
Lapkričio 18-ąją Vilniuje vykusiame renginyje Benediktas Vanagas praskleidė artėjančio Dakaro nežinomųjų uždangą. Esminis klausimas, kėlęs diskusijas ir skatinęs daugumos fanų smalsumą – kas taps komandos navigatoriumi?
Viešojoje erdvėje sklandantys žmonių komentarai sufleravo, kad šturmano dilemai buvo akivaizdus sprendimas. Dauguma manė ir komentaruose balsavo, kad Aisvydas Paliukėnas tikrai taps naujuoju „Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics” navigatoriumi. Tačiau už uždarų bazės durų situacija buvo priešinga. Dar prieš mėnesį komandos viduje buvo aišku, kad Kuldaras Sikk negalės vykti į Dakarą dėl pernai patirtos stuburo traumos. Tuo pačiu metu Aisvydo dalyvavimas irgi buvo miglotas dėl susiklosčiusių aplinkybių.
Norimam rezultatui reikia strategijos
„Turėjome gana įtemptą pastarąjį mėnesį. Kol žmonės ramiai laukė ir galvojo, kad Aisvydo pasirinkimas akivaizdus, mano galvoje keitėsi permainingi scenarijai. Prieš mėnesį man buvo akivaizdu, kad teks ieškoti dar vienos šturmano opcijos. Nesidaliname visa informacija ne šiaip sau, kai kuriems sprendimams reikia sukurti laiko vakuumą. Mąstydami strategiškai modeliuojame tam tikrus pasiruošimo žingsnius į priekį, simuliuojame iš karto kelias galimas įvykių versijas. Norėjau, kad Kuldaras būtų pasveikęs, bet realybė buvo priešinga. Norėjau, kad važiuotų Aisvydas, bet tuo metu, nors jam ir buvo įdomu, startuoti jis negalėjo“, – dalinasi Benediktas Vanagas, daugiausiai kartų Dakare startavęs lietuvis.
Pasak Dakaro legendos, mėnesio bėgyje situacija pasikeitė 180 laipsnių ir tik dabar oficialiai galima pasakyti, kad Aisvydas Paliukėnas tampa pagrindiniu „Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics” šturmanu.
„Žinia svarbi, nes Aisvydas tampa ne tik navigatoriumi 2026-ųjų Dakare, bet komandos dalimi visose ateinančiose lenktynėse. Kuldaro pasveikimo laukėme du Dakaro sezonus, jis buvo ištikimas bendražygis, drauge pasiekėme aukščiausią rezultatą Baltijos šalyse. Didžiausias dėkingumas – jam. Su Aisvydu verčiame naują lenktynių istorijos puslapį“, – papildo B.Vanagas.
Po 12 metų pertraukos – navigatorius vėl lietuvis
Benediktas Vanagas pirmą kartą Dakaro ralyje startavo 2013 metais, o jo navigatoriumi tuomet buvo Saulius Jurgelėnas. Tąkart B.Vanagas drauge su šturmanu pateko po padidinamuoju pasaulio žiniasklaidos stiklu kaip nepasiduodantys lietuviai, pavojingai pakibę ant uolos krašto.
2019-siais, važiuodamas su lenku Sebastianu Rozwadowskiu, Vanagas pasiekė vienuoliktą vietą bendroje įskaitoje. Tąkart iki pirmojo dešimtuko jam pritrūko vos 5 sekundžių – tai laikoma viena dramatiškiausių finišo akimirkų Lietuvos Dakaro istorijoje.
Po daugelio metų patirties geriausią rezultatą B.Vanagas pasiekė 2024-aisiais, kai drauge su estu Kuldaru Sikku finišavo aštuntoje vietoje – aukščiausioje Baltijos šalių istorijoje.
Dakaro pradžia su lietuviu, kodėl lietuvių nebuvo po to?
„Pasaulis buvo platesnis, o pasirinkimų laukas įvairesnis nei Lietuva. Praėjus daugiau nei dešimtmečiui ir drauge su Dakaru užaugus naujai kategorijai profesionalių sportininkų, „užaugo“ ir navigatoriai. Aisvydas yra absoliutus profesionalaus sportininko pavyzdys, šiemet jis dalyvavo 25 varžybose, didžioji dalis jų – tarptautinės. Jei kažkam šis skaičius neatrodo įspūdingas, reikia suprasti: metuose yra 52 savaitės ir 25-ias jų dedikuoti sportui – rimta. Intensyvus grafikas neišvengiamas, jei sieki surinkti solidų lenktynininko kompetenciją paketą“, – dėsto B.Vanagas.
Sprendimas niekada nėra akivaizdus
„Mano penktasis Dakaras. Ar buvo lengva apsispręsti? Nebuvo. Taip, komanda – gera, stipriausia automobilių klasėje iš Lietuvos. Kvietimas prisijungti – man didžiulis įvertinimas, kiekvieno profesionalaus šturmano svajonė gauti tokį pasiūlymą. Tačiau tuo pačiu Dakaras yra maksimaliai sudėtingas trijų savaičių reikalas. Daug laiko, daug jėgų ir daug energijos atimantis ištvermės iššūkis. Nėra lengva sakyti „taip“. Visgi puikiai suprantu, kas padėta ant stalo, ir tikrai džiaugiuosi prisijungęs“, – dalinasi Aisvydas Paliukėnas, naujasis „Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics” navigatorius.
Ar jaučiasi susidirbęs su komanda, Aisvydas atvirai sako, kad bajų taurėje Europoje su Benediktu gana greitai rado bendrą greitį. Lenktynių metu ekipažas susikalibravo komunikaciją, o bendras komandos darbas buvo sklandus. Nors patirtis bajų taurėje skiriasi nuo Dakaro dykumų specifikos, visgi tai buvo rimtos pratybos ruošiantis sunkiausiam planetoje iššūkiui.
Atnaujintas „Black Hawk“
Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate bolidas šiuo metu yra visiškai perrinktas pagal naujausias specifikacijas. B.Vanagas puse lūpų prasitaria, kad kitą sezoną komandos bazę Vilniuje turėtų pasiekti ką tik iš gamyklos išriedėjęs naujausios kartos sportinis „Hilux”.
Nors Dakaro startas yra 2026 m. sausio 3 d., visa lenktynių technika jau kitą savaitę iš Lietuvos keliaus į Barselonos uostą, o iš ten – į Yanbu uostą Saudo Arabijoje. Dakaro ralio finišas numatytas sausio 17-ąją.
„Gurtam TOYOTA GAZOO Racing Baltics” komanda intensyviai ruošiasi 14-ajam Dakarui. Komandos pilotas B.Vanagas yra aukščiausią rezultatą automobilių kategorijoje Dakare pasiekęs lietuvis.
Pitlane


















