Praėjusį šeštadienį Elektrėnuose pasibaigė penktasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jame startavo ir puikiai pasirodė „Pastatų sistemos Racing Team“ ekipažas – Dakaro ralio pilotas Vaidotas Paškevičius, kuriam stenogramą skaitė Kamilė Kazickaitė. Duetas triumfavo savo klasėje, o bendroje ralio rikiuotėje įsitvirtino dvyliktoje pozicijoje.
Dar neatslūgus emocijoms po pergalingo ralio Elektrėnuose Vaidotas Paškevičius sakė, kad pasiruošimas šioms varžyboms buvo itin komplikuotas. Po ralio Rokiškyje komandos automobiliui prireikė rimtos reabilitacijos, tad praktiškai nebeliko laiko testams prieš etapą Elektrėnuose. Nepaisant to, ekipažas išlaikė šaltus nervus ir su techniškai atnaujintu automobiliu stojo dar vienai kovai ant žvyro dėl sekundžių ir jų dalių.
„Po Rokiškio ralio automobilį teko remontuoti, nes buvo sugedusi pavarų dėžė, priekinis „transferis“. Laikas tirpo labai greitai, todėl testus prieš Elektrėnų ralį pasidarėme tik trečiadienį. Iki tol dėl remonto laiko tam neturėjome. Testuose vėl radome minimalių problemų, bet jas išsprendėme“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Nors varžybos ekipažui prasidėjo gana sėkmingai, viename iš greičio ruožų duetas neišsilaikė kelio plotyje ir apgadino savo bolidą. Nors agregatai incidento metu nenukentėjo, tačiau apgadintas buvo automobilio „spoileris“. Ir nors iš pažiūros atrodytų, kad ši kėbulo detalė skirta labiau vizualiniam grožiui nei efektyvumui, „spoilerio“ trūkumas buvo itin juntamas tuose greičio ruožuose, kuriuose reikėjo važiuoti itin greitomis atkarpomis.
„Ralis prasidėjo neblogai, bet netrukus paaiškėjo, kad net šešis greičio ruožus įveikėme su kiaura turbinos žarna. Taigi, neturėjome visos galios, viso slėgio. Važiavosi gana neblogai. Itin smagūs buvo greičio ruožai, kurie buvo išties ilgi ir tikrai nebūdingi daugumai lietuviškų ralių.
Sekėsi visai neblogai. Klaidų daug nedarėme, bet penktame greičio ruože netilpome į vieną iš posūkių ir teko atsidurti šalia kelio. Greta kosmetinių kėbulo defektų – apgadintų durelių, netekome ir „spoilerio“. Be jo sudėtinga buvo važiuoti 6/8 greičio ruožus, kuriuose paskutiniai keturi ar penki kilometrai iki finišo buvo labai greiti. Plačiame žvyrkelyje reikėjo prispaudimo į galinę ašį, bet jo neturėjome. Visgi kažkaip pavyko suvažiuoti gana neblogai.
Klasėje konkurenciją labai palaikė Marius Vėgėlė. Ramūnas Čapkauskas, šių varžybų organizatorius, važiavo šiek tiek lėčiau nei įprastai. Po varžybų paaiškėjo, kad jis turėjo techninį gedimą ir jo automobilis neturėjo maksimalios traukos“, – teigė pilotas.
Po šių varžybų internete pasirodė skelbimas, kuriame matomas Vaidoto Paškevičiaus „Mitsubishi Lancer EVO“ automobilis. Pilotas patvirtino, kad po paskutinių sezono varžybų jo ir Kamilės Kazickaitės pilotuojamas bolidas bus parduodamas. Anot lenktynininko, iš šios technikos duetas veikiausiai jau išspaudė viską, o norint varžytis dėl pozicijų lentelės viršūnėje reikia ne tik treniruotis, bet ir turėti tam konkurencingą techniką.
„Kaip kareiviai nori tapti generolais, taip ir lenktynininkai nori tapti čempionais. Suprantame, kad mūsų „Mitsubishi“ yra jau gana senas ir beveik arti istorinio statuso. Nors šis automobilis tikrai greitas ir mes tai jau esame įrodę savo klasėje, bet norint kovoti dėl aukščiausių pozicijų bendroje rikiuotėje mums jau reikia pažangesnės technikos.
Nauji automobiliai gražesni vizualiai, turi didesnę pakabos eigą, yra technologiškai tobulesni ir leidžia važiuoti kur kas greičiau bei turėti dar daugiau malonumo. Žinoma, jie ir patikimesni, nes mūsų „Mitsubishi“ ralio automobiliu tapo tiesiog iš gatvinio automobilio, kuriam tos sportinės perkrovos kartais nėra pakeliamos ir dėl to įvyksta gedimai. Norime lenktyniauti ne garaže, o trasoje, todėl dairomės konkurencingesnės technikos.
Ar tai bus N5, ar R5 automobilis – dar negaliu pasakyti. Senesni R5 automobiliai, pirmosios kartos, jau yra atpigę, todėl kainų skirtumas renkantis kažką pigesnio iš R5 gamos jau nėra toks didelis nuo naujo ar apynaujo N5 automobilio“, – tvirtino Dakaro maratono ir klasikinio ralio lenktynininkas.
Vaidotas Paškevičius sako, kad Utenoje įvyksiančiame paskutiniame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape, kuris vyks rugsėjo gale, veikiausiai dar bus startuojama tuo pačiu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu. Duetas tikisi, kad jiems čia pakaks minimalaus plano įgyvendinimo ir ekipažo nariai sezono pabaigą galės vainikuoti turėdami rankose Lietuvos čempionų titulą.
„Labai džiugu, kad šiame sezone su savo partneriais „Pastatų sistemos“, „Otanki Mill“, „Stiklų ekspertai“, „Stareka“, „SV Technika“ ir „Organicagro“ esame taip arti čempionų vardo. Kovoti liko nebedaug ir kol kas esame klasės rikiuotės priekyje, nes po Elektrėnų kvėpuojame jau kiek lengviau. Turime gana nemažą persvarą ir Utenoje mums turėtų pakakti tiesiog finišuoti.
Tikiu, kad pateisinsime tiek savo partnerių, tiek savo gerbėjų lūkesčius ir galėsime kartu švęsti puikią, čempionišką sezono pabaigą ir tuomet savo mintis jau koncentruosime į galimybę Lietuvos spalvas ginti 2025-ųjų metų Dakaro ralyje“, – vylėsi Vaidotas Paškevičius.
Elektrėnų ralis „Viada-Multi FX“ ekipai tapo kone sunkiausiomis sezono varžybomis
Praėjusį savaitgalį Elektrėnuose finišavo priešpaskutinis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, kuriame varžėsi ir „Viada-Multi FX“ komanda. Jos gretas sudarė trys ekipažai – Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu, Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu bei Klaudas Bučinskas su Povilu Gutausku. Visi ekipažai vieningai tvirtino, kad šis ralis, kuris nežadėjo itin didelių sunkumų, virto vienomis sudėtingiausių varžybų 2024-ųjų metų ralio kalendoriuje.
Testuose atrastas greitis rezultatu nevirto
Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu prieš šį ralį puoselėjo gana nemažas ambicijas pagaliau pranokti artimiausius varžovus ir pasigerinti savo situaciją kovoje dėl ralio čempionų vardų.
Prieš šias lenktynes duetas turėjo net keletą testų sesijų, kurių metu ieškojo optimaliausio automobilio nustatymų balanso Elektrėnuose laukiančiai kovai. Visgi Giedrius Notkus teigė, kad bandymų metu sukalibruotas automobilis Elektrėnų žvyrkeliuose nesielgė taip, kaip ekipažas tikėjosi. Maža to, ir lenktynės čia neprasidėjo pagal ekipažui palankų scenarijų.
„Tai buvo labai svarbios varžybos kovojant dėl čempionų titulo ir mūsų planas buvo pakovoti su Vladu Jurkevičiumi dėl pozicijų. Bet jau pirmame greičio ruože gavome minkštos dangos, nors automobilio reguliavimus prieš ralį atlikome ant kietos, ir tai mums pakišo koją. Automobilis nelabai klausė. Viename iš posūkių praslydome ir netgi teko jungti atbulinę pavarą. Čia Vladui Jurkevičiui pralaimėjome devynias sekundes ir iškart komplikavome savo situaciją. Kituose greičio ruožuose važiavome neblogai, bet smulkios klaidelės mus vis nustumdavo tolyn nuo Vlado.
Po serviso pamatėme, kad Vladas vis labiau tolsta, todėl ėmėme kauptis „Powerstage“ greičio ruožui, kuriame galima laimėti papildomų taškų. Prieš šio greičio ruožo startą, jau stovint parengtyje ir laukiant galimybės startuoti, teisėjai parodė, kad nevažiuotume ir vėl iš mūsų paėmė laiko kortą.
Pralaukus kelias minutes mums leido startuoti. „Powerstage“ ruože tikrai atakavome, vienoje vietoje net kiek per plačiai paleidome automobilį, rėmėmės į kelkraštį, nuplėšėme galinį buferį. Tikrai atvažiavome labai greitai, bet finiše sužinojome, kad greičio ruožas buvo sustabdytas Vaidotui Žalai pavijus „nulinį“ ekipažą, todėl mūsų klasei „Powerstage“ rezultatas nesiskaičiuos“, – sakė Giedrius Notkus.
Pasak Giedriaus Notkaus, tų kelių taškų už „Powerstage“ ruožą jiems labai trūko, nes dabar „Viada-Multi FX“ ekipažas nuo Vlado Jurkevičiaus su Aisvydu Paliukėnu atsilieka 12 taškų, o paskutiniame etape maksimalus skirtumas tarp pirmosios ir antrosios vietos gali siekti 10,5 taško. Tai reiškia, kad finaliniame sezono etape Utenoje Giedriui Notkui su Daliumi Strižanu nepakaks laimėti išlaikant už savęs Vladą Jurkevičių su Aisvydu Paliukėnu. Pastarieji turėtų finišuoti dar per bent vieną poziciją žemiau, kad Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu pasipuoštų sezono auksu.
„Šiame ralyje „Powerstage“ taškai nulemti galėjo labai daug, bet jau antrą kartą šiemet „Powerstage“ greičio ruože netenkame tos galimybės. Labai gaila. Jei ne šie įvykiai, turėtume šansų paskutiniame etape aplenkti Vladą Jurkevičių tiesioginėje kovoje ir laimėti čempionų vardus. Bet dabar mums reikia, kad Vladas atvažiuotų ne aukščiau nei trečioje vietoje. Vladas tikrai labai greitas, bet matematinių šansų mes dar turime ir kovosime iki pat paskutinio greičio ruožo. Ačiū mūsų gerbėjams, fanams, partneriams „Viada-Multi FX“ kad mumis tiki ir mums padeda. Susitiksime paskutiniame etape Utenoje“, – tvirtino Giedrius Notkus.
Minutė baudos – lygioje vietoje
Šis ralis gana kebliai klostėsi ir Klaudo Bučinsko bei Povilo Gutausko ekipažui. Kaip teigė dueto pilotas Klaudas Bučinskas, pirmiausia jiems nepavyko atrasti savo tempo pirmuose greičio ruožuose, važiavimą lydėjo klaidos, o galiausiai visą motyvaciją nužudė gauta minutės bauda dėl šiek tiek per ankstyvo įvažiavimo į laiko kontrolės atžymą.
„Susirašius ir pasitikrinus greičio ruožus nusiteikimas raliui buvo geras, bet kai pradėjome važiuoti, neradome savo ritmo. Pasipylė klaidos, kurios išmušė iš ritmo. Po dviejų greičio ruožų į serviso zoną įvažiavome dešimt sekundžių per anksti. Tokia tikrai kuriozinė situacija ten gavosi. Gavome minutės baudą, tai tada rankos nusviro visai. Supratome, kad viskas labai blogai. Nuotaika dingo, tad iki pat galo jau neberadome savo rimto. Nesusikalbėjome ekipaže, tad šis ralis mums tikrai nepavykęs“, – mintimis dalijosi Klaudas Bučinskas.
Nepaisant nesėkmės Elektrėnuose, Klaudas Bučinskas ir Povilas Gutauskas dar turi teorinių šansų laimėti šių metų klasės čempionų vardus. Jie yra praktiškai tokioje pačioje situacijoje, kokioje šiuo metu yra atsidūręs Giedrius Notkus savo įskaitoje.
Iki Marko Buteikio „Viada-Multi FX“ ekipažui trūksta 13 taškų, o norint tapti čempionais jie privalo laimėti ralį kartu su „Powerstage“ greičio ruožu bei tikėtis, kad Markas Buteikis finišuos trečioje arba žemesnėje vietoje. Ir nors šansai laimėti yra labiau teoriniai nei praktiniai, Klaudas Bučinskas tvirtina, kad rankų nenuleis ir tikėsis, jog ralio dievai bus palankūs jo, o ne pagrindinio oponento ekipažui.
Pasijautė sprendimų įkaitais
Šiame ralyje „Viada-Multi FX“ ekipos spalvas gynė ir Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu. Pastarieji šiose varžybose nesužibėjo, tačiau ekipažui nuotaiką sugadino ne jų pasiektas rezultatas, o kai kurie oficialių asmenų sprendimai.
Kaip sakė ekipažo šturmanas Giedrius Šileikis, nors pats ralis suorganizuotas nepriekaištingai, dalyviams organizatoriai pasiūlė itin kokybiškus ir intriguojančius greičio ruožus, bet varžybų valdymo centre priimti sprendimai, o tiksliau dalyvių prašymų ignoravimas privertė nuleisti rankas bei pripažinti, kad vieni lenktynininkai, deja, yra lygesni už kitus, nors lygiaverčio konkuravimo principai turėtų byloti priešingai.
„Jeigu Elektrėnų ralis daugeliui asocijuojasi su plačiais ir greitais žvyrkeliais, tai šįkart organizatoriai sukombinavo tokias atkarpas, kuriose buvo visko – ir greitų, ir lėtų ir labai „darbinių“ vietų. Čia tikrai būtų buvę galima mėgautis važiavimu ir lenktyniavimu.
Visgi yra kita medalio pusė. Mūsų ekipažo nuotaikos buvo sugadintos dar penktadienį. Mes dar prieš ralį kreipėmės į teisėjus su protestu dėl starto tvarkos. Dėl gausių dulkių pirmi dešimt ekipažų galėjo startuoti kas dvi minutes, o visi kiti už jų turėjo startuoti kas minutę.
Mūsų ekipažas pateikė dėl to protestą, nes lenktyniavimo ir konkurencijos sąlygos turi būti vienodos visiems. Prašėme, kad ir kitiems ekipažams startas būtų duodamas kas dvi minutes.
Tačiau mūsų protestas buvo atmestas. Ir jis buvo atmestas motyvuojant tuo, kad rašydami protestą mes nenurodėme, pagal kokius straipsnius mes teikiame protestą. Mes tiesiog viską surašėme savais žodžiais, išdėstydami savo poziciją ir situaciją, bet proteste nepaminėjome pagal kokias taisykles teikiame protestą tiksliai. Kitas protesto atmetimo punktas, kad mes negalime prieštarauti sudarytai starto tvarkai. Tai irgi neatrodo sąžininga. Galbūt reikėtų pasižiūrėti į sporto kodeksą?
Šiaip ralyje važiavosi gana neblogai, bet buvome šiek tiek išsibalansavę. Kai jau atrodė, kad pagauname ritmą, antrame greičio ruože prieš mus startavęs automobilis turėjo incidentą ir trasoje ėmė judėti lėtai. Mes jį pavijome, važiavome dulkėse ir niekaip negalėjome aplenkti. Finišavome iš paskos jo, iki tol kelis kilometrus važiavę tiesiog už nugaros. Dėl šios situacijos irgi kreipėmės į ralio štabą, nes ne tik mes pavijome tą lėtesnį varžovą, bet ir mus pačius jau beveik prisivijo net po mūsų startavęs Aurimas Eidžiūnas. Į finišą mes visi trys ekipažai atvažiavome praktiškai vienoje eilėje.
Prašėme, kad mums būtų kompensuotas laikas, pateikėme vaizdo medžiagą, kurioje aiškiai matosi, kada mes pavijome varžovą ir kiek laiko važiavome jam iš paskos. Bet į mūsų prašymą kompensuoti laiką vėl nebuvo atsižvelgta. Prašymas buvo atmestas motyvuojant tuo, kad vaizdo medžiagoje per dulkes nesimato priekyje važiuojančio automobilio ir neva neaišku, ar tikrai priekyje tas automobilis buvo ir kėlė dulkes, ar mes tiesiog patys dėl likusių tvyroti dulkių nevažiavome greičiau.
Tai kam tada reikalingos tos GPS sekimo sistemos? Piniginėms baudoms už susirašymo metu padarytus smulkius pažeidimus dalinti? Juk GPS duomenyse matosi, kad trasoje, vienoje atkarpoje kurį laiką juda du automobiliai vienas greta kito. Mums buvo pasakyta, kad mūsų prašymas kompensuoti laiką nėra tenkinamas. Tai mums reikėjo per tas dulkes lėkti aklai, atsitrenkti į tą priekyje lėtai judantį dalyvį ir tuomet jau būtų tikrai aiškus įrodymas, kad dulkėse ta lėtesnė mašina visgi buvo? Labai liūdna, kad taip vyksta“, – apmaudo neslėpė Jono Sluckaus šturmanas Giedrius Šileikis.
Nepaisant visų nesėkmių ir visai ne pagal planą besiklosčiusių įvykių „Viada-Multi FX“ ekipa komandinėje Elektrėnų ralio įskaitoje iškovojo antrąją poziciją ir dabar visą dėmesį skirs Utenoje įvyksiančiam paskutiniam Lietuvos automobilių ralio čempionato etapui.
Komandų informacija