
Geras rezultatas sunkiausiu pasaulyje tituluojamame Dakaro bekelės maratone visuomet laikosi ant trijų „banginių“: virtuoziškų vairavimo įgūdžių, antžmogiškos ištvermės ir gebėjimo nepriekaištingai naudotis navigacijos prietaisais. Šiems išbandymams besirengiantis motociklininkas 26-erių Dovydas Karka tikina esąs ramus dėl pirmųjų dviejų dalykų, bet lekiant dideliu greičiu tiksliai maršruto stenogramą – jam nauja patirtis.
Kas po ralio finišo bus pakviestas ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio kartais lemia plika akimi nematomos smulkmenos. Netiksliai suprojektuota posūkio įveikimo trajektorija, pernelyg ankstyvas stabdymas ar atvirkščiai – perdėta drąsa prieš „aklą“ kelio atkarpą, gali kainuoti keletą akimirkų. Greičio ruožo pabaigoje jos virsta išbarstytomis sekundėmis ir, kaip bebūtų apmaudu, pralaimėtomis lenktynėmis. Automobilių ralyje tokių klaidų išvengti galima bene vieninteliu įmanomu būdu – lenktynininkams būtina iki mažiausių smulkmenų žinoti priekyje laukiančio kelio ypatumus. Patyrę ralio vilkai tikina, kad tiksli stenograma ir geras tarpusavio supratimas su šturmanu leidžia važiuoti mažiausiai 20-25 procentais greičiau, lyginant su situacija, kai vadovaujasi vien regimąja informacija.
Motociklų ralyje viskas gerokai sudėtingiau, nes su visais nežinomos trasos iššūkiais pilotas privalo tvarkytis pats vienas. Dakare net trumpiausi greičio ruožai matuojami šimtais kilometrų, todėl navigavimo įgūdžių neįmanoma pervertinti.
Aidas Bubinas – vienas labiausiai šioje srityje patyrusių šturmanų, tiek pats vairuodamas motociklą, tiek drauge su bagiais (SSV įskaita) startuojančiais mūsų šalies sportininkais, išbandęs jėgas bemaž visose populiariausiose ralio reido lenktynėse, atvirauja, kad net treniruotis yra sudėtinga.
„Šioje lenktynių disciplinoje „madas“ diktuoja būtent Dakaro organizatoriai. Kadangi ilgą laiką ralio užkulisiuose buvo kalbama apie didelius biudžetus turinčių komandų, turinčių savus kartografijos specialistus ir prieš startą papildančius stenogramą svarbiomis detalėmis, įgyjamą pranašumą, pastaraisiais metais nutarta tam užkirsti kelią. Dabar visi visiškai identiškas kelio knygas gauna kiekvienos lenktynių dienos ryte, todėl niekas nieko nespėja pakoreguoti. Kai popierines stenogramas pakeitė specialios planšetės, jose įrašyti greičio ruožai tiesiog „atrakinami“ kelios minutės prieš startą“, – pasakoja A. Bubinas.
Tačiau kur ir kaip perprasti tokios navigacijos sistemos ypatumus? Atsakymas visiems ralio naujokams kelia priešinfarktinę būseną: treniruotis įmanoma tik tuose regionuose, kuriuose esančioms trasoms kelio knygos yra paruoštos. Lietuvoje tokias trasas ir treniruotėms skirtas stenogramas ko gero galima suskaičiuoti ant pirštų. Keletą jų savo mokiniams yra parengęs Arūnas Gelažninkas ir dar keletą pats A. Bubinas, vadovaujantis VšĮ „Kelio knyga“.
Apie mažiausiai pažįstamą moto ralio dedamąją prasitaręs D. Karka sulaukė solidesnės patirties spėjusių sukaupti kolegų palaikymo. Jų teigimu, „Rallye Breslau“ trasose naviguoti yra netgi
sunkiau nei Dakare, nes Lenkijoje visi orientyrai yra itin arti vienas kito, o teisingą kryptį reikia atrinkti keliukais ir posūkiais tankiai perpintose erdvėse. Dovydas šiais metais laimėjo „Rallye Breslau“, o tai automatiškai reiškia, kad jo gebėjimai šifruoti greičio ruožą judant maksimaliu tempu yra puikūs.
Pats Dovydas dėkodamas už padrąsinančias įžvalgas teigia, kad kol kas važiuodamas su kelio knyga yra priverstas būti lėtesniu nei galėtų būti.
„Iš tiesų „Rallye Breslau“ pakankamai dosniai serviruoja sudėtingų galvosūkių, tačiau Dakare prisidės dar vienos rūšies iššūkių – važiavimo laipsniais nurodoma kryptimi. Tokių atkarpų buvo „Rallye du Maroc“ lenktynėse, todėl žinau kas yra kas ir kur klaidos kainuoja brangiau. Per treniruotes Maroke esu gavęs labai gerų patarimų iš būsimų varžovų, daug dalykų jau išmokau, bet kad navigacija bus vienas sunkesnių uždavinių – faktas. Visa laimė, kad man visą sportinę karjerą daugybei problemų užbėgti už akių padėjo intuicija“, – atvirauja D. Karka.
„Energus Dakar Team“ atstovas D. Karka būsimajame Dakare startuos „Honda CRF450RX“ motociklu, kurio technine priežiūra visų lenktynių metu rūpinsis „Ht rally raid“ komanda iš Nyderlandų. Lietuvos motokroso talentui skirtas 58 startinis numeris.
PRpartners






