
Šiandien ūkininkai po truputį renkasi į jau rytoj, šeštadienį, Žasliuose (Kaišiadorių r.) pirmą kartą Lietuvoje vyksiantį „Traktorių dakarą“, kuriame dalyvaus labiausiai Lietuvoje žinomi ūkininkai ir jų unikalios mašinos.
Technika jau nuo šiandien ryto kraunama iš įvairių Lietuvos vietų ir gabenama į startinį bivaką, iš kurio prasidės lenktynės.
Tikimasi, kad renginyje apsilankys keli tūkstančiai žiūrovų, nes visa programa apima pirmiausiai visuomenės ir ūkininkų bendravimą, edukacines programas vaikams ir kitką.
Kareiviška koše vaišins Šaulių sąjunga. Batutai ir putų šou ir, žinoma, prizai mūsų mažiesiems renginio svečiams. Tai tik nedidelė šventinės programos dalis.
„Laukiame visų, kas neabejingi Lietuvos žemės ūkiui, maisto gamybai, kuri yra neatsiejama visų mūsų gyvenimo dalis“, – sako viena „Traktorių dakaro“ organizatorių Jolanta Grey (Greinienė), pridurdama, kad tai proga visiems geriau susipažinti su kaime dirbančiais žmonėmis.
„Factory class“ kategorijoje dalyvaus gamykliniai ekipažai su naujais traktoriais, o juos į lenktynes delegavo „Massey Ferguson“ prekės ženklo atstovė AB „East West Agro“, „John Deere“ atstovaujanti UAB „DOJUS agro“ ir „Case IH“ prekės ženklo platintoja Lietuvoje UAB „Dotnuva Baltic“.
Kiti ekipažai, kuriuos sudaro vairuotojas ir šturmanas, varžysis „T2 Turbo class“ (maksimalus greitis iki 30 km/val.) ir „T3 Speed class“ (maksimalus greitis iki 40 km/val.) kategorijose.
„Neįtikėtina, bet į lenktynes užsiregistravo daugiau dalyvių, nei tikėjomės. Ekipažų turėsime net 32, o tarp jų bus ir visai ūkininkų bendruomenei puikiai pažįstami veidai“, – sako viena „Traktorių dakaro“ organizatorių Jolanta Grey (Greinienė).
Vien ko vertas „Barškuolės“ (ukrainietiško traktoriaus XTZ T-150K) ekipažo (Artūras Vakarinas ir Šarūnas Radvinauskas) dalyvavimas „Traktorių dakare“, kai šių metų pradžioje vyrukai savaitę važiavo per Lietuvą ir visur sutikdavo minias gerbėjų.
Ne ką įspūdingiau atrodys ir Nerijaus Kudrevičiaus bei Mato Kudrevičiaus XTZ T-150K kaukolėmis išpuoštas „Ivanas“ arba Šilutės r. ūkininko Gedimino Bardauskio faktiškai perdirbtas traktorius XTZ T-150K, kuriame sumontuotas „Volvo“ vilkiko variklis, uždėtos
kombaino padangos, o „Red Devil“ traktoriaus kabina visiškai naujai sukurta ir sumontuota.
Maždaug 48 kilometrų ilgio trasoje ekipažams teks atsižymėti keturiuose „checkpointuose“. Juos surasti nebus taip lengva, nes kelio knygą dalyviai gaus tik prieš pat startą. Jie į trasą bus išleidžiami kas 5 minutes.
Dalyviai negalės startuoti už ES paramą įsigytais traktoriais, taip pat negalės naudoti vadinamojo „žalio“ dyzelino. Šiose lenktynėse neleidžiama varžytis ir Rusijos bei Baltarusijos gamybos traktoriais.
Renginys yra nemokamas.