
Jau 11 kartą vyksiančios varžybos kasmet tampa ne tik elektromobilių, bet ir įkrovimo infrastruktūros testu.
Šiemet „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ renginio dalyviai pirmą kartą išbandys ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos įkrovimo tinklus. Varžybose dalyvauja ne tik patyrę elektromobilių vairuotojai, savo telefonuose turintys 10 ir daugiau įvairių įkrovimo tinklų programėlių. Kasmet yra ir daug naujokų, kurie sėda prie elektromobilio vairo pirmą kartą. Ar tai bus gera patirtis visiems, parodys varžybų rezultatai.
Varžybų organizatoriai dalyviams leidžia laisvai rinktis kelionės maršrutą. Šiemet bus dvi dalyvių kategorijos. Turizmą mėgstantys dalyviai varžysis dėl didžiausio kilometražo, o verslo kategoriją pasirinkę dalyviai, stengsis pasiekti finišą kuo greičiau, bet nepažeidžiant kelių eismo taisyklių.
Apie tai, kas artimiausioje ateityje laukia elektromobilių vairuotojų mūsų regione, pasikalbėjome su pagrindinio varžybų partnerio „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovu Eimantu Balta
„Ignitis ON“ jau veikia 3 Baltijos šalyse. Kiek suprantu, jūs esate vienas pirmųjų įkrovimo operatorių regione, kuris teikia paslaugą ir išrašo sąskaitas nesvarbu kurioje šalyje įsikraunama? Kaip tai padeda įmonėms, kurios turi didelius elektromobilių parkus?
Mums svarbu kurti patogumą elektromobilio vairuotojui, ne tik būti ten, kur jam pakeliui, tačiau užtikrinti, kad naudotis įkrovimo paslauga būtų taip paprasta, tarsi nepastebima. Todėl ta pati viena „Ignitis ON“ programėlė veikia tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje, tiek Estijoje. Išvykus iš savo šalies ribų, vairuotojui nereikia atlikti jokių papildomų veiksmų, galioja tos pačios sąlygos ir taisyklės, verslo klientams nereikia sukti galvos dėl naujos paslaugų sutarties, nes galioja ta pati sutartis. Klientai, kurie elektromobilių įkrovimui renkasi RFID raktą, patogiam įkrovimo sesijos paleidimui ir kitoje šalyse gali naudoti tą patį raktą. Jei atsitiks taip, kad prireiks pagalbos įkraunant elektromobilį – pagalba bus suteikiama kliento kalba, nepaisant to, kurioje Baltijos šalyje jis yra. Visose Baltijos šalyse, naudojantis „Ignitis ON“ mobiliąja programėle, klientai gali naudoti jiems įprastą atsiskaitymo metodą, įskaitant virtualioje sąskaitoje sukauptą sumą, pavyzdžiui, dovanų kupono limitą ar verslo limitą, jei tokį turi.
Ar turite statistiką iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos apie elektromobilių vairuotojų įpročius? Ar jie skiriasi?
Daugiausiai elektromobilių vairuotojų yra Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje skaičius panašus, tačiau jų beveik dvigubai mažiau nei Lietuvoje. Mūsų regiono vairuotojų įpročiai gana panašūs. Tiek Lietuvos tiek ir kaimyninių šalių vairuotojai drąsiai naudojasi viešuoju įkrovimo tinklu, bei keliauja elektromobiliais į užsienio šalis.
Gal „Ignitis ON“ planuoja susitarimus su Lenkijos, Vokietijos ir kitų šalių operatoriais, kad ten įsikrauti būtų galima naudojant Ignitis ON RFID raktą ir atvirkščiai?
Šiuo metu „Ignitis ON“ klientai jau gali laisvai keliauti Baltijos šalyse, tačiau mes dirbame ir ties tuo, jog galima būtų įsikrauti ir kitų operatorių tinkluose ne tik Baltijos regione, tačiau ir kitos šalyse įskaitant Lenkiją, Vokietiją, Prancūziją ir kt. Kitaip tariant, greitu metu nebereikės papildomų programėlių, norint keliauti elektromobiliu. Pakaks turėti „Ignitis ON“, kurios pagalba bus galima įsikrauti ir kituose tinkluose.
„Ignitis ON“ įrengia vis daugiau ypač didelės galios įkrovimo stotelių. Suprantame, kad jos daugiausiai skirtos į ilgas keliones besileidžiantiems elektromobilių vairuotojams. Ar jaučiate, kad elektromobilistai išdrąsėjo ir keliauja vis toliau?
Baltijos šalyse vairuotojai keliauja drąsiai, nes nebereikia naudoti skirtingų operatorių kortelių ar programėlių. Tarp keliautojų labiausiai išsiskiria lietuviai. Jų ypač daug matome Latvijoje ir šiek tiek mažiau Estijoje.
evrace.lt