
Vienuoliktą kartą organizuodamas elektromobilių varžybas visai neblogai susipažinau su pagrindiniais Lietuvos kurortais – Palanga ir Druskininkais. Šiemet pirmą kartą tenka pažinti ne tik Lietuvą. „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ birželio 6 d. startuos Palangoje, stabtelės Jūrmaloje ir finišuos Parnu, todėl besiruošiant metų elektromobilumo įvykiui, tenka nuvažiuoti neįprastai didelius atstumus.
Savo automobilio neturiu, dažniausiai naudoju „Spark“ ar „Citybee“. Bet kartais reikia toliau pavažiuot, todėl kreipiuosi į automobilių importuotojus ar pardavėjus. Dažniausiai jie mielai pasiūlo naujausius elektromobilius, bet pusdieniui ar dienai. Šiuo metu aktyviausi „Renault“ (apie kelionę į Čekiją su elektriniu Scenic jau pasakojau), bet nenorėdamas vienam gamintojui atiduoti viso dėmesio, kreipiausi į kelis, kai prireikė automobilio kelionei į Palangą. Pirmieji atsiliepė „Lynk & CO“. Tai ta pati „Sostena“ Lietuvoje, prekiaujanti ir „Renault“. Mano poreikiai nebuvo standartiniai. Susitikimus Palangoje suplanavau antradienį ir trečiadienį, bet Velykų savaitgalis automobilio naudojimą pailgino 3 dienomis. Automobilį paėmiau penktadienį, gražinau ketvirtadienį.
Manau, kad elektromobiliai neturi būti tokie kaip įprasti automobiliai. Gamintojai turi eksperimentuoti ir kai kurie tai daro. Pirmieji buvo BMW su i3. Iki šiol esu didelis šio elektromobilio gerbėjas ir šiemet galvojau nusipirkti. Dvi priežastys atbaidė. BMW i3 jau dešimt metų ir jame esančios technologijos paseno. Ir šiemet atsirado daugybė „pigių“ elektromobilių, kurie turi gerokai daugiau privalumų nei 5 metų senumo BMW i3. Todėl dabar galvoju apie „Renault 5“ arba „Fiat Grande Panda“.
„Lynk“ taip pat tiktų, nes mano bandytoje versijoje buvo viskas ko reikia šiuolaikiniam automobiliui. Bet bandytos „More“ komplektacijos kaina 36 667 Eur man didoka. Pigesnė „Core“ kainuoja 32 699, o tai labai arti pigiausių rinkoje elektromobilių, bet visi gamintojai žino ko neturi būti pigesnėse versijose, kad pirkėjai pasirinktų brangesnes. O „Core“ nėra šildomo vairo, belaidžio telefono įkroviklio ir šilumos siurblio. Ir viskas, norėdamas tobulo elektromobilio, turi rinktis „More“ komplektaciją.
„Lynk & Co“ vardas man labai gerai žinomas. Nuo 2019 metų automobiliai dalyvauja WTCR lenktynių čempionate ir yra tapę nugalėtojais. Ir šiemet jie yra vieni iš TCR World Tour lyderių. Pagal TCR reikalavimus paruošti lenktyniniai automobiliai dalyvavo ir lenktynėse Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje, bet „Lynk“ nebuvo. Gamintojas save pozicionuoja kaip startupą ir tai tikrai matyti. 02 modelyje, kuris pardavinėtas tik Kinijoje ir visai nepanašus į dabar Europoje parduodamą O2, kuris Kinijoje dabar vadinamas Z02, daug įdomių dalykėlių. Susipainiojote? Paaiškinsiu. 02 buvo nuo 2018 tik Kinijoje pardavinėtas benzininis automobilis. Europoje jo niekas nežinojo, todėl 2024 metais debiutavęs elektriniam automobiliui šis vardas ir atiteko, o Kinijoje teko pridėti Z.
02 sukurtas Švedijoje, pagamintas Kinijoje. Tai „Volvo“, priklausiančios Kinijos „Geely“ kompanijai, kuri turi ir „Lotus“ bei „Polestar“ vardo teises, produktas. Dar painiau viskas? Na, taip. Bet automobilis visai europietiškas. Nelabai didelis, komfortiškas ir ekonomiškas. Šioje mano kelionėje net labai ekonomiškas. 700 kilometrų man kainavo 50,37 Eur. Būtų kainavę 20 Eur brangiau, bet „Vanagupės“ viešbutis pamiršo įkrovimą įtraukti į sąskaitą. Tai pamačiau tik jau būdamas Vilniuje. Jei „Vanagupė“ prisimins ir atsiųs sąskaitą, mielai apmokėsiu, nes jei būčiau keliavęs su 2 litru benzininiu automobiliu, būčiau sumokėjęs 92 eurus (pagal buhalterinę kuro normų skaičiuoklę).
Patiko: puikios medžiagos, ergonomika, bagažinė. Dar labiau patiko durų atidarymo rankenėlės. Viduje jų nereikia traukti į save. Tai tiesiog dideli mygtukai, įrengti patogiose vietose. Prie jų priprantama po pirmo paspaudimo ir labai trūksta kituose automobiliuose. Bet geriausias sprendimas – nėra Start/Stop mygtuko. Sėdi į automobilį, pasirenki D ir važiuoji. Negaliu sakyti, kad nepatiko, bet klausimų sukėlė: posūkių svirtelės, kurios labai jautrios ir sunku spustelėti tik persirikiavimui iš juostos į juostą. Pastovaus greičio palaikymo sistema taip pat šiek tiek nestabili, o priekinio stiklo valytuvų svirtelė ne dešinėje.
Kaip ir visi elektromobiliai, „Lynk“ kelionės pradžioje šiek tiek meluoja. Gerai, kad jis rodo ne tik likusius kilometrus iki baterijos išsikrovimo, bet ir baterijos likutį finiše, jei jis įvestas į navigaciją. Jau senokai nebijau į įkrovimo vietą atvykti su 1 procentu likučio. Juo labiau, kad „If“ draudimas nemokamai paveš iki įkrovimo stotelės. Bet turiu pripažinti, kad „Lynk“ meluoja labiau nei „Renault“. „Renault“ autostradose paklaida yra 2-3%, „Lynk“ 7-8%. Tai ne tragedija, tiesiog apie tai reikia žinoti. Latvijoje ir Estijoje, tikėtina, šie skaičiai bus kiti, nes šiose šalyse maksimalus greitis retai viršija 100 km/h.
O dabar apie Palangą. Kažkodėl visi sako, kad ten brangu, Na, nepavyko rasti brangaus maisto Palangoje. Nerealiai didelės porcijos „Šilelyje“ kainavo iki 16 Eur, o „Gradiali“ brusketa, kuri tinka sotiems pietums – tik 12 eur.
evrace.lt