
Antradienis, ilgiausia ralio diena, turėjusi net tris greičio ruožus, kurių vienas vyko naktį, buvo itin negailestinga dalyviams. Prastas matomumas, sudėtingos trasos ir paini navigacija nugalėjo ne vieną dalyvį ir dalis jų praktiškai jau nebeturi šansų kovoti dėl aukščiausiųjų pozicijų.
Vienas greičiausių lietuvių ekipažų SSV klasėje, Edgaras Bira su Albertu Veliamovičiumi, išlaužė ratą atsitrenkę į šalia trasos buvusį kelmą. Sportininkams pavyko grįžti į bivaką ir susitvarkyti motobagį iki naktinio greičio ruožo, bet viltis dėl aukščiausių pozicijų, dėl kurių komanda kovojo iki šiol, teko pamiršti. Įvairiausių gedimų, lūžimų ar kitokių incidentų nutiko kone pusei lietuvių, važiuojančių vienoje gausiausių SSV klasių.
Dakarui besiruošiantis „Specialist Racing Team“ ekipažas pasakojo, kad diena ir jiems buvo labai sudėtinga bei ilga. Nors pirmuose, dieniniuose, greičio ruožuose komandai sekėsi pakankamai gerai, naktis ir ypatingai prastas matomumas dėl tvyrančių dulkių privertė ralį pabaigti anksčiau.
„Pirmame greičio ruože turėjome sunkumų dėl prieš mūsų važiuojančio automobilio – mūsų greitis buvo labai panašus, galbūt net buvome kažkiek greitesni, bet nepakankamai, kad galėtume priartėti ir aplenkti. Buvo daug dulkių ir beveik jokio vėjo, tad lenkimas ir net tiesiog važiavimas iš paskos buvo labai sudėtinga užduotis. „Fenix“ ralyje su tuo pačiu ekipažu turėjome panašią situaciją“, – apie pirmojo greičio ruožo nuotykius pasakojo Dalius Olechnavičius.
Komanda pasakojo, kad prieš juos važiavusius sportininkus pavyko aplenkti šiems padarius navigacinę klaidą, o po kurio laiko vėl viskas grįžo į ankstesnę situaciją kai A. Bubinas taip pat padarė nedidelę navigacijos klaidą. Antrame greičio ruože komanda atliko net kelis lenkimus ir jie, pasak sportininkų, nebuvo sudėtingi, bet oro temperatūrai pakilus virš 30 laipsnių pradėjo kaisti motobagio variatoriaus diržas. Ši problema, su kuria susidūrė ne vienas šio modelio bagiais važiuojantis ekipažas, neleido spurtuoti ir važiuoti visu pajėgumu. Antrame greičio ruože nesklandumų turėjo ir šturmanas, nes streikavo „Tripmaster“ įrenginys.
„Kartais užstrigdavo kilometražo skaitiklis – kurį laiką rodydavo tą patį skaičių, o paskui peršokdavo per kelis šimtus metrų. Dėl to antrame greičio ruože padariau gal porą navigacini klaidelių, bet jos buvo pakankamai mažos ir neskausmingos. Tiesa, nemažai sumaišties įnešė priešpriešai atvažiuojantys pasiklydę dalyviai. Jeigu esi šimtu procentų užtikrintas, kad pats važiuoji teisingai, viskas tuomet gerai, bet jeigu galvoje turi bent menkiausią abejonę dėl savo krypties – iš priekio atvažiuojantys dalyviai jas tik sustiprina. Tokiu atveju kartais tenka atlikti minimalių pasitikrinimų ar sugrįžimų, o tai atima laiko“, – kalbėjo šturmanas Aidas Bubinas.
Gera diena ir nesėkmingas naktinis greičio ruožas
Vyras taip pat pasakojo, kad neskaitant didesnės klaidos, kuri nutiko pirmajame greičio ruože, dienos darbą gali vertinti pakankamai gerai. Tiesa, naktiniai nuotykiai tokių gerų emocijų nekelia – net dieną sportininkams važiuoti greitai trukdęs dulkių debesis naktį tapo dar didesniu priešu.
„Specialist Racing Team“ komandos nariai dalinosi patirtimi ir sakė, kad rūkas, palyginus su pakeltomis dulkėmis, yra dar pakankamai geras pasirinkimas.
„Breslau“ navigacija ir taip sudėtinga, o naktį, kai ir taip nebuvęs vėjas dar labiau nurimo ir dulkės tiesiog laikėsi ore, važiuoti tapo ypatingai sudėtinga. Gaila, bet teko ralį baigti gerokai anksčiau, nei norėtųsi – bagio ratu kabinome medį ir vertėmės. Nors patiems viskas gerai, ratas išlūžo ir tęsti lenktynių nebebuvo įmanoma“, – pasakojo A. Bubinas.
D. Olechnavičius jam antrino ir sakė, kad vairavimas naktį per dulkes buvo tiesiog košmariškas. Tai puikiai iliustruoja ir rezultatai: pirmasis startavęs dalyvis nuo antrojo sugebėjo atsiplėšti apie dvidešimčia minučių.
Nors pasiekti finišo ir nepavyko, „Specialist Racing Team“ komanda nenuleidžia rankų ir sako, kad net ir tokia trumpa, bet tai vistiek buvo dar viena naudinga treniruotė prieš Dakaro ralį Saudo Arabijoje.
Po naktinio Breslau ralio etapo – neraminanti žinia iš „CFMOTO Racing Team“ komandos
Po naktinio greičio ruožo Breslau ralyje „CFMOTO Factory Racing Team“ komanda neturėjo kada ilgai ilsėtis. Jų jau kitą rytą laukė trečioji varžybų diena. Deja, tačiau po naktinio greičio ruožo pirmuosius kaprizus parodžiusi technika šiandien išleido paskutinį atokvėpį – sugedo Dariaus Biesevičiaus ir Audronės Kanopkinienės bagis.
Naktinis Breslau ralio greičio ruožas buvo tikras iššūkis tiek motobagiu lenktyniaujančiam Dariaus Biesevičiaus ir Audronės Kanopkinienės ekipažui, tiek keturratininkams Adomui Gančieriui ir Antanui Kanopkinui, tačiau su šia organizatorių užduotimi lietuviai susitvarkė. Visgi vėliau komandos laukė nemaloni staigmena – prasidėjo bagio techninės problemos, galiausiai privertusios komandą galvoti apie pasitraukimo iš varžybų scenarijų.
„Panašu, kad mums su Dariumi jau teks susitaikyti su finišu Breslau ralyje. Vakar po naktinio greičio ruožo kažkas atsitiko vienam cilindrui. Likus porai kilometrų iki bivako vos grįžome. Mechanikai visą naktį dirbo ir bandė sutvarkyti variklį. Apie šeštą ryto bagis užsivedė ir tikėjomės, kad galėsime lenktyniauti toliau. Tačiau šiandien startavus, davus spurto, po maždaug dviejų kilometrų cilindras vėl nustojo veikti. Apsisukome, kol bagis dar kažkiek važiavo, grįžome iki pagrindinio kelio, kad mus pasiimtų. Pasikrovėme bagį ant tralo ir viskas. Neturime galimybės susitvarkyti variklį, kad galėtume važiuoti toliau. Žiūrėsime, ar dar kažką galime padaryti, ar teks susitaikyti su pralaimėjimu“, – liūdna gaida apie dar tik įpusėjus varžyboms užklupusias problemas prabilo Audronė Kanopkinienė.
Tuo metu Antanas Kanopkinas ir Adomas Gančierius toliau tęsė lenktynes. Beje, dėl patvinusių upių buvo sutrumpintas vienas greičio ruožas, tad diena dalyviams buvo keliais kilometrais trumpesnė.
„Trečią dieną iš 84 km liko 72 km. Startavau antras, pagal naktinio greičio ruožo finišo rezultatus. Sekėsi gerai, bet viename posūkyje vėl užsigavau ranką, sumažinau tempą. Pamačiau už savęs Antaną ir nusprendėme kartu važiuoti iki finišo. Technika atlaikė, klaidų didelių nėra, todėl bandysime kovoti dėl aukštesnių pozicijų“, – sakė Adomas Gančierius.
„Naktinis greičio ruožas mums buvo sėkmingas. Užfiksavome gerą rezultatą, bet svarbiausia, kad važiavome saugiai. Šiandien startavome pačiame priekyje. Už 10 km mus pavijo Arūnas Gelažninkas. O toliau važiavome saugiai, dėl finišo. Adomui buvo labai sunku, nenorėjau jo palikti, tai paaukojau maždaug pusę minutės“, – pridūrė Antanas Kanopkinas.
Po šios dienos Breslau ralio dalyviai paliko Drawsko Pomorskie karinį poligoną ir išvyko į Gwda Wielka miestelio apylinkes. Čia bus įrengtas antrasis bivakas ir sportininkų lauks dar pusė varžybų.
„Specialist Racing Team“, „CFMOTO Factory Racing Team“