
Lietuvos šonaslydžio meistras Benediktas Čirba sausio 30–31 d. dalyvavo Omano „drifto“ čempionate. Nors čempionato startas lenktynininkui nebuvo sklandus ir lydimas techninių nesklandumų, B. Čirba pademonstravo įspūdingą meistriškumą ir tik per žingsnį liko nuo nugalėtojų podiumo – 4-oje pozicijoje.
Sezoną pasitiko pokyčiais
Daugiau nei dešimtmetį nuo geltonos spalvos automobilių sporte neatsiejamas B. Čirba ryžosi pokyčiams. Prieš pat Omano „drifto“ čempionato startą lenktynininkas pristatė naują komandos automobilio dizainą ir vardą – „Aros Marine Drift“. Ikona tapusią geltoną spalvą pakeitė mėlyna banga juosiamas dizainas, simbolizuojantis proveržį ir naujų iššūkių etapą.
Kvalifikacija – geriausiųjų penketuke
Į Omano sostinę Maskatą, kur vyko pirmasis čempionato etapas, B. Čirba atvyko jau apšilęs kojas. Prieš daugiau nei savaitę sportininkas svečiavosi Taivane vykusiose „Formula Drift Taiwan Affiliated“ varžybose, iš kurių grįžo net su dviem nugalėtojo trofėjais ir, kaip pats sako, paruošęs save čempionatui.
Ketvirtadienį vykusioje Omano „drifto“ čempionato kvalifikacijoje prie starto stojo net 55 dalyviai iš 18 šalių. Kiekvieno iš jų tikslas buvo paprastas – savo įgūdžiais, greičiu ir stiliumi pelnyti kuo daugiau teisėjų taškų. Deja, tik 36 dalyviai iškovojo bilietus į tolimesnes finalo kovas.
B. Čirba pirmuoju važiavimu iš teisėjų pelnė 87,3 taško. Deja, antruoju važiavimu rezultato pagerinti nepavyko – sportininko sąskaitoje liko 81,3 taško. Su tokiu kraičiu lenktynininkas galutinėje kvalifikacijos lentelėje užėmė 5-ąją poziciją ir pateko į TOP32 dvikovas. Kvalifikacijos lyderiu tapo Omano atstovas Ahmedas Al-Amri, surinkęs 93 teisėjų balus.
Nuo variklio gedimo iki medinio medalio
Penktadienio rytas B. Čirbos komandai prasidėjo iššūkiais. Dar nespėjęs pilnai apšilti treniruotėse, lietuvis buvo priverstas sugrįžti į PIT zoną. Šešių cilindrų 2JZ variklis signalizavo problemas, kurias sportininkas nusprendė nedelsdamas eliminuoti. Komanda rekordiška greitai – per mažiau nei tris valandas – pakeitė esamą variklį į atsarginį ir dar kartą patvirtino, kad ne tik geba rodyti rezultatus trasoje, bet ir įveikti iššūkius už jos ribų.
Varžybų rytą, žvelgdamas į treniruotėms skirtą laiką, B. Čirba dar juokavo, kad prisivažinės į valias, tačiau galiausiai liko su vos keliais bandymais. Jie leido tik įsitikinti technikos patikimumu, bet nesuteikė galimybės patikrinti varžovų stipriųjų ir silpnųjų pusių. Tad TOP32 startuose teko pasikliauti vien savo nuojauta ir spoterio rekomendacijomis.
Vis tik, dvikovos Lietuvos atstovui prasidėjo palankiai – TOP32 B. Čirba gavo vadinamąjį „bye run“, nes konkurentas, taip pat lydimas variklio problemų, nepasirodė prie starto linijos. Vėliau mūsų tautietis įveikė TOP16 ir TOP8 varžovus bei užtikrintai keliavo į ketvirtfinalius.
B. Čirbos kova su kvalifikacijos nugalėtoju Ahmedu Al-Amri tiesiog prikaustė visų dėmesį. Eurofighter tiesiog alsavo oponentui į šio kėbulą. Tačiau omanietis, taip pat neketino nusileisti lietuviui ir atsilygino tuo pačiu. Teisėjai vadovaudamiesi ne tik savo nuomone, bet ir čempionate pateiktomis technologijomis, dalyvius vertino itin skrupulingai ir varžovams buvo skirtas pakartotinis važiavimas, po kurio, deja, B. Čirbai teko išgirsti nepalankų verdiktą – nedideliu pranašumu į didįjį finalą keliauja Al-Amri.
Mažojo finalo kova su olandu Clintu van Oortu B. Čirbai taip pat nesusiklostė sėkmingai. Lenktynininkui nepavyko atlikti geros iniciacijos, o abu varžovai važiavo tiesiog chaotiškai. Vis dėlto, olandas padarė mažiau klaidų ir pelnė trečiąją vietą. „Kalbant apie kovą su Clintu, net pats nerandu atsakymo. Atrodė, kad viską dariau panašiai, tačiau realybėje nutiko priešingai“, – po varžybų su fanais dalijosi lietuvis.
Pirmojo etapo nugalėtoju tapo Kuveito šonaslydininkas Ali Maksheedas, antrąją vietą iškovojo omanietis Ahmedas Al-Amri.
B. Čirba kovas Omane pratęs vasario 13–14 dienomis Sohare, dar vadinamame Sinbado miestu.
Komandos informacija





