
Ketvirtoji Tunise vykstančio „Fenix Rally“ diena dalyviams buvo viena iš nervingiausių – tai pirmoji maratono diena ir tai reiškia, kad vakare jie negalės naudotis mechanikų pagalba. Bet kokie stipresni technikos apgadinimai gali reikšti bemiegę naktį arba, blogiausiu atveju, baigtą ralį. „Specialist Racing Team“ motobagio ekipažas, iki šiol kasdien susidurdavęs su technikos nesklandumais, šiandien finišą pasiekė be didesnių problemų, o keturratininkas Romualdas Karužis vėl tapo greičiausiu savo klasėje.
Nors šiandien ralis jau persirito į antrą pusę ir dalyviams liko kiek mažiau sportinių kilometrų nei jau pravažiuota – atsipalaiduoti dar tikrai negalima. Šiandien sportininkams teko įveikti 186 kilometrus Sacharos dykuma, iš kurių daugiau nei 170 sudarė du greičio ruožai. Pirmasis dienos greičio ruožas driekėsi kalnuotose vietovėse, bet dalyviams kopti į juos neteko – trasa buvo greita, o važiuoti reikėjo daugiausiai keliukais su žvyrine kelio dangą. Sportininkai pasakojo, kad buvo daug dulkių ir matomumas buvo prastas. Antrasis greičio ruožas dalyvius nuvedė gilyn į dykumą, kurioje jų laukė didesnės kopos.
Tarpiniai rezultatai
Anksčiau dėl agregatų kaitimo bėdų turėjęs Daliaus Olechnavičiaus ir Aido Bubino ekipažas dėl greitos trasos turėjo ir toliau saugoti savo motobagį, bet net ir tausojant techniką pirmajame greičio ruože savo klasėje buvo šešti. Nuo pirmosios vietos „Specialist Racing Team“ ekipažas atsiliko kiek mažiau nei keturiomis minutėmis. Antrasis greičio ruožas pametėjo iššūkių ir ekipažą nuo pirmosios vietos skyrė jau net 10 minučių skirtumas. Susumavus abiejų greičio ruožų rezultatus dieną lietuvių ekipažas baigė užimdami dešimtąją poziciją SSV klasėje.
Po ketvirtosios dienos D. Olechnavičius ir A. Bubinas rikiuojasi trečioje pozicijoje, o iki antrosios juos skiria 16 minučių. Rezultatai kol kas preliminarūs ir gali keistis.
Romualdas Karužis, važiuojantis keturračiu, jau antrą dieną iš eilės diktuoja tempą ir šiandien keturračių įskaitoje vėl rikiuojasi rezultatų lentelės viršuje. Tiesa, abiejuose šiandienos greičio ruožuose lietuvis parodė antrą greičiausią laiką, bet susumavus rezultatus išsaugojo pirmą vietą. Pagal preliminarius rezultatus po keturių dienų Romualdas Karužis užimą pirmąją vietą ATV klasėje ir turi net pusės valandos pranašumą prieš antroje vietoje esantį lietuvį Adomą Gančierių. Keturračių klasę, beje, galima vadinti lietuviškiausia – be lietuvių čia varžosi tik du sportininkai iš Lenkijos.
Artėja ralio finišo tiesioji
Po nakties dykumoje ir profilaktinių techninių darbų, kuriuos turės atlikti patys, ketvirtadienį lenktynininkų laukia trys šimtai kilometrų, iš kurių beveik 230 sudarys greičio ruožai. Pravažiavę šimtą kilometrų dalyviai galės vėl susitikti su komandų mechanikais, kurie turės valandą ir dešimt minučių serviso laiko. Tai turėtų leisti kiek drąsiau spustelti pedalą ir atsikovoti prarastas minutes, nes tai padaryti lieka vis mažiau laiko. Paskutinę ralio dieną, penktadienį, bus likę vos 113 sportinių kilometrų.
„Tavisa Racing Team“ ekipai dykumoje prireikė suvirinimo aparato
Ketvirtoji ralio diena ir vėl pateikė iššūkių „Tavisa Racing Team“ ekipai. Jau dienos pradžioje komandai prireikė net suvirinimo aparato, mat neatlaikė „Bitės“ metalas.
Komandos vairuotojas Vaidotas Paškevičius pasakojo, kad įveikus apie 50 kilometrų ir vieną po kito lenkiant varžovus staiga jis pajuto, kad automobilis tapo prastai valdomas. Ekipažas sustojo trasoje ir pamatė visai nedžiuginantį vaizdą – iš rėmo išlūžo traukė.
Duetas rado laikiną sprendimą ir panaudojo tvirtinimo diržus. Taip jie pamažu pasiekė pirmąją nuotolinio serviso zoną, kurioje jų jau laukė suvirinimo aparatą pasiruošę mechanikai.
„Metalas jau yra pavargęs ir išlūžo iš rėmo galinio rato suvedimo traukė. Galbūt buvo kažkur senas įtrūkimas, kurio anksčiau nepastebėjome, todėl dabar tai ir išlindo. Taigi, pasekmės tokios. Dabar pasitvarkysime, suvirinsime ir važiuosime toliau“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Tačiau net ir tokios nesėkmės akivaizdoje galima įžvelgti ir teigiamų dalykų. Traukė išlūžo važiuojant link nuotolinio serviso, kuriame dar galima mechanikų pagalba. Po jo dalyviai pajudėjo į antrąjį dienos greičio ruožą, o šiandien finišavę nakvos kitame bivake, atskirai nuo mechanikų, nes šios dvi dienos yra maratoninės.
„Neprašysime mechanikų įdėti mums į „Bitę“ suvirinimo aparatą, tikimės, kad nebereikės. Šiaip kol mašina važiuoja, tai viskas – „ledas“. Lenkiame varžovus nors ir nesukame be proto to motoro, važiuojame aukštomis pavaromis. Tačiau vis tiek viena, kita problema vis išlenda, ko visiškai nesitikime“, – kalbėjo Vaidotas Paškevičius.
Naktį praleidę be mechanikų kitą dieną dalyviai turės įveikti dar du ruožus, o penktadienį jų lauks paskutinė ralio diena.
Adomo Gančieriaus ir Antano Kanopkino laukia naktis po Sacharos dangumi be mechanikų
Tunise vykstančio „Fenix Rally“ ketvirtoji ir penktoji dienos yra maratoninės. Tai reiškia, kad dienos pabaigoje „CFMOTO Factory Racing Team“ lenktynininkai pasuko ne į tradicinį bivaką, bet naktį praleis atskirai nuo mechanikų – palapinėse po atviru Sacharos dykumos dangumi ir techniką paruošti kitos dienos kovai turės patys.
Smulkios klaidos – lenktynių klasika
Pirmąją maratono dalį abu „CFMOTO Factory Racing Team“ nariai įveikė ne tik išsaugodami techniką, bet ir išlaikydami stabilumą ATV klasės rikiuotėje. Antanas Kanopkinas po pirmojo šios dienos ruožo tvirtino, kad klaidų šiandien darė daugiau ar mažiau visi klasės dalyviai. Smulkių nukrypimų nuo kurso nepavyko išvengti ir jam.
„Važiuoju dar šiek tiek išsiblaškęs. Kažkaip galvoje pilna pašalinių minčių, sunku susikoncentruoti. Gal tai ir nuovargis, bet fiziškai kūnas tikrai nėra pavargęs. Žiūrėsime, ką dienos pabaigoje parodys mūsų kūno parametrus fiksuojantis „Garmin“ laikrodis. Bet viskas gerai. Buvo šiandien ir klaidų. Toks klasikinis variantas. Visi čia tas klaidas daro, nes trasoje visur aplink matosi vėžių. Klausimas tik vienas – kas tų klaidų padarė daugiausiai. Po šios dienos nuo trečios vietos atsilieku apie 20 minučių, tai čia viskas susidėliojo daugiausiai per vakar ir užvakar“, – sakė Antanas Kanopkinas, kuris šiandien užfiksavo penktą laiką ATV klasėje ir viena pozicija aukščiau esančiame lenkui nusileido tik 30 sekundžių.
Laukia naktis po Sacharos dangumi
Adomui Gančieriui šiandien sekėsi kiek geriau. Jis buvo greičiausias pirmame šios dienos greičio ruože, o antroje atkarpoje parodė trečią laiką, tad bendras jo šios dienos rezultatas – antra pozicija klasėje. Adomas Gančierius po pirmojo šimto kilometrų tvirtino, kad maratone bus svarbiausia išsaugoti techniką.
„Po pirmojo greičio ruožo turėjome valandą laiko nuotoliniame servise, tai mechanikai peržiūrėjo viską, kiek tik galėjo – nuo oro filtro iki variatoriaus diržo. Prieš antrą ruožą šiek tiek nuleidome orą padangose, nes organizatoriai vėl žada duoti kopų, o kopose tiek oro nereikia. Po dienos jau patys viską tikrinsimės. Jei reikės, kažką tvarkysimės, bet tikimės, kad bus viskas gerai“, – nuotolio serviso metu kalbėjo Adomas Gančierius.
Sportas.info, komandų informacija