
Portugalijoje įvykusiame Europos automobilių ralio kroso čempionato pirmajame etape solidžiai pasirodė ir į finalinį važiavimą pateko lietuvis Rytis Gurklys.
Šešiolikos metų vaikinas čia kėbulus surėmė su gerokai vyresniais ir kur kas labiau patyrusiais pilotais, tačiau įrodė, kad šiais metais oponentai turės mokytis tarti jo pavardę.
Latvijos, Lietuvos ir Baltijos šalių trasose jau daugelį metų lenktyniavęs ir titulus vieną po kito skynęs šešiolikmetis R.Gurklys šiais metais nusprendė atversti naują savo karjeros puslapį ir pasiryžo dalyvauti visame Europos automobilių ralio kroso čempionate. „Audi“ automobiliu lenktyniaujančiam vaikinui pirmuoju išbandymu šių metų sezone tapo etapas Portugalijoje.
Nors čia sportininką pasitiko alinantis karštis ir gerokai didesnė konkurencija nei ta, prie kurios jis buvo įpratęs Latvijoje ir Lietuvoje, šešiolikmetis su visais iššūkiais susitvarkė gana sklandžiai ir pirmąją varžybų dieną sau ir kitiems įrodė, kad čia atvažiavo su rimtais ketinimais.
„Varžybos vyko dvi dienas. Pirmąją dieną buvo dvi treniruotės ir du kvalifikaciniai važiavimai. Pirmoje kvalifikacijoje padariau „False Start“, tai teko važiuoti du „Joker“ ratus. Antrame kvalifikaciniame važiavime sekėsi jau geriau – jį baigiau trečias, bet šiek tiek pramiegojau startą.
Kitą dieną iš ryto laukė du apšilimo ratai bei dar dvi kvalifikacijos, pusfinalis ir finalas. Kvalifikacijų metu iš aštuntosios pozicijos per dieną pakilome į ketvirtą vietą. Pusfinalyje gavau pirmą eilę. Po pusfinalio buvau trečias ir patekau į finalą. Finale stojau į paskutinę, šeštą poziciją ir joje finišavau.
Prieš varžybas kėlėme sau tikslą patekti į finalą, tai manau, kad ta užduotis kaip pirmoms varžyboms šių metų Europos ralio kroso sezone yra įgyvendinta. Konkurencija čia yra tikrai didelė. Su Lietuva ir Latvija net nėra ką lyginti. Jei Lietuvoje mes lenktyniaujame dažniausiai dviese – aš ir Audrius Kragas, tai ten tokių kaip Audrius Kragas yra gal penkiolika iš devyniolikos dalyvių. Ten kitas lygis, kur tikrai gali pasitikrinti save, kurioje vietoje esi tarp greičiausių Europoje“, – sakė R.Gurklys.
Šešiolikmetis lenktynininkas pasakoja, kad tai, jog jis lenktyniavo iki šiol nežinomoje trasoje, didesnių iššūkių nekėlė. Pilotas greit perprato jos konfigūraciją ir grunto specifiką.
„Trasa yra tikrai techniška. Yra ir gana greitų atkarpų, ir lėtesnių. Gana sunkūs žvyriniai posūkiai. Jie labai slidūs, nes pas juos ta danga labiau smėlis nei žvyras. Ten buvo gana sudėtinga. Asfaltinėse atkarpose ar prieš varžovus būdavau šiek tiek greitesnis, bet nusileisdavau žvyriniuose sektoriuose.
Paskui reguliavome automobilio pakabą, ją minkštinome, tai viskas tapo daug geriau. Po reguliavimų ketvirtame važiavime bendrai netgi buvau antras. Manau, kad pradžia gera, bet tikrai sunkus čempionatas, kur pozicijų varžovai lengvai nedalija. Iš pradžių buvau kiek nusiminęs, kad finale finišavau šeštas, bet paskui pagalvojau, kad buvo tokių, kurie nepateko nei į pusfinalį, nei į finalą, tai jų vietoje būti aš nenorėčiau“, – kalbėjo R.Gurklys.
Po pirmojo etapo Portugalijoje Rytis Gurklys poilsiui turės vos mėnesį. Liepos pirmą savaitgalį lietuvis su oponentais kėbulus surems Švedijoje. Vėliau piloto lauks lenktynės Vengrijoje, Suomijoje ir Turkijoje.
NG Racing