
Lietuvis Rokas Baciuška šeštadienį laimėjo septintąjį Dakaro ralio etapą ir bendroje įskaitoje pakilo į pirmąją vietą.
T4 motobagių klasėje kovojantis lietuvis su šturmanu ispanu Oriolu Vidaliu greičio ruožą įveikė per 3 val. 45 min. 34 sek. ir daugiau nei minute aplenkė antroje vietoje likusį brazilą Cristiano Batistą. Trečiąją vietą užėmė lenkas Marekas Goczalas (+3.27).
Tai buvo antrasis lietuvio laimėtas Dakaro ralio etapas šių metų lenktynėse.
„Greitas ir įdomus greičio ruožas su daug kopų ir tiesiųjų. Toks „ralinis” etapas. Man tokie labiau prieš širdies. Likus 20 km pramušiau vieną ratą ir teko jį keisti. Gaila, nes stengiausi ratus saugoti. Žinoma, jeigu nori važiuoti greitai, reikia rizikuoti, o tai padidina klaidų riziką. Reikia ramiai važiuoti, be streso su šaltais nervais judėti į priekį”, – kalbėjo R. Baciuška, po finišo pavaišintas lietuviškais sumuštiniais.
Buvęs lenktynių lyderis brazilas Rodrigo Luppi de Oliveira šiandien susidūrė su problemomis ir prarado daugiau nei pusvalandį.
Bendroje įskaitoje lyderiu tapęs R. Baciuška dabar 5 min. 42 sek. lenkia Mareką Goczalą ir 6 min. 23 sek. – Eryką Goczalą.



Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas šiame etape liko 24-i.
Vaidotas Žala skriejo be problemų
Automobilių klasėje puikiai pasirodė Vaidotas Žala ir portugalas Paulo FIuza. Jie su „Prodrive“ automobiliu užėmė antrąją vietą. Lietuvis beveik 9 min. pralaimėjo etapo nugalėtojui Saudo Arabijos lenktynininkui Yeazeedui al Rajhi („Toyota“). Trečioji vieta atiteko prancūzui Guerlainui Chicheritui („Prodrive“, +10.15).
„Diena praėjo smagiai. Greičio ruožas buvo techniškas – teko gerokai pasidarbuoti sukinėjant vairą. Buvom nusiteikę kovingai, tačiau tuo pat metu stengėmės pasaugoti padangas, nes akmenų tikrai netrūko. Ir aišku, reikia pagirt Paulo, kuris savo darbą atliko tiesiog nuostabiai, o tikrai buvo labai klaidžių vietų“, – po finišo kalbėjo lenktynininkas.
Lietuvių komandos ekipažui šį kartą netgi pavyko išsaugoti visas sveikas padangas. Nebuvo ir tempą mažinti vertusių gedimų. Vienintelis smulkus incidentas – važiuodami pro brūzgynus kliudė medžio šaką ir sutrupino dešinės pusės šoninį langą. Kaip juokavo V. Žala, siekiant maksimalaus rezultato – tai nedidelis praradimas.
Neįprastas improvizuotas maratoninis greičio ruožas, po kurio technikai automobilius galės aptarnauti tik dvi valandas, „Teltonika Racing“ ekipažui papildomų sunkumų nesudarys. V. Žala suprato organizatorių ketinimus. Anot lenktynininko, tokiu būdu tiesiog buvo bandoma išspręsti dėl nepalankių orų susidariusią situaciją.









„Svarbiausia, kad nereikėtų miegoti baloje. Važiuosim pažiūrėt kokios dabar sąlygos bivake: palapinę, miegmaišius ir kilimėlius turim. Technikams dviejų prie automobilio praleistų valandų irgi turėtų užtekti – pažeidimai priekyje yra labiau kosmetiniai“, – prieš ilgą kelionę link bivako kalbėjo sportininkas.
Iki 333 kilometrų sutrumpintas greičio ruožas pasižymėjo įvairove – ekipažams vėl teko saugoti padangas įveikiant akmenuotus kalnų tarpeklius, skrieti maksimaliu greičiu smėlio lygumomis ir šokinėti per kopas. Motociklų ir keturračių įskaitų dalyviai šeštadienį ilsėjosi, o automobilių ir sunkvežimių ekipažams, įskaičiuojant pervažiavimus, teko įveikti daugiau nei 860 kilometrų.
Dienos pradžioje pagrindinis „Prodrive“ ekipažų varžovas iš tiesų buvo Mattiasas Ekstromas, tačiau švedas šį kartą kliudė akmenį ir sulaužė „Audi“ hibridinio visureigio pakabą.
„Visą dieną važiavome praktiškai vieni – priekyje nieko nematėm. Vienu metu Mattias Ekstromas lyg ir bandė mus vytis, bet ir jis galiausiai dingo iš veidrodėlių. Taip ir nuvažiavom 330 kilometrų be kompanijos. Tuomet labai sunku įvertinti, koks yra tavo paties tempas, todėl finiše buvom maloniai nustebinti“, – apie varžybų dienos eigą pasakojo V. Žala.
Bendroje įskaitoje V. Žala klasifikuojamas pačioje pabaigoje, nes šiame Dakare neįveikė mažiausiai vieno iš greičio ruožų.

Bendroje rikiuotėje užtikrintai pirmauja praėjusių metų čempionas katarietis Nasseras Al-Attiyah. Jis daugiau nei valandą lenkia artimiausius persekiotojus pietų afrikietį Henką Lateganą ir brazilą Lucasą Moraesą.
Gintas Petrus su portugalu Jose Marquesu šiame etape užėmė 35-ąją vietą.
Vaidotas Paškevičius apie septintą Dakaro etapą: „Kabinoje jautėmės tarsi bokso ringe“
Praleidę šeštąjį Dakaro ralio etapą ir pašalinę sunkvežimio technines problemas „Constra Racing“ komandos nariai sugrįžo į lenktynes. Nors ekipa yra pakeitusi taktiką iš atakavimo į konservatyvią, tačiau jiems pavyko septintame etape pasiekti dešimtą vietą ir neparvežti darbo mechanikams, kurie po šios dienos sunkvežimio revizijai turės tik dvi valandas.
Vaidotas Paškevičius sakė, kad po kelių nesėkmingų greičio ruožų komanda nusprendė pakeisti taktiką. Kadangi važiuojant maksimaliu tempu ir kovojant dėl rezultato ekipažą keletą kartų sustabdė techninės problemos, lietuviai lenktynes tęs važiuodami atsargiau ir ne pilnu pajėgumu. Šitaip jie galės būti ramesni dėl apkrovų savo „Tatra“ sunkvežimiui, o reikalui esant visuomet bus pasiruošę padėti dėl rezultatų vis dar kovojantiems savo draugams ar ištiesti pagalbos ranką kitiems lietuviams.
„Kol kas važiuojame konservatyviai ir bandome tausoti techniką. Jei matysime, kad viskas su sunkvežimiu gerai, lenktynių pabaigoje dar kokį vieną, kitą kartą pabandysime „pagazuoti“ stipriau. Kasdien tikrai nesiplėšysime, nes kai dedi tiek pastangų dėl rezultato, o tuomet neatlaiko sunkvežimis, tiesiog svyra rankos. Važiuosime ramiai ir su ta mintimi, kad padėsime į bėdą patekusiems pažįstamiems ar savo tautiečiams. Mūsų komandos narys Tomas Vratny kol kas yra vienuoliktoje vietoje, tad turime jį pasaugoti ir jam pagelbėti. Vakar jis buvo apsivertęs ant šono ir prarado apie valandą. Taigi, taktika kol kas tokia. Kaupiame patirtį, važiuojame ramiau, saugome kolegas, o vėliau dar pabandysime pavažiuoti ir maksimaliai“, – mintimis dalijosi Vaidotas Paškevičius.
Vaidotas Paškevičius po finišo sakė, kad 333 kilometrų ilgio septintasis greičio ruožas šiandien jiems neprailgo. Nors pasitaikė ir labai sudėtingų kopų, tačiau jos buvo šlapios ir tai gerokai palengvino užduotį trijulei. Lenktynininkas pridūrė, kad po praėjusiais metais įgytos patirties, šiemet ekipažas trasoje jaučiasi kur kas geriau ir dirba daug sklandžiau, nes daugeliu atvejų žino, ko tikėtis.
„Turėjome kopų ir labai daug duobių, nes startavome gana vėlai, iš galo. Greitėjimo zonose po posūkių buvo išmuštos labai didelės provežės, labai kratė į šonus. Jautėmės tarsi būtume bokso ringe ir mus kažkas nuolat boksuotų. Tačiau neveltui tai yra Dakaras – sunkiausios pasaulyje varžybos. Čia negalima tikėtis atvažiuoti ir lengvai tuos kelis tūkstančius kilometrų įveikti. Su navigacinėmis užduotimis šiandien tvarkėmės labai gerai, šturmanas Slavomiras nepadarė nė vienos klaidos. Surinkome visus kelio taškus, nereikėjo niekur apsisukti ir grįžti, kad juos paimtume“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Po šio greičio ruožo komanda daug laiko sunkvežimio revizijai ir remontui neturės, kadangi organizatoriai septintą ir aštuntą greičio ruožus nusprendė paversti maratoninais ir po šios dienos mechanikai galės darbuotis vos pora valandų. Vėliau visi Dakaro dalyviai savo techniką turės pastatyti į uždarą parką ir ryte startuos aštuntame greičio ruože.






Sportas.info, vaidotaszala.com, „Constra Racing“