
Sekmadienį, sausio 8-ąją, per dieną vėl įveikę daugiau nei 800 kilometrų Dakaro dalyviai grįžo į Rijadą ir taip užbaigė pirmąją ralio maratono savaitę. Iš antrosios pozicijos startavęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas šį kartą nusprendė pasaugoti automobilio padangas ir dėl to kiek sumažino tempą, tačiau net ir tokia konservatyvi strategija nesutrukdė Vaidotui Žalai ir Paulo Fiuzai finišuoti pirmajame dešimtuke.
„Vienintelę padangą pramušėm nuvažiavę apie 15 kilometrų. Po starto buvo daug akmenų, o mes buvome pasirinkę gal kiek per žemą slėgį, todėl iš pradžių tikrai turėjom problemų. Nepasitikint padangomis sumažėjo ir noras spausti akceleratorių iki dugno. Visus akmeningus ruožus, galima sakyt, prašliaužėm, bet kažkiek atsigriebėm antroje greičio ruožo dalyje“, – po finišo kalbėjo lenktynininkas.
V. Žala pripažįsta, kad buvo nesmagu matyti, kaip juos lenkia kiti ekipažai, tačiau rizikuoti vis tiek nesiryžo. Abiem su P. Fiuza labai nesinorėjo vėl netekti trijų ratų ir dar kartą ilgoms valandoms įstrigti trasoje laukiant techninės pagalbos sunkvežimio. Tempą ekipažas padidino tik antroje greičio ruožo dalyje, kuomet akmenis pakeitė smėlis.
„Šiandien taikėme konservatyvią strategiją. Pagrindinis tikslas buvo kažkaip įveikti tuos akmeningus ruožus ir pasiekti finišą. Aišku, rezultatas visuomet gali būti geresnis, bet bent jau dienos planą įgyvendinom – finišą pasiekėm sėkmingai“, – sakė sportininkas.
„Teltonika Racing“ ekipažą po finišo garsiomis skanduotėmis pasitiko gausus lietuvių sirgalių būrys. Anot V. Žalos, toks energingas palaikymas – geriausia motyvacija ruošiantis dar likusioms Dakaro dienoms.
„Šiandien nesijaučiu vertas tokio karšto palaikymo, nes diena nebuvo kažkuo išskirtinė. Bet matant sirgalius susidaro įspūdis, kad ir vėl vos nelaimėjom greičio ruožo. Toks sutikimas tikrai pakėlė nuotaiką“, – komandos gerbėjų poelgį įvertino lenktynininkas.
Dakaro ekipažams Saudo Arabijos sostinės Rijado apylinkės yra gerai pažįstamos – nuo 2020-ųjų ralio maratono dalyviai čia lankosi jau ketvirtąjį kartą. Organizatoriai šį kartą parengė naują 346 kilometrų ilgio trasą, kurioje po akmeningų kalnų tarpeklių sekė atviros smėlio lygumos ir kopų grandinės.
Aštuntąjį greičio ruožą laimėjo „Prodrive Hunter“ visureigį vairuojantis Sebastienas Loebas. Ispanas tik kiek daugiau nei dviem minutėmis aplenkė antroje vietoje likusį „Toyota“ komandos atstovą Nasserą Al-Attiyah. Trečias liko penkių minučių baudą už greičio viršijimą 30 km/val. zonoje gavęs hibridinį „Audi“ visureigį vairuojantis Carlosas Sainzas.



Gintas Petrus ir Jose Marquesas su „Optimus MD“ bagiu šiame etape užėmė 30-ąją vietą.
Rokas Baciuška išsaugojo lyderio poziciją
T4 motobagių klasėje sekmadienį lietuvis Rokas Baciuška užėmė 12-ąją vietą. Jis daugiau nei 8 min. pralaimėjo etapo nugalėtojui argentiniečiui Jeremiasui Gonzalezui.
Nepaisant to, R. Baciuška išsaugojo lyderio poziciją bendroje įskaitoje. Jis 4 min. 34 sek. lenkia lenką Mareką Goczalą bei 5 min. 48 sek. – Mareko sūnų Eryką.

„Diena buvo visai nebloga, tačiau prakirtome du ratus. Išnaudojome dvi gyvybes, todėl nežinau kaip sekėsi. Svarbiausia, kad išgyvenome dar vieną dieną. Liko septynios dienos, rytoj poilsis. Pailsėsime, su komanda organizuosime strategiją. Galbūt dykumose vešimės mažiau detalių, nes jau reikės spausti. Liko mažai dienų, todėl arba dabar, arba niekada“, – sakė būrio lietuvių finiše apsuptas R. Baciuška.
Sėkmingai šiame etape pasirodė Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas. Jie užėmė 19-ąją poziciją. Bendroje įskaitoje jie kyla į 21-ą vietą.
Laisvydas Kancius finišavo trejetuke
Keturračių lenktynėse sekmadienį lietuvis Laisvydas Kancius pirmavo po pirmų keturių tarpinių finišų, bet vėliau prarado šiek tiek laiko ir liko ketvirtoje pozicijoje.
„Gerai važiavosi, spaudžiau ir viskas gerai ėjosi iki maždaug 100 km, kol pradūriau ratą. Teko stoti ir tvarkytis. Iki galo susitvarkyti nepavyko, sudegė kompresorius, todėl finišavau sumažinęs tempą. Taip pat pradėjo kaisti variklis, kažkur nuleido antifrizą. Kupranugarių fermoje radau vandens, prisipyliau ir toliau važiavau. Šiandien teko lenkti daug, skaičiavau iki 26 ir vėliau pasimečiau skaičiuodamas“, – pasakojo L. Kancius.
Pirmadienis – vienintelė poilsio diena šių metų Dakaro ralyje.
„Constra Racing“ komanda sudalyvavo ir „drago“ lenktynėse
Sunkvežimių įskaitoje lenktyniaujančiai „Constra Racing“ komandai diena irgi nebuvo iš lengvųjų – jie finišavo dvyliktoje vietoje.
Vaidotas Paškevičius sakė, kad maratoninė diena gana išvargino. Ir ne tik dėl sudėtingų trasų. Kadangi dalyviai bivake nakvoti negalėjo, nes buvo draudžiama ilgiau nei dvi valandas tvarkyti techniką, organizatoriai nakvynės vietą įkūrė tiesiog valgykloje. Visgi sunkvežimių ekipažai finišuoja paskutiniai, tad geriausios pozicijos padėti galvą jau buvo užimtos. Kaip pasakojo lenktynininkas, miegas buvo trumpas ir ne itin kokybiškas, tad šiandien trasoje jautėsi nuovargis.
Greičio ruožas irgi pasitaikė ne iš lengvųjų, tačiau Vaidotas Paškevičius sakė, kad ekipažui jis visai patiko. Nepaisant to, kad sykį teko lipti iš kabinos ir keisti pramuštą ratą. Pažeidimas padangoje buvo per didelis, kad su situacija galėtų susitvarkyti slėgio palaikymo sistema, todėl teko sustoti.
„Greičio ruožas pasižymėjo kanjonais, sudėtingomis kopomis, kartais dideliu greičiu ir kai kur aštriais akmenimis. Būtent čia ir pradūrėme ratą, kai trasoje bandėme aplenkti bagį. Pasikeisti ratą pavyko greitai, o vėliau pasivijome komandos draugą Tomą Vratny. Varžybas tęsėme kartu su juo ir kurį laiką buvome jo užnugariu, nes jis vis dar kovoja dėl rezultato, todėl reikėjo jį pasaugoti.
Vėliau kopose teko pavažiuoti ir tryse su kitais varžovais. Vieną olandų ekipažą pamenu iš pernai. Jie tuomet kopose mus lenkė, buvo greitesni. Šiemet mes juos ten jau lenkėme. Reiškia, kad kopose galbūt esame pagreitėję“, – kalbėjo Vaidotas Paškevičius.
„Constra Racing“ komandos lenktynininkas atskleidė, kad šiandien jų „Tatra“ sunkvežimis, kuris juokais buvo pramintas Šamanu, ir vėl rodė kaprizus. Porą sykių pasikartojo ta pati problema, kuri ir eliminavo lietuvius iš kovos dėl vietos dešimtuke – sunkvežimis retkarčiais nesureaguodavo į akceleratoriaus paspaudimą. Vaidotas Paškevičius tikisi, kad po šio griečio ruožo laukiančios poilsio dienos Rijade pakaks, kad mechanikai vėl peržiūrėtų sunkvežimio mazgus ir paruoštų jį kovai antroje Dakaro dalyje.
„Dar pabandysime pabūti tarp greičiausių. Kuriame nors greičio ruože vėl pabandysime atakuoti maksimaliai. Tačiau akivaizdu, kad mūsų technika nėra tokia pranaši. Vien jau matant kaip iš vietos įsibėgėja sunkvežimiai su automatinėmis pavarų dėžėmis, ima pavydas.
Šiandien turėjome progą pasimatuoti su kitu „Tatra“ sunkvežimiu, kuriame yra „automatas“. Iš vietos pajudėjome septyniomis sekundėmis anksčiau nei mūsų komandos draugas, bet kol įsibėgėjome iki 100 km/val., jis sugebėjo tas sekundes kompensuoti – pasivijo, aplenkė ir dar nutolo. Čia ir pamatėme tą didžiulį skirtumą tarp pavarų dėžių. Kai dėliosime kito Dakaro planus, tikrai viską padarysime, kad nereikėtų važiuoti su mechanine transmisija“, – sakė Vaidotas Paškevičius.












vaidotaszala.com, Sportas.info, „Constra Racing“