
Penktadienį Tunise baigėsi iš šešių lenktynių dienų sudarytas Fenikso ralis („Fenix Rally“). Jame lenktynininkų laukė 1100 kilometrų, kuriuose buvo visko – kopų, smėlio, lygumų, akmenų ir uolų. Abu „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos lenktynininkai įveikė distanciją ir pasipuošė finišo medaliais, o elektrėniškis Adomas Gančierius ATV klasėje pelnė antrąją vietą. Antanas Kanopkinas finišo arką kirto ketvirtoje vietoje.
Pirmas finišas Afrikoje
Po finišo Adomas Gančierius neslėpė emocijų ir tvirtino, kad ralis buvo išties sudėtingas. Ne ką lengvesnė buvo ir paskutinė lenktynių diena, kurioje dalyvių laukė vos kiek daugiau nei šimtas kilometrų kopose. Po Sacharos saule lietuviui pavyko išlaikyti šaltą protą ir į Lietuvą jis grįžta su antrosios vietos apdovanojimu keturračių įskaitoje.
„Žiauriai smagu. Pirmas ralis šiemet, pirmas kartas Afrikoje, pirmas finišas ir antra vieta klasėje. Geros emocijos. Tikrai dėkoju šitai komandai. Be visų šitų žmonių nebūtų rezultato. Ačiū visiems, kurie palaikė. Linkėjimai visiems. Vežame medalį į Lietuvą.
Šiaip tikėjausi žymiai lengvesnio ralio. Tiek technine, tiek navigacine prasme ralis buvo sunkus. Ypač paskutinė diena. Galvojom, kad paskutinė dieną bus paprasta, bet buvo reikalų, daug navigacijos. Bet mes čia, mes finiše, ir mes turime medalį, kurį iškovojome kartu su visais partneriais ir „CFMOTO“ technika“, – po finišo kalbėjo komandos narių mineralinio vandens „Vytautas“ purslais apipurkštas Adomas Gančierius.
Finišą pasiekė net ir po avarijos
Finišą taip pat pasiekė ir kitas „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos narys Antanas Kanopkinas. Jis turėjo galimybę užkopti ant trečiosios vietos laiptelio, tačiau penktąją ralio dieną jo viltys sudužo į Sacharos dykumos uolas. Tačiau lenktynininkas rankų nenuleido ir skaudančiais šonais bei aplamdytu, bet mechanikų atstatytu „CFMOTO CFORCE 1000“ keturračiu finišą pasiekė ketvirtoje ATV įskaitos vietoje.
„Galiu pasakyti, kad pirmas kartas Afrikoje ir jis finišuotas, baigtas. Tas yra svarbiausia. Bet mes dar turime nesuvestų sąskaitų su Sachara ir nebaigtų reikalų, tad tikiuosi, kad čia dar grįšime kitais metais. O šiaip tai susipažinome su Afrika, sužinome, kas yra kopos. Tai – neįkainojama patirtis ir dabar jau žinosime, kam ruoštis kitais metais. Mes čia dar sugrįšime“, – po finišo apsigaubęs Lietuvos trispalve kalbėjo Antanas Kanopkinas.
„Specialist Racing Team“ Maroke lipa ant aukščiausio podiumo laiptelio
Šešias dienas Sacharos dykumos šiaurėje varžėsi pusantro šimto dalyvių – per šį laiką jiems teko įveikti beveik 1300 kilometrų, iš kurių net 1100 sudarė greičio ruožai. Vieniems tai buvo smagus ir romantiškas nuotykis, kitiems dar viena treniruotė ruošiantis sunkiausioms lenktynėms pasaulyje – Dakarui. Penktadienį, įveikę kiek daugiau nei šimtą kilometrų, dalyviai pasiekė ralio finišą – į Lietuvą jie parveža ne tik savo įspūdžius, bet ir solidžius rezultatus.
Pirmosios vietos nugalėtojas
„Specialist Racing Team“ lenktynininkas Romualdas Karužis, važiavęs su keturračiu, užtikrintai lyderiavo ATV įskaitoje. Galutinėje rikiuotėje po šešių dienų, turėdamas solidžią beveik valandos persvarą nuo antroje vietoje likusio Adomo Gančieriaus, tapo greičiausiu tarp visų keturračių.
„Labai džiaugiuosi rezultatu ir nors konkurencija nebuvo tokia didelė kaip bagių klasėje, turėjau tikrai pajėgių varžovų. Šiame ralyje važiavau su geresne technika nei anksčiau ir kiekvieną dieną važiuodamas be didesnių navigacinių ar važiavimo klaidų po truputį didinau skirtumą nuo varžovų. Priešpaskutinę starto diena jau turėjau valandos pranašumą, tad beliko važiuoti saugiai ir užtikrintai – visa tai leido užimti pirmąją vietą“, – džiaugėsi iškovotu rezultatu R. Karužis.
Tarp keturračių penktas bendroje įskaitoje liko ir kitas „Specialist Racing Team“ komandos sportininkas Donatas Pečiulis. Vyras pasakojo, kad ralis nebuvo lengvas, o pasiektas finišas jau yra pakankamai geras rezultatas. Sacharos dykuma ne vieną šios įskaitos sportininką privertė baigtį savo lenktynes nepasiekus finišo.
Nelengva treniruotė ir nugalėtojų podiumas
Pasitreniruoti prieš Dakarą bei išbandyti save kopose į „Fenix Rally“ važiavę Dalius Olechnavičius ir Aidas Bubinas gavo gerokai didesnę iššūkių dozę, nei tikėjosi. Jau pirmą dieną ožius pradėjusi rodyti technika kasdien vis primindavo, kad atsipalaiduoti bus galima tik kirtus finišo arką. Subyrėjęs priekinis reduktorius privertė ekipažą pirmąją dieną važiuoti motobagiu tik su dviem varančiaisiais ratais, o pakeitus sugedusį mazgą problemos kitomis dienomis toli gražu nesibaigė.
Ateinančiomis dienomis ekipažas turėjo trasoje keisti variatoriaus diržą, montuoti prakiurusią padangą bei ratlankį. Bene pavojingiausias epizodas buvo trasoje prieš nosį atsiradusi didžiulė duobė, į kurią motobagis įskrido dideliu greičiu – ši kliūtis nebuvo pažymėta kelio knygoje, o iš anksto pamatyti neleido tiršta dulkių užsklandą. Ekipažas džiaugiasi, kad į visus šiuos nutikimus pavyko sureaguoti greitai ir profesionaliai, tad ralis tęsėsi pakankamai sėkmingai. Ekipažui pavyko iškovoti trečiąją vietą SSV įskaitoje tarp pusšimčio startavusių ir ketvirtą bendroje – tai aukščiausi pasiekimai tarp lietuvių abiejose įskaitose. Beje, jeigu būtų sudaryta atskira lietuvių klasė, tai greičiausiųjų trejetuko pirmąją ir trečiąją vietas užimtu būtent „Specialist Racing Team“ komandos sportininkai.
„Šiandien dieną pradėjome būdami treti savo klasėje: iki antros vietos mums trūko daugiau nei devynių minučių, o už mūsų esantys varžovai atsiliko vienuolika minučių, tad turėjome pakankamai saugią poziciją. Teoriškai turėjome pakankamą laiko rezervą net jeigu būtų trūkęs diržas ar prakiurusi padanga, bet diena praėjo puikiai, važiavome be klaidų. Rezultatu esame daugiau nei patenkinti, nes atvažiavus rinkti patirties pavyko ir pakankamai sėkmingai kovoti dėl prizinių pozicijų“, – apie ralį pasakojo D. Olechnavičius.
Vyrai kalbėjo, jog paskutinę dieną pavyko važiuoti tiksliai, užtikrintai, o klaidų nedarė nei vienas, tad paskutinę dieną finišavo antri SSV įskaitoje. Sportininkai kalbėjo, kad konkurencija buvo labai stipri, o kartais varžovų aplenkti neleido technikos skirtumai – pirmosios vietos nugalėtojas važiavo su pilnai Dakarui paruoštu motobagiu, ko, deja, „Specialist Racing Team“ nespėjo prieš šį ralį. Komanda pastebėjo, kad jų motobagis buvo bene mažiausiai pakeitimų turintis ir labiausiai panašus į standartinį, koks išrieda pro gamyklos vartus. Greitose atkarpose su standartiniais bagiais važiavusios komandos susidūrė su kaitimo problemomis – į šį ir kitus techninius nesklandumus komanda žiūri pozityviai, nes visa tai padės tik dar geriau pasiruošti kitų metų Dakaro raliui.
„Šis ralis buvo labai gera treniruotė. Nebuvo dienos, išskyrus paskutinę, kad neturėtume kažkokių techninių bėdų. Dėl to tikrai daug išmokome, pasisėmėme patirties apie technikos paruošimą, patarimais dalinosi ir kolegos iš kitų komandų – tai tikrai leis pasistūmėti techniškai ir pakelti savo motobagį į aukštesnį lygį. Žinoma, šiek tiek gaila, kad nespėjome pasiruošti Dakarui skirto bagio, galbūt būtume galėję kovoti ir dėl aukščiausios pozicijos, bet pagrindinis tikslas buvo susirinkti patirties ir tai mums pavyko. Drąsiai galime sakyti, kad šiame ralyje pasiekėme visus tikslus“, – apibendrino A. Bubinas.
Penktadienį sportininkams liko finišo ceremonija ir apdovanojimai, po kurių teks greitai susikrauti visa techniką ir skubėti link uosto – jau rytoj ryte keltas plukdys į Italiją, iš kurios lauka ilgas kelias į Lietuvą.
Po varginančios savaitės Sacharos dykumoje „Bitė“ parskriejo į Fenikso ralio finišą
Automobilių įskaitoje čia startavo ir „Tavisa Racing Team“ ekipažas, Sacharos kopomis skriejęs Lietuvoje pagamintu „Seat Leon Dakar“ automobiliu, geriau žinomu „Bitės“ vardu. Nors Vaidoto Paškevičiaus ir Audriaus Matuolio duetas į prizininkų gretas nepateko, bet finišą pasiekė ir pasidabino medaliais.
Ekipažo šturmanas Audrius Matuolis pasakojo, kad paskutinė Fenikso ralio diena jo ir Vaidoto Paškevičiaus duetui vėl buvo sėkminga. Lietuviai finišavo antroje vietoje, nusileidę tik Dakaro kalibro lenktynininkui iš Prancūzijos Jerome`ui Pelichetui.
„Paskutinė dienelė buvo tokia pat sunki, kokia pirmoji. Gal net sunkesnė. Atrodė, kad jaudulio jau nebėra, bet jis atsirado startavus. Padariau šiek tiek navigacinių klaidų, tai teko net per laukus važiuoti. Bet Vaidas laikė nežmonišką tempą ir pavijome varžovus. Nepavyko laimėti šio etapo, bet pasirodėme gerai. Šiaip esame patenkinti, nes gavome patirties. Man tai ypač svarbu, nes smėlį iki šiol tik Palangoje buvau matęs. Esu labai patenkintas tiek varžybomis, tiek organizacija“, – sakė ekipažo šturmanas Audrius Matuolis.
Ekipos vairuotojas Vaidotas Paškevičius teigė, kad varžytis su šio sporto grandais galima, tačiau šįkart koją pakišo keletą dienų iš eilės kamavę „Bitės“ kaprizai. Tačiau pilotas antrina šturmanui ir sako, kad svarbiausia yra sukaupta patirtis, nes varžybos smėlynuose abiem komandos nariams buvo debiutinės.
„Ralis labai smagus. Tikrai vertas dėmesio. Toks komplektas visko – ir kopų, ir akmenų, ir smėlio. Mini Dakaras. Čia tikrai gavome visko. Turėjome šįkart tų nelemtų gedimų, kurie privertė mus pasitraukti iš kovos dėl prizinių vietų, bet finišą pasiekėme. Džiugu, kad ten, kur neturėjome problemų, rodėme tikrai didelį greitį ir galėjome konkuruoti su Dakaro dalyviais, kurie ten važiuoja TOP10. Treniruotė mums čia buvo tikrai stipri ir pavykusi. Norėsime čia sugrįžti, nes turime nebaigtų reikalų. Dėkojame savo rėmėjams „Tavisa“, „Egidijaus Černiaus ūkis“, „Stiklų ekspertai“, „Organicagro“. Jų dėka mes galėjome čia atvykti ir parodyti, kad gebame būti konkurencingi“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Beje, virš „Tavisa Racing Team“ ekipos palapinės bivake atsirado užrašas „For Sale“ – „Parduodama“. Vaidotas Paškevičius tikina, kad automobilį parduoti nusprendė ne Tunise, o gerokai anksčiau. Anot piloto, „Bitei“ naujo šeimininko jau ieškoma apie pusę metų, nes ekipažas jau dairosi į aukštesnio kalibro bolidą.
„CFMOTO Factory Racing Team“, „Tavisa Racing Team“