Dakaro ralio prologe Arūno Gelažninko „Orion Dakar Team“ buvo treti savo grupėje bei keturiasdešimt ketvirti bendroje įskaitoje.
Ankstyvą sausio 1 d. rytą prasidėjo vienos laukiamiausių auto moto sporto lenktynių – Dakaro ralis. Arūnas buvo vienas iš nedaugelio, pasirinkęs paskutinę naktį likti viešbutyje, o ne prie prologo starto lokacijos. „Norėjau paskutinį kartą kokybiškai pailsėti prieš daugiau nei dvi savaites, kurias praleisiu kelyje“ – pasakoja sportininkas.
Kiekvieną kartą ralio trasos sudėtis skiriasi – šią informaciją galima stebėti Dakaro ralio mobiliojoje programėlėje. Būtent šiame važiavime trasa atrodė taip: 57% smėlio, 10% dirvožemio, 0% asfalto, 0% akmenų, 33% kopų, 0% druskingo ruožo.
„Vienas iš nustebinusių dalykų buvo smėlio purumas – galbūt dėl to, kad jau nemažai sportininkų buvo pravažiavę prieš mane. Motociklą smarkiai mėtė į šalis, siauruose kanjonuose buvo labai daug dulkių, nesijaučiau itin komfortiškai.“ – įspūdžiais dalinasi Arūnas.
Lenktynininkas finišo liniją kirto trečias savo grupėje. „Kaip visada, manau, kad galėjau padaryti geriau, bet klaidų išvengiau – tiek vairavimo, tiek navigavimo, tad tuo ir norisi džiaugtis.“ – sako Arūnas.
Varžovus prologe lenkusi „ConnectPay Racing“ komanda pajuto, ką reiškia važiavimas dulkėse
Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje šeštadienį surengtas prologo greičio ruožas. Šis etapas driekėsi vos 19 km distancijoje ir buvo skirtas išaiškinti starto pozicijas prieš pirmąją lenktynių dieną sekmadienį. Sunkvežimių įskaitoje startavusi lietuvių komanda „ConnectPay Racing“ prologe susidūrė su pirmaisiais nuotykiais – apvirtusiu kolegų ekipažu bei važiavimu dulkėse.
Vaidoto Paškevičiaus, Tomo Gužausko ir Slavomir Volkov ekipažas „ConnectPay Racing“ prologą pradėjo būdami 26-oje pozicijoje, o finišą jie pasiekė užsitikrindami 19-ą vietą. Komandos pilotas Vaidotas Paškevičius po finišo pasakojo, kad prologo greičio ruožas buvo išties trumpas. Komanda jame sugaišo mažiau nei 16-a minučių, tačiau spėjo pamatyti nemažai Dakaro realybės. Ekipos nariams teko lenkti varžovus dulkėse, taip pat komanda matė ir avariją patyrusius bei virtusius savo kolegas.
„Priekyje turėjome lėtesnių sunkvežimių, todėl pirmąjį pavijome jau po trijų kilometrų. Teko atlikti pirmą lenkimą Dakare. Vėliau važiavome tikrai sklandžiai. Kokių dešimt kilometrų neturėjome prieš save jokių varžovų. Tačiau tryliktame kilometre pavijome vieną sunkvežimį. Nors prie jo priartėjome geroje vietoje, bet nepavyko iškart aplenkti. Nusileidus nuo aukštos, 300 metrų ilgio kopos laukė siauras pravažiavimas, kuriuo važiuojant iš paskos varžovo jau labai dulkėjo. Porą kilometrų važiavome paskui jį. Tai šiek tiek sugadino mūsų tempą, bet dėl to tikrai nesukame galvos. Dakaras dar labai ilgas, o mūsų tikslas – finišas.
Šiandien pajutome, kas yra važiavimas dulkėse, o likus trims kilometrams iki finišo pamatėme ant šono gulintį mūsų komandos draugo Alberto Lovera sunkvežimį „Iveco“. Pravažiuodami pro juos pristabdėme, bet pamatėme, kad jie rodo iškeltus nykščius, kad viskas gerai ir nestabdė mūsų“, – pasakojo Vaidotas Paškevičius.
„ConnectPay Racing“ komandos pilotas sako, kad visa trijulė yra patenkinta tiek tempu, tiek rezultatu, tiek sunkvežimiu. Nors visas ekipažas turi didelę patirtį lenktyniaujant visureigiais „Rally Raid“ varžybose, sėdint prie Dakaro sunkvežimio vairo fizika veikia šiek tiek kitaip. Dėl šios priežasties prologe buvo važiuojama kiek atsargiau.
„Komandinis darbas vyko sklandžiai. Mūsų „Mamba“ irgi veikė puikiai. Man pačiam gal dar reikia kiek priprasti prie sunkvežimio elgesio kopose. Matomumas sėdint aukštai yra tikrai geras, tik šiek tiek keistas jausmas verčiantis per kopos keterą. Visgi sėdi ne visureigyje arti žemės, o dviejų metrų aukštyje. Keistas ir neįprastas jausmas“, – sakė Vaidotas Paškevičius. Po prologo komandos laukia dar 600 kilometrų pervažiavimas iki Hailo miesto, kuriame bus surengta iškilminga varžybų atidarymo ceremonija, pervažiuojant starto podiumu. Pirmasis Dakaro greičio ruožas dalyviams pasiūlys 334 kovinius kilometrus.
Su techniniais nesklandumais susitvarkęs Antanas Juknevičius pasiekė prologo finišą
Antrus metus iš eilės Dakare dar prieš starto podiumo ceremoniją dalyviai galėjo savo jėgas išbandyti prologe, kuris lemia starto pozicijas pirmajame greičio ruože. Prieš pat startą „Kreda“ komandos ekipažas susidūrė su techniniais nesklandumais – neveikė GPS įranga ir elektroninės kelio knygos. Pilotui Antanui Juknevičiui teko važiuoti, kur akys mato, bet ekipažui pavyko įveikti pirmuosius iššūkius ir pasiekti prologo finišą.
Komanda susitvarkė su nesklandumais
Keturias dienas praleidusi Džedoje, „Kreda“ komanda sausio 1-ąją paliko nulinį bivaką ir pasuko skirtingais keliais Hailo kryptimi. Lenktynininkai skubėjo į per 200 kilometrų nuo nulinio bivako nutolusią prologo starto vietą, o palaikymo technika su likusiais komandos nariais bendro naudojimo keliais įveikė beveik 900 kilometrų, kad pasiektų pirmąjį Dakaro bivaką Haile.
„Kreda“ komandos ekipažas 19 kilometrų prologo trasos starto liniją kirto 10:44 val. Lietuvos laiku, o finišavo praėjus 13 minučių ir 50 sekundžių, užimdamas 45 vietą tarp 88 dalyvių. Tokį rezultatą lėmė techniniai nesklandumai.
„Likus 5 minutėm iki prologo starto pastebėjome, kad neveikia „lapės“ salone sumontuota GPS įranga ir elektroninės kelio knygos. Pasikvietėm netoliese buvusį inžinierių, bet jis nieko negalėjo padaryti. Tai važiavom, kur akys mato, pasikliaudami tik intuicija ir kitų automobilių paliktom vėžėm. Jokių kitų orientyrų, saugančių nuo pavojingų vietų kopose, neturėjom, tai važiavom atsargiai. Džiaugiuosi, kad su pirmuoju iššūkiu susidorojom ir įveikėm prologą, bet bivake aiškinsimės šių techninių gedimų priežastis. Tikimės jas išspręsti iki pirmojo greičio ruožo“, – trumpą prologo apžvalgą pateikė „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
Į Dakarą sugrįžusi Latvija
Finišavęs prologe, „Kreda“ komandos ekipažas, kaip ir kiti Dakaro dalyviai, dar turėjo įveikti beveik 400 kilometrų iki Hailo. Atvykęs į šį vietinių dosnumu garsėjantį Artimųjų Rytų miestą, Dakaro karavanas sudrumstė iki tol viešpatavusią tylą. Tai reiškė tik viena – visi formalumai sutvarkyti ir laukia iškilminga starto podiumo ceremonija.
Pradėję 44-ąjį istorijoje Dakaro ralį, trečią kartą vykstantį Saudo Arabijoje, ant podiumo kilo šventiškai nusiteikę dalyviai. Visi jie yra pasiruošę įveikti sunkiausiomis pasaulio maratoninėmis lenktynėmis tituluojamą Dakaro ralį. Technikos karavano variklių keliamų garsų šurmulyje išsiskyrė 241 numeriu pažymėta „Kreda“ safari stiliaus „lapė“. Už jos vairo – 13-ąjį kartą startuojanti Dakaro legenda Antanas Juknevičius ir po ilgos pertraukos į Dakarą sugrįžtantis šturmanas iš Latvijos – Didzis Zarinis. Jis pradėjo 6-ąjį savo gyvenimo Dakaro nuotykį.
Ant podiumo iš lenktyninio automobilio išlipęs A. Juknevičius ir D. Zarinis sveikinosi su susirinkusiais žiūrovais ir siuntė linkėjimus stebintiems ceremoniją internetu. Tai – išskirtinis įvykis, žymintis ne tik dviejų broliškų tautą sąjungą, bet ir po ilgos pertraukos į Dakarą sugrįžtančią Latviją.
„Po daug metų visa Latvija oficialiai sugrįžo į Dakarą. Tokią istorinę akimirką norisi padėkoti visiems tautiečiams už palaikymą ir pasidžiaugti, kad Latvijoje auga susidomėjimas Dakaru“, – pasakojo „Kreda“ komandos šturmanas.
Sausio 2-ąją Dakare laukia pirmasis greičio ruožas – 333 kilometrai koviniu režimu atliekant kilpą aplink Hailo miestą. Pasak Dakaro organizatorių, šiame greičio ruože laukia „smėlio kalnai“, todėl dalyviai ir jų lenktyninė technika turi būti pasiruošę laukiančiam iššūkiui. „Kreda“ ekipažas pirmojo greičio ruože startuos iš 45-osios pozicijos ir mėgins gaudyti lėtesnius varžovus.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.
agdakar.lt, „ConnectPay Racing“, dakaras.lt