
Praėjusį savaitgalį Pabradės apylinkių miškuose gaudė varikliai. Čia surengtas pirmasis šio sezono Lietuvos Baja „Perimetro“ etapas. Šiose lenktynėse „Seat Leon Dakar“ visureigiu startavo ir „Organicagro Racing Team“ duetas – Vaidotas Paškevičius ir Gytis Vercinskas. Ekipažas laimėjo tris iš keturių greičio ruožų ir susižėrė pirmuosius sezono taškus, tačiau lenktynės nepraėjo be nuotykių.
Iš Afrikos smėlynų – į lietuvišką mišką
Lenktynių Lietuvoje sezoną Vaidotas Paškevičius šiemet pradėjo pristatydamas naują komandos pavadinimą. Nuo šiol ekipa vadinsis pagrindinio komandos partnerio vardu – „Organicagro Racing Team“. Be to, į ekipažą po metų laiko pertraukos grįžo šturmanas Gytis Vercinskas.
„Sulaukėme palaikymo iš „Organicagro“ vadovo Nerijaus Brukštaus. Sukirtome rankomis dėl bendradarbiavimo ir tikimės, kad mūsų komanda pateisins partnerių lūkesčius. Galiausiai sulaukėme ir pirmojo lietuviško etapo, nes dėl karantino data net keletą kartų keitėsi, bet galiausiai organizatoriams pavyko jį surengti“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Pasak piloto Vaidoto Paškevičiaus, pastarąjį kartą lenktyniavusio Tunise vykusiose „Fenix Rally“ varžybose, savaitgalį teko vėl pratintis prie siaurų lietuviškų miško keliukų, mat Sacharos dykumoje dėl kontaktų su medžiais jaudintis nereikėjo. Papildomos įtampos įnešė ir šturmano turėta pertrauka, tačiau ekipažui daug laiko adaptacijai nereikėjo. Apie tai bylojo ir greičio ruožų rezultatai.
„Po lenktynių Sacharoje grįžome su nemažai gedimų, todėl teko padirbėti prie automobilio. Tačiau daugiau ar mažiau, bet spėjome padaryti viską. Dėl technikos buvome gana ramūs. Visgi pirmame prologo greičio ruože buvo atsiradęs baimės jausmas, nes buvome pamiršę, kaip arti šalia kelio Lietuvoje auga medžiai. Tunise tokių dalykų nebuvo. Bet po tų 16 km paaiškėjo, kad nors ir važiavome atsargiau, parodėme pirmą laiką. Antrame greičio ruože jau atakavome maksimaliai. Poligonas šiek tiek priminė kopas. Finiše paaiškėjo, kad nuo antrosios vietos atsiplėšėme apie septynias minutes. Šturmanas jau irgi buvo pagavęs ritmą, tad galėjome važiuoti ir komfortiškai, ir greitai“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Rato keitimas ir sankabos problemos
Trečiame greičio ruože komanda buvo nusiteikusi ir toliau atakuoti, tačiau po pirmųjų dešimties kilometrų Vaidotas Paškevičius numontavo ratą. Tačiau staigmenos tuo nesibaigė. Kiek vėliau pilotas pajuto praslystančią sankabą. Duetui teko sumažinti tempą ir tausoti šį agregatą, kad resurso pakaktų pasiekti finišą.
„Pirmą kartą Lietuvos čempionate keitėme ratą greičio ruože. Kadangi labai seniai turėjome tokią situaciją, rato keitimui sugaišome nepateisinamai daug laiko – kokias keturias minutes. Manau, kad tą galėtume padaryti per minutę ar dvi. Reikės pasitreniruoti rato keitimą, kad kitą kartą galėtume būti greitesni.
Po rato keitimo mėginome vytis varžovus, tačiau pradėjo praslysti sankaba. Buvome sunerimę, ar pasieksime finišą. Teko akceleratorių spausti iki pusės. Ši sankaba važiavo Sacharos dykumoje, tad veikiausiai jai tiek ir tebuvo likę. Jos prieš „Perimetro“ etapą nekeitėme. Bet greičio ruožo finišą pasiekti pavyko ir, kaip vėliau paaiškėjo, dar visai ne prastai. Parodėme trečią rezultatą, atsilikę mažiau nei viena minute nuo lyderių. Kadangi prieš tai greičio ruožuose turėjome įgiję persvarą, ta minutė mūsų labai neišgąsdino. Aišku, mechanikui Kęstučiui Jakubianecui darbo atvežėme“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Paskutinysis greičio ruožas bei „Seat Leon Dakar“ jokių staigmenų nebepateikė ir „Organicagro Racing Team“ ekipažas šventė užtikrintą pergalę, artimiausius persekiotojus aplenkdamas kiek daugiau nei 11 minučių ir laimėdamas tris iš keturių greičio ruožų.
„Bitei“ planuojama „širdies“ transplantacija
„Tikimės, kad sėkmingai pradėję lietuvišką „Perimetro“ sezoną ir toliau galėsime džiuginti savo partnerius puikiais rezultatais. Kartu su pagrindiniu partneriu „Organicagro“ šiemet su mumis bus ir „Tavisa“, „Stiklų ekspertai“, „Spaudos departamentas“ bei Egidijaus Černiaus ūkis. Ačiū jiems, kad tiki ir pasitiki mūsų ekipažu.
Turime planą sudalyvauti visuose „Perimetro“ etapuose. Galvojome ir apie varžybas užsienyje, bet dėl koronaviruso situacijos kol kas apie tai kalbėti tvirtai negalime. Matysime, kas vyks pasaulyje bei Lietuvoje ir tuomet strateguosime, tačiau savo šalyje tikrai lenktyniausime“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Vaidotas Paškevičius taip pat užsiminė, kad komanda turi minčių ir apie automobilio tobulinimą. Pasak piloto, „Bitute“ vadinamas „Seat Leon Dakar“ greičiausiai gaus naują „širdį“, kuri jau bus varoma benzinu, o keturiems cilindrams kompaniją palaikys turbina.
„CFMOTO Racing Team“ ekipa pirmame „Perimetro“ etape: nuo netikėtumų iki prizininkų trejeto
Prie starto pilna sudėtimi stojo ir „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipa, į lenktynes delegavusi du keturratininkus ir vieną motobagio ekipažą.
„Sport“ įskaitos dalyvių pirmame etape laukė daugumai jau gerai pažįstamas Pabradės poligonas. Tačiau tai nereiškė, kad debiutinės 2021-ųjų metų sezono lenktynės bus lengvos. Organizatoriai pasistengė, jog greičio ruožuose reikėtų tiek vairavimo, tiek navigacijos įgūdžių, o „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos nariams papildomų iššūkių pažėrė ir technika.
„CFMOTO ZFORCE 1000 Sport“ motobagio gedimas kortas sumaišė Dariaus Biesevičiaus ir Audronės Kanopkinienės tandemui. Tikslesnės priežastys paaiškės išardžius agregatus, tad komanda kol kas nesiryžta spėlioti, kas konkrečiai nutiko.
Kovą dėl pozicijų penketuke ar net trejetuke turėjo pamiršti ir keturračių įskaitoje lenktyniavęs Antanas Kanopkinas. Brangias dešimt minučių jam kainavo variatoriaus diržo keitimas greičio ruože.
„Viskas klostėsi labai gerai. Greičio ruožai buvo fiziškai sudėtingi, kai kurios atkarpos netgi labai greitos. Buvo nemažai dalyvių, o tuo pačiu ir konkurencijos. Tai rodo, kad ši disciplina linkusi augti.
Gaila, bet šįkart koją pakišo techninis gedimas – man trasoje teko keisti diržą, o Dariaus Biesevičiaus ir Audronės Kanopkinienės ekipažo bagis sustojo dėl gedimo. Per ateinančias savaites žinosime, kas tiksliai nutiko, bet įtariame, kad tai galėjo atsitikti dėl mūsų pačių kaltės“, – sakė Antanas Kanopkinas, kuris galutinėje rikiuotėje klasifikuojamas septintoje vietoje.
Visgi vienam iš „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos narių Adomui Gančieriui pavyko užkelti komandos spalvas ant prizininkų podiumo. Stabiliai ir užtikrintai važiavęs bei grubių navigacijos klaidų išvengęs elektrėniškis laimėjo vieną greičio ruožą ir pirmame etape pasirodymą baigė antroje pozicijoje.
„Džiaugiuosi dėl Adomo rezultato. Tai rodo, kad jis gali važiuoti labai puikiu greičiu, kuris leidžia kovoti dėl aukščiausių pozicijų“, – kalbėjo Antanas Kanopkinas.
Analogišką rezultatą Adomas Gančierius pademonstravo ir kovo pradžioje Tunise vykusiose „Fenix Rally“ varžybose. Būtent Sacharos dykumoje „CFMOTO Factory Racing Team“ pradėjo 2021-ųjų metų varžybų sezoną.
Organicagro Racing Team, CFMOTO Factory Racing Team