
Taline finišavo jūrinio buriavimo ORC čempionatas, kuriame Lietuvai atstovavo 8 komandos. Finalinę dieną buriuotojams teko lenktyniauti ekstremaliomis stipraus vėjo sąlygomis.
Jachtos „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas) komanda sėkmingai išgelbėjo lenktyninio susidūrimo metu už borto iškritusį savo įgulos narį.
Jachtos „Arabela“ (kpt. Raimondas Šiugždinis) komandai pavyko iškovoti pirmąją vietą Corinthian (mėgėgų) įskaitoje bei 5 vietą bendroje B grupėje.
„Iš tiesų distancijoje šiandien pūtė stabiliai 20-25 mazgų vėjas, vyravo trumpa, nemaloni Baltijos banga. Nemažai jachtų daugiau kovojo su gamta nei su priešininkais. Buvo tikrai sudėtinga. Mes tam stengėmės nusiteikti ir pasiruošti iš anksto. Išplaukėm į lenktynių akvatoriją anksčiau, žiūrėjome, kaip sukinėjasi vėjas, išsibandėm, susireguliavom bures iš anksto – pasidarėm namų darbus“, – apie paskutinės dienos lenktynes kalbėjo jachtos „Arabela“ kapitonas R. Šiugždinis.
Jie dvejose finalinės dienos lenktynėse užėmė dvi penktas vietas. Tai „Arabelai“ leido bendroje įskaitoje pakilti viena pozicija ir galutinėje įskaitoje iškovoti 5 vietą bendroje didesniųjų laivų grupėje B bei 1 vietą Corinthian įskaitoje. Tai – aukščiausias šių metų pasiekimas tarp visų Lietuvos įgulų.
B grupėje 11 vietą užėmė jachta „Keturi vėjai“ (kpt. Karolis Janulionis), 13 vietą – jachta „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas).
C grupėje, nepaisant sudėtingų sąlygų, sėkmingą dieną turėjo ir „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys) komanda, kurie bendroje C grupės įskaitoje užėmė 7 poziciją.
Mažesniųjų laivų grupėje C jachta „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis) užėmė 8, jachta „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas) – 14, jachta „Nida III“ (kpt. A.Burkšas) – 17, jachta „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis) – 19 pozicijas.
Audringa finalinė diena kai kurioms komandoms nepagailėjo ir išgyvenimo iššūkių – jachta „Nida III“ lenktynių metu patyrė susidūrimą su Suomijos jachta „Vipstaak“, kurio metu iš jų laivo į vandenį iškrito žmogus. Tiesa, komandai pavyko itin greitai ir saugiai atlikti žmogaus už borto gelbėjimo operaciją.
„Prie viršutinio ženklo distancijoje susigrūdo labai daug laivų ir viena komanda pabandė lįsti tarp mūsų ir ženklo, o ten vietos visai nebuvo. Tai jų bušpritas (atsikišusi laivo nosies dalis) įsirėmė ir nurėžė mūsų bortą – nulaužė laivo relingus ir lejerius (laivo dalis, aptverianti borto kraštą) ir nustūmė mūsų vieną komandos narį į vandenį“, – jau saugiai sugrįžus į krantą pasakojo „Nida III“ kapitonas Arūnas Burkšas.
Pasak jo, visa gelbėjimo operacija truko gal tris minutes – komandos narys dėvėjo gelbėjimosi liemenę, o jie visi ne kartą yra praėję išgyvenimo jūroje kursus, tad labai aiškiai susiorientavo, ką daryti tokioje situacijoje. Nepaisant to, tokios situacijos visada kelia padidintą riziką.
„Ten buvo akimirkos, kai viskas galėjo baigtis labai liūdnai. Jį galėjo sužeisti konkurentų bušpritas, iškritęs galėjo palįsti po laivu – iš pradžių išsigandom, kad būtent taip įvyko. Juk ant liemenių yra visokie diržai, kuri gali užkibti už povandeninių laivo dalių ir negalėsi išnerti. Yra istorijoje tokių situacijų pasaulyje. Laimei, mums viskas baigėsi sėkmingai, viskas vyko greitai ir saugiai“, – teigė A. Burkšas.
Dėl audringų finalinės dienos oro sąlygų tam tikrų nesklandumų turėjo ir kitos įgulos. C grupėje buriuojančiai „Tegu“ (kpt. J.Janulionis) įgulai iškart po pirmų lenktynių finišo lūžo dalis, lakanti stiebą. Komanda sugebėjo šį gedimą greitai susitvarkyti, tačiau antrose lenktynėse startuoti jau nebespėjo. B grupėje lenktyniaujančiai „Rhino“ (kpt. S. Pajarskas) komandai taip pat dėl techninių gedimų teko pasitraukti iš abejų lenktynių.
Pasaulio jūrinio buriavimo ORC čempionatas vyko Taline, Estijoje, rugpjūčio 8-16 dienomis. Pilnus čempionato rezultatus galima rasti čia.





LBS informacija