
Naujųjų metų rytą Saudo Arabijoje startavo Dakaro ralis – tiesa, jo startas šiemet kiek kitoks. Prologo dieną dalyviai turi įveikti beveik šešis šimtus kilometrų pervažiavimo ir vos 19 kilometrų greičio ruožą. Šie 19 įskaitinių kilometrų tai pirmoji pirmojo greičio ruožo dalis, kuri nuspręs, kas kokioje pozicijoje startuos rytoj – antroje pirmojo greičio ruožo dalyje. Benediktas Vanagas užfiksavo geriausią laiką tarp lietuvių ir pagal preliminarius rezultatus finišavo 23 pozicijoje bendroje įskaitoje.
„Džiaugiamės, kad Dakaras prasidėjo. Greičio ruožas trumpas ir jame planus šiek tiek sujaukė prioritetinių vairuotojų sąrašas – startavome kaip antras ne prioritetinis automobilis. Buvome pakankamai smarkiai nustumti į galą, tad per tuos dvidešimt kilometrų teko lenkti du automobilius“, – apie pirmą greičio ruožą finišavęs pasakojo „Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas B. Vanagas.
Pasak lenktynininko, nemažai laiko greičio ruože prarado dėl dulkių, kuriose turėjo važiuoti vejantis ir lenkiant kitus dalyvius.
„Viena vertus reikėjo atakuoti tam, kad pasidarytume gerą starto poziciją rytojui, bet to padaryti nepavyko, nes mes tikrai praradom daug laiko braudamiesi per dulkes. Kita vertus kriminalų neprisidarėme ir keliaujame į priekį“, – pasakojo sportininkas.
Organizatoriai, pasakodami apie šiandienos trasą, teigė, kad tai puiki proga dalyviams ir ištestuoti automobilius smėlyje bei bekelėje, o etapas padės turėtų „atskirti pelus nuo grūdų“. 19 km trasą, pasak oficialaus pranešimo, sudarė 57 proc. smėlio, 10 proc. dirvožemio ir trečdalis kopų.
Legendos statusą šiemet gavęs Benediktas Vanagas pasakojo, kad nors dar atnaujinto „Toyota GR DKR Hilux“, praminto „Black Hawk 6.5“, pilnai ir nepažįsta, šiandienos trasa padėjo su juo susipažinti geriau: „Pajaučiau automobilį labiau nei tai pavyko padaryti iki šiol per testus. Dar bus niuansų ir reikės juos gaudyti, bet manau, kad su šiuo automobiliu laukia įdomus Dakaras.“
Dakaro įžangoje Vaidotas Žala bandė iš naujo prisijaukinti kopas
Atsargiai, bet užtikrintai trumpą trasą įveikęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, išvengė pastebimų klaidų ir finišavo 36-oje vietoje.
Dalindamasis pirmosios dienos įspūdžiais V. Žala pripažino, kad po dvejų metų pertraukos grįžus į kopas rinktis geriausią trajektoriją jose nebuvo lengva. Pratindamasis prie akims neįprasto vaizdo jis buvo itin atsargus ir neskubėjo.
„Nematau, kuriose tiksliai vietose baigiasi kopų kontūrai ir kur yra aukščiausios vietos – lūžiai. Galiausiai Paulo pradėjo mane raginti, tačiau šiuo atveju nepaskubėsi – reikia laiko, kad priprasčiau. Svarbiausia, kad per tuos beveik 20 kilometrų nieko nenutiko, nors buvo keletas pavojingų kopų“, – komentavo lenktynininkas.
Apie laukiančius išbandymus kopose dalyvius įspėjo ir organizatoriai, tačiau V. Žala pastebėjo, kad visas greičio ruožas nebuvo itin sudėtingas – kai kurias atkarpas buvo galima įveikti spaudžiant akceleratorių iki dugno.
„Kreda” komandos narys Antanas Juknevičius su latviu Didzis Zarinš („Toyota Hilux”) užėmė 45-ąją vietą.
„Finišavome, bet su techniniais nesklandumais. Neveikė kompiuteriai ir kelio knyga. Kol kas preliminariai esam 45-oje vietoje, o dabar lėksim į podiumą”, – sakė A. Juknevičius.
„Petrus Kambucha Team“ atstovai Gintas Petrus ir Šarūnas Paliokas („MD Rallye Sport Optimus Evo3“) įžanginiame etape klasifikuoti 54-i.
Greičio ruožas trumpas, pasivažinėjimas – ilgas
Greičiausias šeštadienį buvo T1+ klasės „Toyota Hilux“ vairuojantis Nasseras Al-Attiyah, kuriam ant kulnų lipo Carlosas Sainzas su hibridiniu „Audi RS Q e-tron“. Prie patobulinto egzotiškojo BRX visureigio vairo vėl sėdęs Sebatienas Loebas įžanginiame etape varžėsi su lyderiais, tačiau šį kartą finišavo penktas.
Motociklų įskaitoje Arūnas Gelažniinkas („Orion Dakar Team“) užėmė 44-ąją vietą. Nugalėjo australas Danielis Sandersas („Gas Gas Factory Team“).
Keturračių įskaitoje lietuvis Laisvydas Kancius („Story Racing S.R.O“) užfiksavo devintą rezultatą.
Kvalifikacinio greičio ruožo ilgis siekė vos 19 kilometrų, kuriuos ralio maratono dalyviai įveikė važiuodami smėliu, akmeningu gruntu ir netgi kopomis. Visgi vairuotojų darbas tuo nesibaigė, kadangi po to sekė ilgas 595 kilometrų pervažiavimas iki Chailio, kurio apylinkėse suformuota žiedinė antrosios dienos trasa.
Po pirmųjų sportinių kilometrų dalyviai traukia link Hailo miesto, kuriame vyks oficiali Dakaro ralio atidarymo ceremonija, o sekmadienį laukia pirmasis greičio ruožas. 2022 metai Dakaro ralyje lietuviams yra rekordiniai. Lenktynėse pasirodė iki šiol didžiausias skaičius Lietuvos ekipažų – 10. Iš viso dalyviai turės įveikti 12 greičio ruožų arba daugiau nei 8 tūkst. km, iš kurių, 4252 km – įskaitiniai.
Pitlane, vaidotaszala.com, sportas.info