
Penktoji Dakaro diena ir vėl pakankamai sklandžiai klostėsi sunkvežimių klasės debiutantei – „ConnectPay Racing“ komandai. Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas ketvirtadienį buvo įžengę šiek tiek aukščiau į lyderių dešimtuką ir vienu metu fiksavo net aštuntą laiką. Galutinėje dienos rikiuotėje trijulė klasifikuojama preliminarioje dešimtoje vietoje.
Jokio nuovargio nedemonstruojantis ir visuomet pakilios nuotaikos „ConnectPay Racing“ komandos pilotas Vaidotas Paškevičius po penktojo greičio ruožo finišo pasakojo, kad šiandienos distanciją pavyko įveikti be didesnių problemų. Vairuotojo teigimu, šis penktasis etapas buvo pažymėtas itin charakteringa trasa, kurios reljefas nuolat keitėsi. Nemažai navigacijos rebusų teko spręsti komandos šturmanui S. Volkovui.
„Labai smagus greičio ruožas. Buvo ir „trial`o“, ir greitų atkarpų, ir sudėtingų kopų. Šiandien puikiai dirbo šturmanas. Vienu metu jau galvojau, kad tikrai nežinau, kur mes esame ir kur važiuojame. Bet Slavomiras puikiai sunavigavo – čia kairėn, čia dešinėn, čia per kopą. Pasiekėme visus taškus, baudų negavome“, – kalbėjo Vaidotas Paškevičius.
Dar daugiau intrigos įnešė tai, kad iš paskos „ConnectPay Racing“ komandos startavo ir keletas sunkvežimių klasės senbuvių, kuriems pavyti ir aplenkti debiutantus iš Lietuvos nebuvo pati lengviausia užduotis.
„Mums už nugaros startavo du greiti sunkvežimiai. Vienas iš jų – „Kamaz“, kitas – „Tatra“ su Ignacio Casale prie vairo. „Kamaz“ mus pavijo 80-ame kilometre, o „Tatra“ – įveikus maždaug 300 km. Ignacio Casale sugebėjo mus aplenkti, tačiau rizikuodamas ir lėkdamas tikrai dideliu greičiu prisižaidė ir pramušė net du ratus. Jam teko stoti, o mes nurūkome pirmyn. Iki finišo važiavome stabiliai, savo tempu. Pramušėme vieną padangą ir mes, bet iki finišo jau buvo likę nedaug, tai nuolat į ją pūtėme orą iš sistemos ir keisti jau nebestojome. Nebebuvo verta gaišti laiko“, – pasakojo „ConnectPay Racing“ komandos pilotas Vaidotas Paškevičius.
Šiandien pasiekusi preliminarią dešimtą sunkvežimių įskaitos vietą „ConnectPay Racing“ komanda dar labiau sustiprino savo pozicijas bendroje penkių greičio ruožų suvestinėje. Lietuviai dabar klasifikuojami vienuoliktoje vietoje. Iki dešimtosios vietos jiems trūksta 52 minučių. Tačiau Vaidotas Paškevičius tvirtina, kad patekti į dešimtuką komanda nebandys ir nerizikuos.
„Dešimtukas nėra mūsų tikslas. Tikrai nesame susikoncentravę į kažkokią konkrečią poziciją, kurią norime užimti. Važiuojame savo tempu ir mokomės. Tai mūsų pirmasis Dakaras, todėl tikrai nespausime virš galimybių ribų vien tam, kad būtume dešimtuke. Važiuosime kaip važiuojame dabar. Jaučiu, kad galbūt šiek tiek pagreitėjome kopose. Jau atsiranda pasitikėjimas ir savimi, ir sunkvežimiu. Žingsnis po žingsnio judame link finišo ir laukiame visų jūsų palaikymo“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Solidžiai važiavusį Roką Baciušką finiše pasitiko šeima
SSV bagių klasėje dar viena gera diena buvo lietuviui Rokui Baciuškai („South Racing Can-Am“). Jis užėmė penktąją vietą ir 11 min. 21 sek. pralaimėjo savo klasės nugalėtojui lenkui Marekui Goczalui.
„Dar viena gera diena. GR5 finišuotas. Laikomės plano finišuoti penketuke, kaupti Pasaulio čempionato taškus. Nors važiavom nerizikuodami, vis tiek pavyko pramušti vieną ratą. Finiše malonus siurprizas – sutikau savo šeimą“, – džiaugėsi R. Baciuška.

Kitas lietuvis Tomas Jančys („Mediafon Team“, +34 min. 42 sek.) užėmė 16-ąją vietą.
Bendroje įskaitoje R. Baciuška lieka penktas, o T. Jančys pakilo į 16-ą poziciją.
Antanas Juknevičius: „Paklojome 3 ratus ir finišavom neturėdami jokios atsargos”
Naktį dviem varomais ratais įveikęs ketvirtojo greičio ruožo akmenuotas atkarpas ir kopas, išaušus naujai dienai lenktynininkas Antanas Juknevičius buvo pasiruošęs atsikovoti prarastas pozicijas. Nors „Kreda“ ekipažas buvo priverstas stoti trasoje tris kartus dėl prakirstų ratų ir be atsargos įveikti beveik 300 kilometrų, finišą pavyko pasiekti sėkmingai.
„Kaprizinga“ trasa
Sausio 6-ąją Dakare dalyviams penktajame greičio ruože koviniu režimu teko įveikti 395 kilometrus, atliekant kilpą aplink Rijadą. Greičio ruože buvo numatytos ir dvi privalomos neutralizacijos zonos – pervažiuojant jas laikas neskaičiuojamas į bendrą greičio ruožo įveikimo laiką ir komandos čia negali sulaukti pagalbos iš savo techninio palaikymo.
Penktojo greičio ruožo trasoje Dakaro dalyviams ir jų lenktyninei technikai teko įveikti akmenimis nusėtas atkarpas ir skrosti 130 km ilgio didelių kopų grandines, kurias kirto greiti, šlapio smėlio slėniai. Organizatoriai per vakarinį instruktažą įspėjo, kad „kaprizinga“ trasa pareikalaus preciziško vairuotojo tikslumo ir akylos navigatoriaus akies, vedant komandą tikslo link.
Finišą pasiekė be atsarginių ratų
Penktajame greičio ruože „Kreda“ komanda startavo iš 37-osios pozicijos. Priešingai nei praėjusių greičio ruožu metu priekyje važiavo tik kiti automobiliai ir sunkvežimiai. Tačiau daugiau problemų sukėlė akmenys ir 3 prakirsti ratai – teko stoti ir juos keistis. Tuo metu varžovai vienas po kito „zvimbė“ pro šalį. Pasiekęs 159 trasos kilometre buvusį kelio tašką, ekipažas fiksavo 57-ąjį rezultatą, tačiau nuo to momento užtikrintai kilo pozicijomis aukštyn ir pasiekė penktojo greičio ruožo finišą – preliminariai, 35-oje pozicijoje.
Pasiekęs finišą, „Kreda“ komandos ekipažas dar turėjo įveikti 109 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki to paties bivako Rijade, iš kurio startavo anksti ryte. Iš jo Dakaro dalyviai rytoj pajudės į šeštąjį greičio ruožą.
„Šiandien labai gera diena, nes iš naktinės Dakaro įskaitos grįžom į dienos Dakaro įskaitą. Gali būti, kad net esu atpratęs važiuoti dieną, nes pirmą ratą prakirtau 20 kilometre, tada dar vieną 60 kilometre, o galiausiai 120 kilometre numušiau trečią ratą. Tada 270 kilometrų važiavom be atsargos. Gerai, kad tokioj situacijoj atsidūrėm ne pirmą kartą ir turim patirties. Per kopas ėjom su vėjeliu, o per akmenis teko šiek tiek nusimesti tempą, bet finišą pasiekėm sėkmingai ir tuo džiaugiamės”, – sakė „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
Kas laukia šeštajame greičio ruože?
Sausio 7-ąją Dakare vyks šeštasis – paskutinis iki poilsio dienos – greičio ruožas. Jame Dakaro dalyvių lauks 348 kilometrai sportiniu režimu, antrą kartą atliekant kilpą aplink Rijadą. Pirmoje greičio ruožo dalyje šturmanų lauks navigacinės mįslės klaidžiose sankirtose, o antroje – 40 kilometrų „džiaugsmo“ lenktynininkui, įveikiant įvairių dydžių ir formų kopas.
dakaras.lt, „ConnectPay Racing“ , Sportas.info