
Kasmetinės elektromobilių varžybos „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ padeda ne tik susipažinti su naujausiais elektromobilių modeliais, bet ir gerokai išbando įkrovimo infrastruktūrą, o kartais ją net pagerina. Šiemet nutikęs kurioziškas įvykis, kai vienoje stotelėje susitiko „ABB UAB“ ir žurnalistų ekipažai, tačiau vienas iš jų negalėjo įsikrauti, nes stotelė buvo užprogramuota visą galią atiduoti tik per vieną jungtį, mus paskatino pasidomėti įkrovimo infrastruktūros ateitimi ir galimybėmis. Beje, ta stotelė buvo iškart perprogramuota nuotoliniu būdu ir abu ekipažai sėkmingai įsikrovė dalindamiesi galią.
Sutelks dėmesį į autobusus ir sunkvežimius
Pasak „ABB UAB“ pardavimų ir marketingo specialisto Edgaro Andrulio, šiuo metu visi įkrovimo infrastruktūros gamintojai didžiausią dėmesį sutelkė į autobusų ir sunkvežimių spartų įkrovimą. Mums įprastą CCS jungtį pakeis MCS (Megawatt Charging System) jungtis, kuri leis įkrovimo galią padidinti iki 3,75 MW. Pernai „ABB“ jau atliko bandymus su „Mercedes-Benz eActross 600“, kuris buvo įkraunamas 1000 kW galia. Beje, naujas standartas bus skirtas ne tik kelių transportui. Į jį žvalgosi ir elektrinių lėktuvų bei laivų gamintojai, kuriems irgi svarbu kuo greičiau „pripildyti“ bateriją ir judėti toliau.
Greitos lengvųjų automobilių įkrovimo stotelės artimiausiu metu labai nesikeis
Šiuolaikiniai lengvieji elektromobiliai jau važiuoja pakankamai toli ir greitai, o įkrovimas užtrunka pakankamai trumpai. Tai įrodė ir šių metų „Ignitis ON“ elektromobilių varžybos. Nemaža dalis komandų iš Palangos į Pernu nuvažiavo be papildomos įkrovos ir dar su ne mažu likučiu. Tereikėjo laikytis vieno svarbaus dalyko – neviršyti leidžiamo greičio. E.Andrulis pastebėjo, kad artimiausius penkis metus didesnių technologinių įkrovimo stotelių pasikeitimų nereikėtų tikėtis. Didžioji dalis įrengiamų stotelių yra iki 200 kW galios, nemažai gamintojų rinkai gali pateikti ir 300-400 kW galios įkrovimo įrenginius. Tokie skaičiai šiuo metu tenkina elektromobilių gamintojus, nes net ir ilgų kelionių metu kas 3-4 valandas daromas iki 30 min. sustojimas įkrovimui, kurio metu vairuotojai gali pailsėti ar užkąsti, nėra labai kelionės laiką didinantis faktorius.
Įkrovimas namuose keičiasi, bet yra papildomų sąlygų
Dažniausiai, įsigyjant elektromobilį, perkama ir mažos galios įkrovimo stotelė, pritaikyta elektromobilį įkrauti namuose. „ABB UAB“ atstovas E.Andrulis sako, kad pastaruoju metu pastebimas padidėjęs stotelių, gebančių įkrauti elektromobilius tiesiai nuo nedidelių saulės elektrinių, poreikis. „Elektromobilius įsigyja praktiški žmonės, kurie pratę taupyti. Jei turi saulės elektrinę ant namo stogo, logiška bus įkrauti elektromobilį jos pagaminta energija tiesiogiai, o ne atiduoti ją į tinklą ir vėl iš jo pirkti. Po pandemijos žmonių įpročiai pasikeitė, nemaža dalis kai kuriomis dienomis vis dar dirba iš namų ir tada gali įkrauti elektromobilį visiškai nemokamai, jei įkrovimo stotelė turi tokią galimybę. O ją turi ne visos. Kartais pastebime gana keistus dalykus. Perkamas labai brangus elektromobilis, o stotelę žmogus įsigyja pačią pigiausią iš Kinijos, kuri neturi jokių papildomų funkcijų, padedančių taupyti elektros energiją. Tas kelių dešimčių eurų stotelių kainų skirtumas labai greitai panaikinamas, jei stotelė protinga ir moka taupyti – įkrauti tiesiai iš saulės elektrinės ar tada kai elektra pigiausia“,- pastebėjo E.Andrulis
autoeventus.lt