
Ketvirtadienį, sausio 18-ąją Dakaro dalyviai įveikė priešpaskutinį etapą. Įspūdingai ant trijų ratų finišą pasiekęs Benedikto Vanago ir Kuldaro Sikko ekipažas šiandien rikiuojasi 15-oje pozicijoje, o bendroje įskaitoje pakilo į aštuntąją poziciją.
Šiose apylinkėse Al Ula apylinkėse Dakaro ralis vyksta jau ne pirmus metus, todėl yra puikiai žinoma, kad akmenuotos trasos pareikalauja ne vienos dešimties pramuštų ratų. Septyniasdešimties kilometrų atstumu „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ pramušė tris ratus.
„Greičio ruožas buvo tikrai painus, tikrai akmenuotas. Manau, kur turbūt tik kalnų ožiai užsiropščia. Jei vakar džiaugiausi, kad per dešimt Dakaro dienų nebuvo nei vieno prakirsto rato, tai šiandien už tai – trys. 70 kilometrų iki finišo – vienas nuleistas ratas, 9 kilometrai iki finišo – antras, o galiausiai ir trečias“, – pasakojo B. Vanagas.
Nebeturėdami atsarginių ratų, likusius 9 kilometrus „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ ekipažas, B. Vanagas ir K. Sikk, finišavo ant trijų ratų. Pasiekus finišą iš padangos beveik nieko nebeliko. „Nusimontavusi padanga dar ir išlaužė galinį pusašį, tai po finišo tapome kvalifikuotais technikais. „Hilux„ iki bivako tapo priekiniais ratais varomu žirgu“, – apie finiše pasiekusius techninius iššūkius kalbėjo komandos pilotas.
Nepaisant nesklandumų, 223-uoju numeriu pažymėtas ekipažas 420 kilometrus įveikė palyginti stabiliai ir užtikrintai. Nuo etapą laimėjusio prancūzo „Overdrive“ piloto Guerlaino Chicherito B. Vanagas atsiliko 26 min ir 20 sek. Finišo dar nepasiekė lenktynių lyderiai Sebastianas Loeb ir Lukas Moraeas. Priklausomai nuo to, kaip seksi šiem lenktynininkams, Benediktas Vanagas ir Kuldaras Sikkas bendroje įskaitoje turėtų užtimti tarp 7-tos ir 9-tos pocizijos. Nuo jų vos 7 minutėmis ir 41 sekunde nuo lietuvio ir esto dueta atsilieka prancūzas Mathieu Serradori.
„420 kilometrų totalios koncentracijos. Turint minty, kad startavome treti iš automobilių, tai automobilių vėžių nesimatė. Turiu pagirti Kuldarą, šiandieną jis buvo Seklys Morka ir vis rasdavo kelią“ – komandos draugą gyrė B. Vanagas.
Klastingas etapas koją pakišo nemažai daliai lenktynininkų – trasoje stojo jau minėti, S. Loebas, L. Moraesas, su apgadintų automobilių grįžo ir pats lyderis G. Chicheritas. Daugiau nei pusantros valandos trasoje prarado Vlado Jurkevičiaus bei Aisvydo Paliukėno komanda.
B. Vanagas jau antrą kartą Dakare dalyvauja su estu šturmanu Kuldaru Sikku. Dakaro ralis startavo sausio 6 d. AlUla mieste. Dalyviams paruošta 12 lenktynių dienų ir, kaip įprasta, viena poilsio diena. Ekipažai iš viso įveiks beveik 8 tūkst. kilometrus, iš kurių 4,7 tūkst. kilometrų – lenktyniniu tempu.






Priešpaskutinę dieną šių metų Dakaro ralyje organizatoriai dalyviams užtaisė itin sudėtingą iššūkį. Daugiau nei 400 sportinių kilometrų driekėsi tomis pačiomis apylinkėmis, kaip ir praėjusių metų antrasis greičio ruožas – tai itin akmeningos vietovės, negailestingos net ir pačioms tvirčiausioms padangoms.
„Arijus X-raid“ komandos pilotas Vaidotas Žala, tuo tarpu, į finišą grįžo ant tų pačių ratų, kuriais ir startavo: „Šiandien turbūt vienintelė maloni dienos dalis yra ta, kad neprapylėm nei vienos padangos. Aišku, dalinai dėl to, kad važiavom kaip baba į bažnyčią. Trys ketvirtadaliai trasos buvo dulkėse, ilgą laiką De Villiersas buvo priekyje, o jis saugo savo poziciją. Ir viskas – lenkti nėra kur, aplink vien akmenys.“
Sportininkas pasakojo, kad per visą maršrutą matė ne vieną šalia trasos sustojusį sportininką, bet ekipažui pavyko pasiekti finišą be jokių pažeidimų automobiliui ar padangoms. V.Žala juokavo, kad iki pilnos laimės betrūko tik radijo.
Pasirinkta važiavimo strategija ekipažui leido šiandien užkopti net į aštuntą automobilių įskaitos poziciją, nuo lyderio G.Chicherito atsilikus vos 15 minučių. Antroje vietoje šiandien finišavo G.De Meviusas, trečias liko C.Sainzas, užtikrintai stovintis pirmas bendroje Dakaro ralio įskaitoje. Benediktui Vanagui pavyko užfiksuoti 16 poziciją.



Dakaro ralyje į podiumo poziciją „Challenger“ klasėje pakilo Rokas Baciuška. Paskutiniame ilgame šių metų ralio etape lietuvis įtikinamai aplenkė savo pagrindinį konkurentą čilietį Francisco Lopezą ir bendroje įskaitoje šoktelėjo į trečiąją vietą.
R. Baciuška su šturmanu Oriolu Vidaliu Montijano 11-ajame greičio ruože ketvirtadienį užėmė penktąją vietą. „Can-Am Factory“ komandos lenktynininkas iš Lietuvos 420 km trasą įveikė per 5 val. 34 min. 58 sek.
Greičio ruožo nugalėtoju tapo argentinietis Nicolas Cavigliasso. R. Baciuška jam pralaimėjo 15 min. 45 sek.
Kur kas svarbiau yra tai, kad R. Baciuška šiame etape buvo 12 min. 5 sek. greitesnis už komandos draugą čilietį F. Lopezą ir taip panaikino prieš šį etapą buvusį 8 min. 25 sek. deficitą bei aplenkė jį bendroje rikiuotėje.
Po finišo lietuvis sakė, kad šis etapas pareikalavo didelių išbandymų tiek lenktynininkams, tiek technikai.
„Šiandien buvo veiksmo diena, su „ojojoj“ kiek akmenų. Prakirtome du ratus, todėl vėliau važiavome prisišikę kelnes, – šypsojosi R. Baciuška. – Tokiam akmenuotam greičio ruožui niekaip nepasiruoši ir daug ką lemia sėkmė. Organizatoriai šiandien technikai davė didelį krūvį, bet iš esmės viskas gerai. Kylame į trečią vietą.“
Bendroje įskaitoje užtikrintai pirmauja amerikietis Michellas Guthrie. Antrąją vietą užima ispanė Cristina Gutierrez (+25 min. 7 sek.). R. Baciuška amerikiečiui pralaimi 1 val. 20 min. 55 sek., o F. Lopezas – 1 val. 24 min. 35 sek.
Penktadienį vyks paskutinis, 12-asis, greičio ruožas. Jį sudarys tik 175 km. Iš viso aplink Yanbu miestą lenktynininkai turės nuvažiuoti 328 km. R. Baciuškai, norint trečią sykį iš eilės lipti ant Dakaro ralio podiumo, reikės išsaugoti 3 min. 40 sek, pranašumą prieš F. Lopezą.
„Turėtų būti lengvesnė ir greitesnė diena. Kardanas laikosi gerai, yra sutvirtintas, – pernykštę istoriją prisiminė R. Baciuška. – Iš tiesų skirtumas tas, kad pernai buvau pirmas, o dabar tik trečias.“


Be didesnių nuotykių su iššūkiais pavyko susitvarkyti SSV klasės atstovams Emilijai ir Arūnui Gelažninkams.
Pasak sportininkų, diena buvo labai techniška ir ilga, o trasoje esantis akmenų kiekis planus griovė ne vienam ekipažui. Taip pat šiandien „Rentway Dakar team“ nepavyko finišuoti šviesoje, kadangi nors trasoje ir buvo greitų atkarpų, diena buvo ilga ir varginanti.
„Organizatoriai sakė, kad šiandien bus sudėtinga diena, tai taip ir buvo. Mums pavyko prakirsti tik vieną ratą, tačiau ir tai nutiko prieš pirmąją kuro užpylimo zoną, tai net nepastebėjau, nepajaučiau smūgio. Tiesa, ne visiems ekipažams taip sekės – vieną savo padangą paskolinome kitam ekipažui, mat jie sugebėjo prakirsti net penkis ratus, ne mes pirmieji juos gelbėjam,“ – finiše kalbėjo E. Gelažninkienė.
Šturmanaujantis A. Gelažninkas džiaugėsi savo karjeros rekordu.
„Noriu pasidžiaugti, jog šiandien prakirstą ratą pakeičiau per 3 minutes. O ir su navigacija nebuvo jokių problemų, važiavome ramiai ir stabiliai. Važiuojant pro akmenis, galėjau šaukšte kiaušinį vežti, būtų neiškritęs. Svarbiausia – dar vienas saugus ir užtikrintas finišas, belieka paskutinis greičio ruožas, bet atsipalaiduoti neverta.“
11-ąjį greičio ruožą „Rentway Dakar Team“ įveikė per 6 val. 28 min. ir 16 s. ir toks fiksuojamas laikas preliminariais duomenimis leidžia komandai užimti 11-ą vietą dienos įskaitoje.
Penktadienį baigiasi ne tik darbo savaitė, bet ir Dakaro ralis. Uždarymas nusimato su trumpu, bet tikrai ne lengvu 12-uoju greičio ruožu. Jame laukia 175 kilometrai, tačiau, kaip teigia organizatoriai, net ir tokioje Dakaro raliui trumpoje atkarpoje, gali spręstis dalyvių užimamos pozicijos bendroje turnyrinėje lentelėje. Greičio ruožą daugiausiai sudarys smėlis (71 proc.) ir akmenys (26 proc.), tad vėl bus itin svarbu saugoti ratus.








Pitlane, vaidotaszala.com, RB Media, Rentway Dakar Team