
Antroji maratono ir priešpaskutinė „Fenix Rally“ diena baigėsi – grįžę į Douz miestą dalyviai džiaugėsi, kad techniką galės atiduoti į mechanikų globą, o patys dalinosi įspūdžiais iš dviejų greičio ruožų, kuriuose teko tvarkytis be jokios pagalbos. Pagrindinis maratoninio greičio ruožo išskirtinumas yra tai, kad naktį dalyviai turi praleisti nuotoliniame bivake, į kurį negali atvykti jokia techninė pagalba. Dėl šios situacijos likę vieni „Specialist Racing Team“ sportininkai turėjo mąstyti kūrybingai – motobagį ištiko netikėta situacija.
Iššūkiai su technika ir naktis po atviru dangumi
Likus vos keliems kilometrams iki vakarykščio greičio ruožo pabaigos motobagio komanda pramušė padangą ir teko stoti ją keistis. Komandai tai kainavo nemažai laiko, mat dėl klampaus smėlio nebuvo paprasta atlikti šią procedūrą, kuriai komanda treniravosi ne vieną kartą. Grįžę į bivaką vyrai nusprendė, kad kadangi padanga nebuvo visiškai sugadinta, ją dar galima susiremontuoti užtaisant joje atsiradusią skylę ir vežtis kaip atsarginę, nes iki kito susitikimo su techninio palaikymo automobiliu buvo likę daugiau nei šimtas greičio ruožo kilometrų. Pradėjus padangos remontą ekipažas pastebėjo, kad pažeidimas gerokai didesnis ir kiek neįprastas.
„Supratę, kad pramušėme ratą dar bandėme važiuoti, bet greitai išaiškėjo, kad galime prisidirbti tik dar daugiau bėdos, todėl teko stoti. Grįžus į bivaką nusprendėme susiremontuoti padangą, o paskui pastebėjom, kad prakirtome ir ratlankį, tad pirmą kartą gyvenime teko klijuoti ir jį. Į skylę įkišome kelias atraižas virvės, pripylėme klijų ir įsukome medsraigtį – nežinia ar tai būtų laikę, tad gerai, kad to ir neteko išbandyti“, – pasakojo Aidas Bubinas.
Prie motobagio vairo sėdintis Dalius Olechnavičius pasakojo, kad iki šio incidento važiavosi net labai gerai – buvo ir įnirtingų dvikovų su kitais dalyviais: „Labai smagiai pasipešėm su „Toyota“ ekipažu – kopose mes jį lenkėm, tiesiosiose jis mus – buvo smagu, o ir pats greičio ruožas labai geras. Buvo daug mažų kopų, važiavosi labai gerai, daug šokinėjom, bet prieš greičio ruožo pabaigą atsirado nemažai akmenų, ten ir teko stoti supratus, kad pramušėm ratą. Dėl to praradome šiek tiek pozicijų, bet bendroje įskaitoje išlaikėme savo vietą, nes buvome prikaupę laiko rezervo. Beje, naktis po atviru dangumi taip pat buvo labai gera patirtis – visi sėdėjome prie laužo, vakarieniavome, šnekėjomės. Apie tai daugiau papasakosime tiesioginės transliacijos facebook metu vakare“.
Viskas gerai, tik bagis nesivedė
Išmiegoję palapinėse ir papusryčiavę dykumoje lenktynininkai startavo pirmame šiandienos greičio ruože ir jį įveikė be jokių problemų. Pagal preliminarius rezultatus „Specialist Racing Team“ moto bagis užėmė ketvirtąją vietą. Neišvengta ir dramos – ji prasidėjo likus kelioms minutėms iki antrojo ruožo starto kai motobagis dėl neaiškių priežasčių nesivedė. Greitai patikrinus visus mazgus ir neradus problemos bagį pavyko užvesti tik laidais pajungus prie automobilio – deja, komanda pavėlavo į startą ir turėtų gauti porą minučių baudos.
„Nepaisant to, kad pavėlavome, greičio ruožą suvažiavome labai gerai. Porą kartų pravažiavome posūkį, bet tai nepadarė didelės įtakos rezultatui. Bendrai dienos rezultatais esame patenkinti“, – kalbėjo D. Olechnavičius.
Sportininkas taip pat negailėjo gerų žodžių kalbėdamas apie šturmaną ir sakė, kad turbūt tai buvo greičio ruožas, per kurį Aidas pasakė daugiausiai žodžių. Buvo itin daug pavojingų vietų, tad šturmanui teko daug darbo spėti perduoti visą informaciją laiku.
Aidas Bubinas, savo ruožtu, gyrė vairuotoją dėl puikaus vairavimo ir prisipažino, kad pats šiandien padarė vieną, nors ir nedidelę, bet turint sukaupus tokią navigavimo patirtį, neatleistiną klaidą: „Vos startavus antrajame greičio ruože suabejojau, ar važiuojame teisinga kryptimi, tad teko apsisukti ir grįžti įsitikinti. Klaida žiopla ir neturėčiau tokių daryti, matyt smarkiai išblaškė problemos su motobagiu prieš startą, bet nebandau teisinti savęs. Šiaip greičio ruožas buvo itin sudėtingas – pavojingos vietos sekė viena po kitos ir bet kokia tiek mano, tiek vairuotojo klaida galėjo būti kritinė. Matėme kelis ekipažus skaudžiai pabaigusius savo ralį nuvažiavus nuo kelio ir džiaugiamės sėkmingai finišavę“.
Romualdas Karužis išlaiko lyderio poziciją
Su keturračiu važiuojantis „Specialist Racing Team“ sportininkas pasakojo, kad antras vakar dienos greičio ruožas buvo itin smagus – teko ir spausti „iki dugno“, ir ropinėti kopomis. Šiek tiek viską apkartino paskutiniais kilometrais trasoje vis dažnėjantys akmenys, tad nepavyko išsaugoti vieno iš galinių ratų. Laimei, pavyko pasiekti finišą, o ratlankio lyginimo procedūra jau su komandos draugų pagalba buvo atlikta dykumoje šalia naktinio bivako.
Šiandien diena prasidėjo tomis pačiomis kopomis, kuriomis teko važiuoti vakar. Pirmasis ruožas praėjo sėkmingai, o antrasis, pasak Romualdo, buvo toks, kokiu dar neteko važiuoti.
„Antras greičio ruožas buvo visiškai kitoks – važiavome greitais žvyrkeliais, nebuvo didelio purtimosi, bet reikėjo saugotis pasitaikančių aštrių akmenų. Taip pat pirmą kartą per šį ralį teko būti aplenktam visureigio ir motobagio, susimojavome, vis kažkokios gyvybės įnešė. Iki šiol dažniausiai tekdavo važiuoti vienam.
Šiaip suvažiavau be klaidų, nuotaika gera, bet jau jaučiasi bendras nuovargis, skauda nugara. Jau susukom nemažai kilometrų ir kūnas apie tai praneša, tad važiuoju dar šiek tiek atsargiau. Technika, beje, tarnauja be priekaištų. Tiesa, keturračių įskaitai šios varžybos labai negailestingos ir labai daug jų dėl vienų ar kitų priežasčių iškrito. Šiandien, deja, iš varžybų pasitraukė ir kolega lietuvis Antanas Kanopkinas“.
„Specialist Racing Team“ motobagis po penktosios dienos SSV įskaitoje pagal preliminarius rezultatus rikiuojasi trečioje pozicijoje, o Romualdas Karužis užtikrintai saugo pirmąją keturračių įskaitos vietą.
Penktadienį dalyvių laukia paskutinysis, vos 113-os kilometrų, „Fenix Rally“ greičio ruožas. Sportininkų tikslas rytoj išsaugoti savo turimas pozicijas ir sėkmingai pasiekti finišą. Startas pirmajam dalyviui rytoj bus duodamas 10:38 Lietuvos laiku.
Rimtų „Bitės“ problemų išvengęs „Tavisa Racing Team“ ekipažas laimėjo greičio ruožą
Šįkart rimtų automobilio gedimų nepatyrusi „Tavisa Racing Team“ komanda pademonstravo raumenis ir laimėjo vieną iš dviejų greičio ruožų.
Nors lietuvių ekipa dėl ankstesniuose „Fenix Rally“ etapuose patirtų nesėkmių ir gedimų jau nebekovoja dėl aukštų pozicijų galutinėje įskaitoje, tačiau atskiruose greičio ruožuose jų rezultatai šiandien buvo itin geri.
Pirmąjį šios dienos greičio ruožą Vaidoto Paškevičiaus ir Audriaus Matuolio duetas baigė antras, o antrame greičio ruože aplenkė ir vieną iš šių varžybų favoritų, Dakaro lenktynininką Jerome`ą Pelichetą, vairuojantį „Optimus“ bagį. Susumavus abiejų greičio ruožų rezultatus, nuo pastarojo lietuviai atsiliko kiek mažiau nei 8 minutes.
Ekipažo šturmanas Audrius Matuolis pasakojo, kad atskirai nuo mechanikų praėjusią naktį nakvoję ekipažo nariai daug darbo prie „Seat Leon Dakar“ neturėjo. Tačiau šiandien tarp greičio ruožų, kai mechanikų pagalba nuotoliniame servise vėl buvo leidžiama, dar kartą teko išsitraukti suvirinimo aparatą.
„Maratoninį bivaką pasiekėme neturėdami interneto, tai nelabai ir žinojome, kelinti finišavome, bet automobilis buvo sveikas. Paaiškėjo, kad vakar buvome antri. Bivake galėjome šiek tiek atsipūsti. Kadangi interneto nebuvo, visi sportininkai sėdo pabendrauti prie laužo. Labai jaukiai pavakarojome bendraminčių būryje.
O šiandien tęsėme lenktynes. Labai stipraus tempo nelaikėme, pasilikome rezervo. Tačiau vienu metu priekyje išgirdome įtartiną garsą. Serviso metu pamatėme, kad yra lūžusi priekinė amortizatoriaus spyruoklė. Taigi, vėl į pagalbą atėjo suvirinimo aparatas. Panašu, kad Afrikoje galima viską suvirinti, kas virinasi, nors šiaip Lietuvoje tokio dalyko kaip spyruoklė turbūt nevirintume. O čia išeičių neturėjome“, – sakė „Tavisa Racing Team“ komandos šturmanas Audrius Matuolis.
Šturmanas pridūrė, kad itin smagus buvo antrasis dienos greičio ruožas. Ekipažas atliko daug lenkimų, kurie kartais buvo išties pavojingi. Tačiau kortos lietuviams šįkart krito palankiai ir finišą jie pasiekė būdami greičio ruožo nugalėtojais.
„Daug lenkėme, vis stūmėmės į priekį. Kai kur teko lenkti ir rizikingai, nes buvo tokių kurie nenorėjo pasitraukti. Lenkėme ir oru, šokinėdami per kalvas. Pagavome vieną stiprų akmenį, bet ratas atlaikė. Finiše paaiškėjo, kad esame pirmi. Tai tikslas kaip ir pasiektas – rezultatas ir didėjantis įveiktų kilometrų skaičius mus džiugina“, – sakė ekipažo šturmanas Audrius Matuolis.
Antanas Kanopkinas į uolas sudaužė keturratį, Adomas Gančierius demonstravo stabilumą
„CFMOTO Factory Racing Team“ ekipai penktoji varžybų diena klostėsi dramatiškai. Tuo metu, kai Adomas Gančierius štampavo greitus kilometrus ir pasiekė dar vieną finišą antroje vietoje, kitas ekipos narys Antanas Kanopkinas patyrė incidentą, po kurio į finišą sava eiga atvykti jau nebesugebėjo.
Dienos pradžioje – pramuštų ratų festivalis
Pirmasis ketvirtadienio greičio ruožas abiems „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos nariams buvo sunkus ir varginantis. Į nuotolinį servisą pilotai atvyko atveždami darbo mechanikams. Adomas Gančierius trasoje suskaldė vieną ratlankį, o Antano Kanopkino keturračiui teko keisti du ratus bei pusašį. Lenktynininkai teigė, kad pirmasis greičio ruožas buvo tiesiog nusėtas akmenimis ir uolomis, kur vienas neatsargus ar per daug rizikingas manevras iškart kainavo sugadintą ratą.
Visgi pirmoji šios dienos dalis, kaip vėliau paaiškėjo, dar nebuvo pati dramatiškiausia. Antrame greičio ruože keturratį sudaužė Antanas Kanopkinas, kuris po incidento pasiekti finišo sava eiga jau neturėjo jokių šansų ir liko laukti, kol jį iš dykumos evakuos komandos mechanikai.
Tačiau lietuvis nebuvo vienintelis, kuriam ši diena nubraukė šansus pakovoti dėl vietos ant prizininkų pakylos. Antroje vietoje šiandien finišavęs „CFMOTO Factory Racing Team“ lenktynininkas Adomas Gančierius teigė trasoje matęs ir kraupią Lenkijos sportininko avariją. Įvykio vietoje sustojęs lietuvis sužeistam kolegai iškvietė medikų sraigtasparnį.
„Žiauriai sunki diena. Navigacine prasme tai nebuvo nieko ypatingo, bet technine prasme tai buvo labai sunku. Pirmame ruože, nuvažiavęs vos 10 kilometrų, pramušiau ratą ir net 90 kilometrų teko važiuoti be oro padangoje. Antras greičio ruožas buvo labai pavojingas. Daug vandens išgraužų smėlyje. Kolega Antanas ten įlėkė. Buvau prie jo sustojęs padėti, ištraukti. Paskui jam dar kažkas atsitiko ir jis sustojo. Bet girdėjau, kad sveikas, kad vaikšto ir medikų pagalbos nereikėjo.
Tačiau kitam keturratininkui iš Lenkijos baigėsi blogiau. Jis „susivartė“ važiuodamas labai dideliu greičiu, gal apie 100 km/val. krito nuo motociklo. Net kraupu prisiminti. Iškvietėme jam medikų sraigtasparnį. O aš pats ruožą pabaigiau sėkmingai, išlaikiau poziciją. Rytoj lieka paskutiniai kilometrai“, – sakė Adomas Gančierius.
Incidentas dėl apmaudžios klaidos
Sacharoje jau leidžiantis saulei į bivaką buvo pargabentas ir Antanas Kanopkinas su sudaužytu keturračiu. Sportininkas incidento metu sužalojimų nepatyrė, tačiau išvakarėse laisvą dieną turėję mechanikai šiąnakt, panašu, turės dirbti dvigubai. Pats lenktynininkas išsamiau papasakojo, kokia apmaudi klaida lėmė tokią įvykių baigtį.
„Pirmiausia buvau įlėkęs į tokią duobę, iš kurios mane ištraukė Adomas. Bet per skubėjimą nepastebėjome, kad mane ištempus liko palaidas vienas tempimo lynas. Man važiuojant tas lynas pradėjo vyniotis aplink galinį pusašį ir vienoje tiesioje atkarpoje tiesiog užsikirto galiniai ratai. Toje vietoje šalia trasos buvo uolos, tai šveitė su visu pagreičiu mane į tą uolų sieną. Ten ir išsiardė keturratis. Važiuoti nebegalėjau.
Paskui turėjau gražias septynias valandas susipažinti su Afrika. Buvo ir piemuo su avimis atėjęs, vandens atnešė, apelsinu pavaišino. Svetingai mane ten sutiko. Bet reikalų buvo. Ypač kai dykumoje pradėjo temti, tapo labai nejauku.
Keturračiui reikės keisti pusašį, ratą, vairalazdę, šakę. Kosmetinių dalykų jau tikrai nebežiūrėsime. Kokioms keturioms, penkioms valandoms darbo bus. Pats jaučiuosi gerai, tai rytoj tikrai važiuosiu. Reikia pabaigti tai, ką pradėjome“, – paaiškino Antanas Kanopkinas.
Penktadienis – šeštoji ir jau paskutinė Fenikso ralio diena. Jai organizatoriai numatė viso labo 125 kilometrus. „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipa viliasi, kad Adomui Gančieriui pavyks išlaikyti turimą antrą poziciją keturračių įskaitoje.
„Specialist Racing Team“, „Tavisa Racing Team“, CFMOTO Factory Racing Team