
Visas būrys Lietuvos sportininkų savaitgalį pradėjo savo pasirodymą Breslau ralyje.
Arūnas Gelažninkas ir „Orion Dakar team” pirmasis startas ant keturių ratų
Du kartus Dakaro ralio nugalėtojas OBM klasėje, 21 kartą Lietuvos Čempionas ir daugybę titulų turintis profesionalus lenktynininkas Arūnas Gelažninkas laikinai stabdo motociklų sportą ir bent iki rudens sėdasi į bagį, tačiau ne už vairo, o į šturmano kėdę.
„Šio Dakaro ralio metu, 6-ąją Dakaro ralio dieną traumos sukauptos per 21 metus, davė apie save žinoti labai smarkiai, visą likusį ralį, tai yra pusę ralio važiavau skausme, nors buvo vartojami ir vaistai nuo skausmo, atliekami masažai ir pan., tačiau to neužteko. Grįžus po Dakaro ralio iškart apsilankiau pas gydytojus, labai greitai ir labai lengvai suradome priežastis ir sprendimą tam. Profesionaliems startams reikalinga bent pusės metų petrauką. Aš ir toliau treniruojasi, bet švelniau, o kol šiek tiek ilsiuosi, su komanda susigalvojome naują iššūkį ir štai mes kartu su Emilija esame mūsų pirmo bendro starto tiesiojoje’’. – pasakojo sportininkas.
Nuo dviejų – prie keturių, taip „Orion Dakar team” galėtų pavadinti šį varžybinį laikotarpį. Varžybos Indijoje, treniruotės Dubajuje, pirmas kartas su bagiu dykumoje, bagio įsigijimas Lietuvoje, kryptingos treniruotės prasidėjusios iškart. Komanda džiaugiasi, kad pakeisti planai ne tik, kad nenuliūdino esamų partnerių ir fanų, o dar pritraukė ir naujų.
„Be galo džiaugiuosi, kad mūsų mintis persėsti į kitą transportą, sulaukė tiek daug palaikymo. Tai yra mano kaip vairuotojos ir Arūno kaip šturmano debiutas ir mes iškart radome partnerius, kurie palaikė mus 100% pirmame žingsnyje ir prisijungė prie mūsų komandos. Esu be galo dėkinga SERES atstovams’’. – džiaugiasi Emilija Gelažninkienė
„Jei nors vienas langas užsidaro, galime atrasti daugybę kitų. Vienas iš jų sena svajonė ir kažkada aptarti planai. Aš visada svajojau, kad noriu išmokti vairuoti sportinį bolidą, Arūnas pajuokaudavo, kad galėtų vieną dieną išbandyti šturmano vietą. Dabar tam puiki proga, mes neturime ko laukti, turime išnaudoti laiką”, – tęsė Emilija Gelažninkienė.
„Prieš porą metų man gimė mintis pasisiūlyti būti šturmanu Antanui Juknevičiui, tuo metu jis planavo dalyvauti Abu Dabyjevykstančiame pasaulio ralio etape, Antanas taip pat manė, kad tai būtų nebloga mintis. Planų neįgyvendinome, tačiau idėja taip ir liko mano mintyse’’, – prisiminimais dalinasi A. Gelažninkas
„Orion Dakar team” ir „AG Dakar school” motociklų komanda, kurią šį kartą atstovaus Saulius Klevinskas, Tomas Marcinkevičius bei Modestas Siliūnas, planuojantis startuoti ateinantį Dakaro ralyje, didžiausiame Europos ralyje prie prologo starto linijos stos jau šį sekmadienį, Birželio 26 dieną. Prologo metu visų klasių dalyviai išsiaiškins starto pozicijas.
Breslau ralis šiais metais pritraukė daugybę dalyvių startuojančių „Cross Country” kategorijoje, užsiregistravusių motociklų klasės dalyvių – 46, SSV (bagių) didžiausia grupė – čia dalyvių 69, viso numatoma pritraukti 227 dalyvius startuojančius sportinėse klasėse. Breslau ralį mėgtsta ir Discovery klasės dalyviai, čia taip pat startuoja solidus skaičius ekstremalaus užsiėmimo entuziastų.
Breslau ralio prologas: praėjo vos kelios savaitės ir vėl startas
Vos prieš kelias savaites grįžę iš Albanijos ralio, „CFMOTO Thunder Racing Team“ sportininkai išskubėjo į Lenkijoje vykstantį „Breslau rally“. Tai vienas didžiausių Europoje vykstančių rally-raid tipo renginių, į kurį susirenka daug itin pajėgių sportininkų. Kitų metų Dakaro ralyje startuoti siekiantys Antanas Kanopkinas bei Adomas Gančierius savaitę laiko varžysis tarp beveik keturiasdešimties keturratininkų ir sieks ne tik kuo geresnio rezultato, bet ir įgauti dar daugiau patirties.
Komandos nariai pasakojo, kad kelionė iki ralio praėjo sklandžiai, o per karščius atgaivino gausiai iškritę lietūs. Šeštadienį vykusio brifingo metu organizatoriai dalyvius perspėjo, kad laukia itin paini navigacija, tačiau keturratininkų tai neišgąsdino, mat šiame ralyje visada didžiulis išbandymas tenka būtent gebėjimui greitai naviguoti. Pirmosiomis ralio dienomis dalyviai važiuos Lenkijos vakaruose, šalia Zaganės miesto esančiame kariniame poligone, o sekmadienį sportininkams teko įveikti septynių kilometrų prologą.
„Šiandien startavome jau po motociklų, jų net devyniasdešimt, o kadangi trasoje buvo paliję, tai mums važiuojant jau buvo daug provėžų. Poligonas labai didelis, trasos itin banguotos ir slidžios. Reikia didelio susitelkimo, nes važiuoti gan pavojinga. Navigacija kaip visada Breslau – sunki ir pavojinga, daug keliukų. Kol kas viskas gerai“, – po prologo finišo kalbėjo A. Gančierius, užėmęs ketvirtąją vietą tarp keturračių.
Tiesa, šiandien užimtos pozicijos spręs iš kurios vietos dalyviai startuos pirmadienį, pirmajame ralio greičio ruože. Keturračiai startuos kartu su motociklininkais.
Kitam komandos nariui, A. Kanopkinui, šiandien nepavyko išvengti navigacinės klaidos ir tai atsispindėjo rezultatų lentelėje, tačiau sportininkas sakė, kad viskas dar priešaky: „Pirmąją dieną nepavyko išvengti navigacinės klaidos. Kaip ir sakė organizatoriai – ji tikrai sudėtinga. Finišavau trečiame dešimtuke, 23 pozicijoje, tad dabar teks susikaupti ir per artėjančias penkias dienas ištaisyti šiandien padarytas klaidas.“
Abiems komandos keturračiams šiandien bus keičiamos padangos, nes trasos, pasak sportininkų, ypatingai slidžios ir skiriasi nuo tų, kuriomis teko važiuoti per pastaruosius du ralius.
„CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos narių laukia penkios dienos Lenkijoje esančiame poligone, kuriame ir vyksta šis ralis. Viso čia startavo du su puse šimto dalyvių, o keturračių įskaitoje net 39 sportininkai.
Gausi lietuvių komanda taip pat pradėjo savo pasirodymą
Sekmadienį vakarinėje Lenkijos dalyje esančiame Zaganės miesto centre, startavo vienos didžiausių Europoje rally-raid tipo lenktynės. Viso startavo daugiau nei 250 ekipažų iš viso pasaulio, o taip pat ir gausus būrys lietuvių, tarp kurių ir naujai susiformavusi „Metruna by Kuusamet group“ komanda.
Šios komandos vėliavą veža net trys motobagiai: 114 numeriu pažymėtame motobagyje startuoja Tomas Zeleckas ir Aidas Bubinas, 158 numeriu startavo Julius Adomavičius bei Rokas Vaišneideris, o 169 numeriu – Airidas Balčiūnas ir Andrius Liškus.
Sekmadienį dalyviams teko pervažiuoti ralio atidarymo arką bei įveikti septynių kilometrų ilgio prologą, kuris driekėsi šalia Zaganės esančiame kariniame poligone. 18 vietą prologe užėmusio ekipažo vairuotojas T. Zaleckas sakė, kad skubėti čia nebuvo prasmės: „Važiavome atsargiai, buvo svarbu išsaugoti techniką. Kelias tikrai labai nelygus ir matėme ne vieną sulūžusį varžovą. Prieš startą išsikėlėme tikslą finišuoti dvidešimtuke – tai ir pavyko. Rezultatu esame patenkinti, o visas ralis dar priešakyje.“
Geriausią rezultatą tarp komandos narių parodžiusio ekipažo šturmanas, du kartus Lietuvos Baja čempionas A. Bubinas sakė, kad navigacija jam nebuvo labai sudėtinga, tačiau buvo vietų, kuriose buvo nesunku suklysti: „Navigacija sunkumų prologe nesukėlė, tačiau labai pasijautė, kad ilgus metus kelio knygas šiame ralyje sudarinėjęs žmogus išėjo tėvystės atostogų. Prieš startą buvo atlikti keli pakeitimai kelio knygoje ir tai įnešė sumaišties. Įsivaizduoju, kad važiuojant pirmus kartus ši situacija galėjo suklaidinti ir, panašu, tikrai buvo nuklydusių.“
Abu ekipažo nariai sakė džiaugiasi, kad pavyko įgyvendinti savo pirmos dienos tikslą – prologe parodytas rezultatas numato starto vietą pirmadienio greičio ruože, tad, pasak sportininkų, buvimas tarp dvidešimtuko yra puiki vieta, mat didžioji dalis sportininkų šiose varžybose labai pajėgūs ir greičiausiai neteks vytis ir lenkti daug varžovų.
Motociklininkas Nerimantas Jucius, važiuojantis „Specialist Racing Team“, kurioje anksčiau važiavo ir A. Bubinas, prologą baigė dvyliktas tarp visų motociklų ir trečias tarp lietuvių.
J. Adomavičiaus bei R. Vaišneiderio ekipažas finišavo 19 vietoje, bet po finišo turėjo važiuoti tiesiai pas komandos mechanikus. Nors ir trumpas, prologas buvo itin negailestingas technikai ir dar nefinišavus bagyje pasigirdo pašaliniai garsai iš priekinio reduktoriaus. Finišą ekipažui pavyko pasiekti savu tempu, tačiau J. Adomavičius sakė, kad mechanikai keis šią dalį atsargine, kad būtų galima ramiai startuoti.
A. Balčiūno ir A. Liškaus ekipažas užėmė 39 vietą iš 68 motobagių, tad rytoj startuos vėliausiai. Tiesa, visi komandos sportininkai sutaria, kad prologas tikrai nėra ta vieta, kai reikėtų rodyti visą savo turimą greitį, o ypatingai esant tokiai sudėtingai kelio dangai.
Priešakyje komandos laukia dar penkios lenktynių dienos, per kurias teks varžytis su itin pajėgiais varžovais.
Komandų informacija