
„Baja Espana Aragon 2025“ dalyviai žarsto trasos dulkes ir ruošiasi vienam iš 9 FIA Europos „Baja” taurės etapų. Tuo pačiu tai yra vienas iš aštuonių FIA „Pasaulio „Baja” taurės etapų bei Ispanijos čempionato etapas.
„Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda su B.Vanagu ir A.Paliukėnu ruošiasi įtemptai kovai, kurioje susitiks geriausi ekipažai ne tik iš Europos, bet ir pasaulio. Kova dėl aukščiausių vietų žada būti itin atkakli.
„Finišavome su testais, logistiškai turėjome gan įtemptą kelionę iš Vilniaus, bet jau esame čia. Ispanijos trasa ralinio tipo: techniški greičio ruožai, labai kieta danga, nemažai akmenų šonuose. Italijoje, kad lenktynių metu prakirstum padangą turėjo labai nepasisekti, o čia turėsime akylai saugoti Hiluxo ratus. Tinkamai nustatyti slėgį lenktynių metu – gyvybiškai svarbu. Testai praėjo gerai, įsivertinome bolido patobulinimus po Italijos“, – mintimis dalinasi daugiausiai kartų Dakare startavęs lietuvis.
Komanda vykdo testus po intensyvio kelionės, turėję tik 3 val. miego. Tačiau tai visai netrukdo ruoštis lenktynėms. Ispanijos dangus šiandien maloningas – temperatūra +23, reta ir išskirtinė diena, nes nuo rytojaus bus pragariškai karšta, net +30.
Pasak B. Vanago, vienas iš specifinių Ispanijos skirtumų nuo Italijos – ilgesni greičio ruožai, be to, lenktynių trasa yra 1 km aukštyje, o tai reiškia mažiau deguonies. Kadangi vidaus degimo varikliai naudoja degalų ir oro (deguonies) mišinį, mažėjant deguonies kiekiui, mažėja ir variklio galia. Tai – itin reikšmingas faktorius, planuojant važiavimo strategiją.
Aisvydas Paliukėnas, šiemet naviguojantis jau antrąsias baja lenktynes „Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandoje dalinasi navigavimo ypatumais:
„Italijoje važiavau antra kartą, tad žinojau ko tikėtis. Ispanijoje – pirmas kartas, bet ką mačiau iš vaizdo įrašų ir girdėjau iš kolegų lenktynininkų, esminis skirtumas – trasa turi kelią. Italijoje reikėjo daugiau naviguoti, buvo bekelės atkarpos, o čia žymiai svarbiau tinkamu laiku pranešti informaciją vairuotojui. Reikia tikslumo įvertinti, kur kokios duobės, kada posūkis, kad galėtume važiuoti maksimaliai greitai“.
Nors „Baja Espana Aragon 2025“ lenktynės jau 12-ąjį kartą iš eilės vyks Teruelio provincijoje, organizatoriai kruopščiai atnaujino ir optimizavo trasą. Penktadienio popietę vyksiantis prologas Gea de Albarracín miestelyje išlieka toks pat, kaip ir ankstesniais metais. Tačiau šeštadienį ir sekmadienį dalyvių lauks dvi skirtingos, puikiai išnaudojančios Teruelio apylinkių ypatumus, atrankinės atkarpos. Trasos dizainas išnaudoja geriausius Teruelio kelius bei užtikrina tiek greitus, tiek techniškai sudėtingus ruožus.
Pitlane