
„Defender Rally“ pristatė naujo lenktyninio dizaino „Defender Dakar D7X-R“ bolidą. Jis sausį debiutuos Dakaro ralyje ir įsilies į 2026 m. pasaulio ralio reidų čempionatą (W2RC).
Sukurtas serijinio modelio „Defender OCTA“ pagrindu „Defender Dakar D7X-R“ startuos W2RC „Stock“ (serijinių automobilių) kategorijoje – tai ideali platforma „Defender“ galimybėms pademonstruoti.
„Defender Dakar D7X-R“ perėmė iš „Defender OCTA“ tvirtą D7x kėbulo architektūrą, pavarų dėžę, galios perdavimo sistemą ir 4,4 litro darbinio tūrio V8 variklį su dviem turbokompresoriais, kuris bus varomas pažangiais degalais. D7X-R pritaikytas ekstremalioms W2RC varžyboms – turi platesnę tarpvėžę, padidintą prošvaisą, naują pakabą ir patobulintą aušinimo sistemą.
Artėjant sausį vyksiančioms ekstremaliausioms pasaulio ralio reido varžyboms – Dakaro raliui, „Defender Rally“ komanda pristatė visiškai naują „Defender Dakar D7X-R“.
Dakaro ralyje šiuo bolidu talentinga vairuotojų ir šturmanų komanda per dvi savaites turės įveikti daugiau nei 80 varžybų valandų ir apie 5000 km greičio ruožų. Dakaro legenda Stéphane’as Peterhanselis ir Mika Metge, Rokas Baciuška ir Oriolis Vidalis bei Sara Price su Seanu Berrimanu bus palaikomi patyrusios mechanikų ir inžinierių komandos, vadovaujamos naujai paskirto komandos vadovo Iano Jameso.
„Dakaras išmėgina žmogaus, technologijų ir inžinerijos ribas. Niekas iš anksto nežino Dakaro scenarijaus, juo labiau – rezultatų, tačiau mes pasiryžę siekti pergalės ir su „Defender“ turime tam tinkamiausią automobilį“, – pažymėjo R.Baciuška.
Pagal griežtas taisykles
Naujajai 2026 m. „Stock“ kategorijai taikomos FIA taisyklės apibrėžia, ko negalima keisti lyginant su serijiniu automobiliu, taip pat kas ir kaip gali būti modifikuojama. Kiekvienas „Defender Dakar D7X-R“ gimsta moderniausioje „Defender“ gamykloje Nitroje, Slovakijoje. Lenktyninis bolidas perėmė tą pačią tvirtą D7x kėbulo architektūrą, pavarų dėžę ir galios perdavimo sistemą iš „Defender OCTA“ – pajėgiausio kada nors sukurto serijinio „Defender“ modelio.
D7X-R, kaip ir OCTA versijoje, montuojamas 4,4 litro darbinio tūrio V8 variklis su dviem turbokompresoriais – tai dar vienas elementas, kurio negalima keisti. Varžybose lenktynininkai naudos pažangius tvarius degalus, apibrėžtus FIA reglamente.
„Defender Dakar D7X-R“ pasižymės natūraliu, gamtišku ir galia spindinčiu apipavidalinimu, įkvėptu dykumos tonų ir tekstūrų. Visiškai naujai „Geopalette“ automobilio išvaizdai sukurti įkvėpimo semtasi iš sausringų kraštovaizdžių, būdingų Dakarui. Bolido dizainas jungia smėlio, akmens ir žemės atspalvius su lengvu vandens akcentu, pasiskolintu iš retų dykumų vandenų, kurie suteikia kontrastą ir skaidrumą.
„Defender“ yra originalus britiškas nuotykių prekių ženklas, siejamas su nenugalimu pravažumu ir epiniais patyrimais, ir mes didžiuojamės galėdami tuo pasidalyti pasaulinėje varžybų arenoje. „Defender Dakar D7X-R“ – tvirčiausias kada nors sukurtas „Defender“. Jis išlaiko tą pačią pagrindinę architektūrą ir siluetą kaip „Defender OCTA“, tačiau sukurtas tam, kad įveiktų sudėtingiausią bekelės varžybų iššūkį. Dakaras viską stumia iki ribos, o dalyvavimas tokio masto ralio reido lenktynėse autentiškai parodys „Defender“ galimybes ir patvarumą ekstremaliausiomis ir atšiauriausiomis sąlygomis planetoje“, – sakė „Defender“ generalinis direktorius Markas Cameronas.
Kuo pasižymi „Defender Dakar D7X-R“?
„Stock“ kategorijos nuostatos riboja pagrindinių „Defender OCTA“ elementų pakeitimus, tačiau lenktyninis modelis turi „Defender Rally“ sukurtą modifikacijų rinkinį, pritaikytą ekstremaliems Dakaro ir vėlesnių W2RC etapų iššūkiams.
„Defender Dakar D7X-R“ turi tokį pat kėbulą kaip „Defender 110“, tačiau gale jame įrengtas specialiai sukurtas 550 litrų degalų bakas, paruoštas ilgiems bekelės greičio ruožams. Pernykštėse varžybose ilgiausias iš jų viršijo 800 km. Sportinės specifikacijos saugos lankų konstrukcija saugo ekipažą.
Kad atlaikytų dykumos iššūkius, „Defender Dakar D7X-R“ komplektuojamas su 35 colių padangomis, 60 mm padidinta tarpvėže ir pakelta prošvaisa, kad būtų užtikrintas didesnis pravažumas.
Kėbulo apdaila priekyje ir gale buvo modifikuota taip, kad D7X-R išlaikytų OCTA dizaino DNR, bet kartu būtų padidinti užvažiavimo ir nuvažiavimo kampai. Išplatintos OCTA ratų arkos D7X-R modelyje dar labiau išryškintos – taip sutalpinta platesnė tarpvėžė ir suteikta dar ryškesnė stovėsena. Durų panelės apkarpytos, taip pat pridėti slenksčiai, kad būtų galima įrengti didesnę dugno apsaugą, skirtą atlaikyti ekstremalius smūgius, tikėtinus lenktynių metu.
Pakaba išlaiko serijinio „Defender OCTA“ kinematikos principus, tik buvo patobulinta įrengus sportinę amortizatorių sistemą: priekyje – viengubi „coil-over“ tipo amortizatoriai, gale – lygiagrečiai montuojami dvigubi amortizatoriai. Sistema sukurta bendradarbiaujant su nauju oficialiu komandos amortizatorių partneriu „Bilstein“.
Ji buvo kuriama ir testuojama „Defender Rally“ bandymų metu, pagerina pravažumą ekstremaliausiomis sąlygomis ir leidžia kontroliuoti papildomą svorį, kai 550 litrų degalų bakas yra pilnas. Ši partnerystė kilo iš laiko patikrinto bendradarbiavimo – serijiniai „Defender“ automobiliai taip pat komplektuojami su „Bilstein“ amortizatoriais.
Nors OCTA serijinis V8 variklis mechaniškai nepakitęs (oro įsiurbimo ribotuvas, pagal FIA „Stock“ kategorijos reikalavimus, apribos galią), aušinimo sistema buvo atnaujinta taip, kad atlaikytų ekstremalias dykumos temperatūras. Aušinimas pagerintas padidinus priekinę oro angą ir optimizavus oro srautą pro groteles – vienas didelis radiatorius pakeitė tris serijiniuose automobiliuose montuojamus radiatorius.
Oro srautą per radiatorių papildo keturi 12 V ventiliatoriai, kurie užtikrina aušinimą važiuojant nedideliu greičiu. Variklio gaubto konstrukcija taip pat optimizuota našesniam aušinimui, o į oro įsiurbimo angas pridėtas dalelių filtras, saugantis nuo smėlio patekimo. Ant stogo sumontuoti papildomų žibintų moduliai ir salono oro įsiurbimo angos.
„Defender Dakar D7X-R“ turi tą pačią aštuonių laipsnių automatinę pavarų dėžę kaip ir serijinis OCTA, tačiau čia pritaikytas žemesnis galutinis perdavimo santykis, geriau atitinkantis ralio reidų varžyboms būdingas sąlygas ir leidžiantis maksimaliai išnaudoti sukimo momentą važiuojant mažu greičiu. „Defender Dakar D7X-R“ taip pat sumontuota speciali, ralio specifikacijas atitinkanti stabdžių sistema su ventiliuojamais diskais, šešių stūmoklių priekinėmis ir keturių stūmoklių galinėmis apkabomis.
D7X-R elektronikos sistemos valdomos vienu lenktyniniu valdymo bloku, užtikrinančiu maksimalų patikimumą sudėtingomis ralio sąlygomis, naudojant specialiai suprogramuotus, varžyboms parengtus nustatymus. „Defender Rally“ komanda taip pat sukūrė naują „Skrydžių režimą“ (Flight Mode), padedantį bolidui susidoroti su daugybe šuolių važiuojant per dykumos kopas. „Skrydžių režimas“ automatiškai reguliuoja variklio sukimo momento perdavimą ratams, kai tik D7X-R pakyla į orą, kad nusileidimas būtų sklandus ir būtų apsaugota galios perdavimo sistema.
Automobilio viduje įrengta FIA reikalavimus atitinkanti navigacijos sistema ir vairuotojo projekcinis ekranas, rodantis greitį ir kryptį, taip pat vairuotojo konfigūruojamas lenktyninis prietaisų skydelis. FIA reikalavimus atitinkančios sėdynės su šešių taškų saugos diržais pritaikomos kiekvienam konkrečiam lenktynininkui, kad būtų užtikrintas maksimalus komfortas ilgomis valandomis prie vairo.
Automobilyje vairuotojai vešis aštuonis litrus vandens, tris atsarginius ratus – jie sumontuoti vietoje galinių sėdynių ir pritvirtinti prie naujos saugos lankų konstrukcijos, – taip pat įrankių rinkinį, suslėgto oro įrangą ir būtiniausias atsargines dalis, o pora integruotų hidraulinių keltuvų leis pakelti bet kurią automobilio pusę.
„Defender“ važiuoja į nežinią – kad įveiktų kopas, atlaikytų karštį ir skrietų didžiausiu pajėgumu lenktyniaudamas su laiku. Žinome, kad Dakaras yra vienas sunkiausių išbandymų autosporte, bet būtent dėl to ir dalyvaujame jame. Po intensyvios bandymų programos komanda pasirengusi artėjančiam nuotykiui, o „Defender Dakar D7X-R“ sukurtas būtent tam, kad jį atlaikytų. Su pasaulinio lygio partneriais ir vienais geriausių ralio reidų lenktynininkų planetoje atiduosime visas jėgas. Nepaprastai didžiuojuosi ir džiaugiuosi, kad galime debiutuoti W2RC čempionate, ir nekantrauju pamatyti, ką atneš sezonas“, – sakė I. Jamesas.
Komanda jau įveikė daugiau nei 6 000 km bekelės bandymų su bandomuoju „Defender Dakar D7X-R“ prototipu, o dabar yra pasiruošusi pirmajam iššūkiui – 2026 m. Dakaro raliui, kuris prasidės sausio 3 d. Saudo Arabijoje.















