volkswagen Golf MK2“ (330 AG) ar irgi kauniečių Laimio Sadausko „Audi R8“, generuojantis nuo 620 iki 1300 AG pajėgumą, tos pačios markės ir modelio Irmanto Burinsko kiek kuklesnis, išvystantis 800 AG. Bet pasiekiama automobilio galia – tai viena, o mokėjimas jį valdyti – kita. Ne visiems tai pavyko suderinti, tačiau lenktynės yra lenktynės, vienąkart jas laimi vieni, kitąkart kiti.
Vėlų penktadienio vakarą paaiškėjo Kelių policijos taurės nugalėtojai ir prizininkai.
Pasveikinęs juos ir įteikęs Kelių policijos taures Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys pažymėjo, jog jo vadovaujama tarnyba gali tik džiaugtis, kai adrenalino mėgėjai varžosi saugiose, specialiose kvalifikuotų teisėjų prižiūrimose trasose, o ne keliuose.
„Mes, šio lenktynių festivalio organizatoriai didžiuojamės ne tik šiandien pasiektais net keliais trasos rekordais. Mus džiugina ir tai, jog kelių policija mūsų trasoje rengiamomis drag‘o varžybomis propaguoja legalų, dideliais greičiais pasižymintį automobilių traukos varžybų sportą ir skatina adrenalino mėgėjus laikytis saugaus eismo reikalavimų bei rodyti pavyzdį kur ir kaip galima lenktyniauti“, – sveikindamas nugalėtojus ir prizininkus sakė pagrindinis „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatorius, VšĮ „Promo events“ direktorius Darius Jonušis.
racing.lt