
Ketvirtoji Dakaro diena buvo pati ilgiausia, tačiau, panašu, kad tokie greičio ruožai itin tinka ir patinka sunkvežimių įskaitoje lenktyniaujantiems lietuviams. „ConnectPay Racing“ komanda sugebėjo pasiekti dešimtą poziciją savo klasėje. Po tokio pasirodymo Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas bendroje keturių etapų klasifikacijoje pakilo iki vienuoliktosios vietos.
Po finišo Vaidotas Paškevičius sakė, kad nors greičio ruožas ir buvo ilgas, jo specifika pilotui buvo paranki. „ConnectPay Racing“ ekipos vairuotojas prie „Tatra“ vairo jautėsi komfortiškai. Jokių klaidų nedarė ir komandos šturmanas Slavomir Volkov. Lietuvos ekipažas dieną pradėjo fiksuodamas penkioliktą vietą, tačiau su kiekvienu kontrolės tašku jų rezultatas vis gerėjo.
„Pavarėme neblogai. Tokios trasos – mano arkliukas. Visa distancija buvo sunki ir reikalaujanti didelio dėmesio, susikaupimo. Turėjome daug šuolių. Tikrai mynėme neblogai. Kartais iš ekipažo narių išgirsdavau porą necenzūrinių žodžių, bet visos situacijos baigėsi be kriminalų. Labai gerai dirbo Slavomiras. Buvo viena situacija, kai mūsų pavytas visureigis nuvažiavo dešiniau, o Slavomiras man liepė laikytis kurso kairėje. Ir paaiškėjo, kad mes neklydome. Daug darbo turėjo ir Tomas, nes šimtajame kilometre prakirtome ratą ir važiavome nuolat orą leidžiančia padanga. Kadangi oro pumpavimo sistema veikė, nuolat pūtėme orą į padangą. Atlikome gal 20 lenkimų. Kai kurie buvo lengvi, kai kurie sudėtingi“, – sakė „ConnectPay Racing“ ekipos pilotas Vaidotas Paškevičius.
Nepaisant aukšto tempo ir su kiekvienu kontrolės tašku vis gerėjančių rezultatų, lietuviai nepaliko bėdoje varžovų iš Rusijos. „KAMAZ Master“ ekipos narys Andrejus Karginovas lietuvių paprašė pagalbos juos ištempti įklimpus. Kaip teigė lietuvių komandos pilotas, sprendimas padėti oponentams buvo priimtas greitai. Dakaro maratonas dar ilgas ir niekada negali žinoti, kada pats atsidursi kitoje barikadų pusėje ir stovėsi su ištiestu buksyravimo lynu bei prašysi varžovų pagalbos.
„Iki finišo likus apie 30 kilometrų privažiavome upės vagą ir radome ten įkritusį „Kamaz“. Mums mojavo vairuotojas, prašė pagalbos. Padėjome jiems, nes negali žinoti, kada pagalbos prireiks patiems. Toks tas Dakaras. Jiems pagelbėjome, paskui išvažiuodami iš tos upės vagos vos patys į ją neįkritome. Būtume prisižaidę. Bet gal tada mus būtų „Kamaz“ ištraukę. Paskutinę dalį iki finišo važiavome dulkėse, buvo labai prastas matomumas. Prieš finišą gavome purių kopų. Į kelias iš jų nepakilome pirmuoju bandymu. Teko sukti kelis ratus. Tik kopose šiek tiek krenta mūsų tempas dėl to, kad mes važiuojame su mechanine pavarų dėže. Tai buvo ilgiausia Dakaro diena, bet negaliu pasakyti, kad pati sunkiausia“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Jei vakar komandos sunkvežimis „Mamba“ turėjo techninių problemų dėl aušinimo skysčio prasisunkimo ir oro sistemos nesandarumo, tai šiandien jokių nesklandumų „ConnectPay Racing“ nepatyrė. Komandos nariai prieš startą tik persireguliavo „Mambos“ amortizatorių nustatymus ir liko patenkinti kitokiu jų veikimu šiandien.
Po sėkmingo finišo dešimtoje vietoje komanda pakilo ir bendroje keturių etapų rikiuotėje. Dabar lietuviai klasifikuojami 11-oje vietoje. Rytoj komandos laukia penktasis, 395 km ilgio greičio ruožas.
Vaidotas Žala užjaučia Benediktą Vanagą: „Puikiai žinau, ką reiškią nebaigti Dakaro“
Po ketvirtojo greičio ruožo finišo Vaidotas Žala pripažino – ne veltui Dakaro organizatoriai įspėjo, kad tai bus rimtas išbandymas tiek vairuotojams, tiek šturmanams. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas matė pakelėse stovėjusius kitus dalyvius ir Benedikto Vanago avarijos padarinius. Sportininkai neslepia – vaizdas išties nejaukus.
„Aš puikiai žinau, ką reiškia nepasiekti Dakaro finišo. Dar liūdniau pasidaro, kai supranti, kokio dydžio sąskaitą parsiveši namo. Tikrai nesmagi situacija, kurią pamačius dešinė koja tikrai šiek tiek palengvėjo. Ir manau, kad taip buvo ne man vienam. Pamatęs tokį vaizdą aiškiai prisimeni, kad reikia ne tik važiuoti greitai, bet ir pasiekti finišą“, – kalbėjo lenktynininkas.
Organizatoriai tikrino budrumą
V. Žala pažymėjo, kad greitas tempas, į kurį orientuojasi dauguma lenktynininkų, ralio maratone ne visuomet geriausias pasirinkimas. Organizatoriai turi būtų, kaip patikrinti net tik vairavimo įgūdžius, bet ir budrumą. Aklai sekantys kelio knygą rizikuoja nudegti.
„Šiandien buvo daug nepažymėtų vietų. Ir tai nėra lietaus išplauti grioviai – tiesiog nelygiame reljefe vieni pavojai paženklinti, o kiti ne. Privalai būti budrus ir tikėtis siurprizo už kiekvieno dangos nelygumo. Gerai, kad išgyvenome, nes ir mes galėjome likti trasoje“, – komentavo jis.
Visų visureigio ratų ekipažui išsaugoti nepavyko – neteko dviejų. Pirmąją prakirto jau pačioje greičio ruožo pradžioje ir keisdami sugaišo nemažai laiko. Tokia patirtis ir pakeliui matyti dėl degimų sustoję ar įklimpę kiti dalyviai greitai leido suprasti, kokia pavojinga buvo trasa. Nusprendė elgtis atsargiai ir mažinti tempą.
„Važiavome labai atsargiai – buvo likęs vienas atsarginis ratas ir kartais net negali suprasti, kurioje vietoje pramuši. Tik išgirsti pokštelėjimą garsą ir supranti, kad jau leidžia orą“, – apie važiavimą per akmenis pasakojo V. Žala.
Nors kopos buvo didžiulės, anot lenktynininko, važiuojant drėgnu smėliu bent jau netrūko sukibino. Vienintelė problema – skriejant per akmenis įskaita padangos, o slėgis jose ženkliai pakyla. Tuomet kiekvienas sulėtėjimas smėlyje gali baigtis įklimpimu.
Dovanojo pergalę lyderiui
Iš Al Kasumos pajudėjusiems Dakaro dalyviams pakeliui link Saudo Arabijos sostinės Rijado trečiadienį, sausio 4-ąją teko įveikti patį ilgiausią šių metų ralio maratono greičio ruožą. Bendras trasos ilgis siekė net 465 kilometrus, kuriuos lenktynininkai įveikė daugiausiai skriedami akmenimis nusėtu gruntu. Lėtesnėje antrojoje greičio ruožo dalyje sportininkams taip pat teko įveikti kopas ir važiuoti išdžiūvusių upių vagomis.
Yazeedas Al Rajhi trečiadienį priminė, kad itin gerai pažįsta apylinkes, kuriose vyksta 2022-ųjų Dakaras. Saudo Arabijos lenktynininkas važiavo įspūdingu tempu ir galėjo tapti greičio ruožo laimėtoju, tačiau rezultatą pakeitė už greičio viršijimą gauta dviejų minučių bauda. Taip susiklosčius aplinkybėms triumfavo T1+ klasės „Toyota Hilux“ visureigį vairuojantis Nasseras Al-Attiyah, kuris vos 25 sekundėmis aplenkė Sebasieną Loebą su BRX.
21-ąją vietą ketvirtajame greičio ruože užėmęs V. Žala nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 25 minutėmis. Bendroje automobilių įskaitoje „Teltonika Racing“ komandos ekipažas išlaikė 13-ąją poziciją.
SSV bagių klasėje Rokas Baciuška („South Racing”) trečiadienį užėmė penktąją vietą, o Tomas Jančys („MediafonTeam”) – 16-ąją.
„MediafonTeam” komanda pradeda jausti savo pajėgumą ir trečiadienį, pademonstravus kol kas geriausius rezultatus, pavyko išsaugoti visas padangas ir perplaukti visas dykumos upes. Panašu, kad ir mechanikai bivuake daug darbo neturės. „MediafonTeam” tikisi tokį stabilų važiavimą ir laipsnišką augimą išlaikyti ir ateinančiomis ralio dienomis.
vaidotaszala.com, „ConnectPay Racing“, Sportas.info