
Trečiadienį Saudo Arabijoje lenktyniaujantiems sportininkams teko įveikti 500 kilometrų viešojo naudojimo keliais, o paskui 117 kilometrų greičio ruožą. Taip pat šiandien buvo įvyko pirmasis pasisveikinimas su Tuščiojo Ketvirčio smėlynais, kuriuose dalyviai turės praleisti ir ateinančias dienas.
„Trumpa trasa, bet davė suprasti kas laukia mūsų sekančiomis dienomis. Kopose, nors tik 120 kilometrų, trukome beveik dvi valandas. Didelis intensyvumas, karšta ir labai pavojinga. Tikrai yra kur prisidirbti reikalų. Ryt ir poryt bus sunku“, – pasiekęs penktosios Dakaro ralio dienos finišą kalbėjo „Arijus X-raid“ komandos pilotas Vaidotas Žala.
Sportininkas džiaugėsi, kad automobilis sveikas, nors ir pripažino, kad kopose „žvakių“ pasitaiko dažnai, tačiau visos jos šiandien buvo švelnios ir jokios žalos automobiliui nepridarė. V.Žala džiaugėsi preliminariai užimta dešimta vieta ir iškovota palankia rytojaus starto pozicija.
Trumpiausią šio Dakaro greičio ruožą laimėjo katarietis N.Al-Attiyah. Beveik dviem minutėm nuo jo atsiliko G.Chicheritas, o trečiąją vietą užėmė J.Yacopini. Nuo jo vos dviem sekundėmis atsiliko Y.Al Rajhi.
Bendroje įskaitoje V. Žala pakilo į septintąją poziciją.
Rytoj prasidės „48h chrono“ iššūkis – tai pirmą kartą Dakaro ralyje atsiradęs formatas, kurio metu sportininkai neturės jokios mechanikų pagalbos dvi dienas ir turės nakvoti viename iš kelių dykumoje įkurtų bivakų. Juose, tiesa, nebus nei dušo, nei tualeto.
Viso per dvi dienas dalyvių laukia 781 kilometras, iš kurių 572 sudarys greičio ruožas. Svarbu paminėti, kad lenktynės jau persikėlė į Tuščiąjį Ketvirtį, tad sportininkai turės kopti į itin aukštas nesibaigiančias kopas – ši vieta ne veltui daugelio vadinama smėlio jūra.






Benediktas Vanagas jau ruošiasi 48 valandų ištvermės maratonui
24-oje vietoje vakar finišavęs Benediktas Vanagas lenktynes šiandien pradėjo iš 36-os vietos.
Ši trasa išsidėsčiusi „Empty Quarter“ – vienoje didžiausių dykumų pasaulyje. Čia esant lėtesniam nei įprasta vidutiniam greičiui lenktynininkai turės progą atskleisti įgūdžius naviguojant per smėlio kalnus. O starto vieta šios dienos lenktynėse nėra tokia svarbi, kadangi beveik visas greičio ruožas nusidriekęs per kopas, kuriose nebūna lenkimui ir greitam važiavimui trukdančių dulkių.
Šiandienos greičio ruožą B. Vanagas ir K. Sikkas įveikė per 1 val 44 min ir 50 sek. Preliminariai, finišo nepasiekus visiems dalyviams ir nesulaukus oficialių duomenų iš organizatorių, ekipažas penktajame etape užėmė 11-ą vietą.
„Startuoti 35-oje pozicijoje nebuvo gera mintis. Smėlis po tie transporto jau buvo suartas, tad važiuoti nebuvo lengva. Tačiau įjungėme skrydžio režimą ir vėl pagerinome rytojaus starto poziciją“, – iš kart po finišo kalbėjo B. Vanagas.
Po šio greičio ruožo „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda rikiavosi 14 vietoje, bendroje „Ultimate“ klasės kategorijoje. Ekipažą nuo dešimtosios vietos skiria apie 20 minučių, o Dakare dar liko septyni etapai ir beveik 3000 km greičio ruožų. Po „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos skėčiu lenktyniaujantys Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas bendroje „Ultimate“ klasės kategorijoje iki starto užėmė 31-ą vietą.
Rytoj dalyvių laukia 2024 metų Dakaro naujovė – 48 valandų iššūkis. Čia lenktynininkams paruoštas beveik 600 km ilgio maratonas, kurį reikės įveikti per dvi dienas. Dalyviai lenktynes pradės anksti ryte ir lenktyniaus iki 16 val. Vakarą ir naktį leis specialiuose bivakuose, o kitą dieną prie starto linijos išsirikiuos nuo 7 val ryto.






Prieš 48 valandų iššūkį R. Baciuška vėl neišvengė techninių problemų: „Jau pradeda šiek tiek nervinti“
Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje trečiadienį dalyviai įveikė penktąjį etapą ir pasiekė Tuščiojo Ketvirčio kopas. Prieš 119 km greičio ruožą sportininkams dar teko nuvažiuoti 500 km bendrojo naudojimo keliais.
„Challenger“ klasėje stabiliai važiavęs Rokas Baciuška su šturmanu Oriolu Vidaliu Montijano („Can-Am Factory Team“) pretendavo į aukščiausias pozicijas, tačiau eilinės problemos su bagiu vėl neleido finišuoti be nesklandumų. Šįkart R. Baciuška turėjo tenkintis septinta vieta. Lietuvis distanciją įveikė per 1 val. 44 min. 55 sek. ir 4 min. 8 sek. pralaimėjo greičio ruožo nugalėtojui čiliečiui Francisco Lopezui.
R. Baciuška teigė, kad techninės problemos greičio ruožo pabaigoje kainavo apie keturias minutes.
„Kopose visada smagu važiuoti. Jaučiau, kad šiandien galime būti „Top-3“. Jau buvome tarp lyderių, bet vėliau vėl neišvengėme nuotykių. Kaip diena – taip naujiena. Likus iki finišo 30 km, vėl pradėjo trūkinėti bagis. Dar neaišku, kas nutiko, bet jau pradeda nervuoti. Dar nebuvo nei vienos „švarios“ dienos be techninių nesklandumų. Žiūrėsime, kad gal koks laidas „grybauja“, bet išties liūdna – bandai spausti, o po to laiką suvalgo viskas, kas priklauso ne nuo manęs“, – nusivylimo neslėpė R. Baciuška.
Ketvirtadienį toje pačioje Tuščiojo Ketvirčio dykumoje prasidės „48h chrono“ iššūkis. Čia lenktynininkai turės finišuoti ir nakvoti viename iš septynių įrengtų bivakų bei turės verstis be mechanikų pagalbos. Per dvi dienas jiems teks įveikti 781 km, iš kurių 572 km sudarys greičio ruožą.
„Rankų nenuleidžiame, nes dar liko daug etapų. Rytoj, manau, kad pradžioje pataupyti techniką, nes laukia įdomi ir sudėtinga diena. Man kopos patinka, nors yra ir pavojingų atkarpų. Mes labai sėkmingai sudirbame ir skaitome tas kopas, tik bolidas vis pradeda streikuoti likus paskutiniams kilometrams“, – teigė R. Baciuška.
Bendroje „Challenger“ klasės įskaitoje užtikrintai pirmauja lenkas Erykas Goczalas, daugiau nei 34 min. lenkiantis savo tėtį Mareką Goczalą. R. Baciuška lyderiui pralaimi 1 val. 56 min. 51 sek. ir užima devintąją poziciją.
Dakaro ralis, kurį sudaro prologas ir 12 etapų, finišuos sausio 19 dieną.


Pasisveikinimas su kopomis: Antanas Kanopkinas patyrė techninių nesklandumų trasoje
„CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos pilotas Antanas Kanopkinas pasakoja, kad diena buvo gera, tačiau nepavyko išvengti nesklandumų.
„Buvo labai smagi trasa, sudaryta tik iš kopų. Visos jos buvo įveikiamos, tik viena jų nubaudė. Teko trasoje pasikeisti šakę ir važiuoti be priekinio pusašio. Labai džiaugiuosi, kad mechaniko prieš startą atlikti namų darbai leido pasiekti šiandienos finišą. Kitu atveju turbūt dar dabar kopose laukčiau pagalbos iš nežinia kur“, – pasakojo A. Kanopkinas ir neslėpė, kad po dienos jaučiasi labai pavargęs, bet džiaugiasi pasiekęs finišą.
Preliminariai sportininkas užfiksavo septintą laiką keturračių įskaitoje ir nuo dienos lyderio M. Medeiroso finiše jį skyrė valanda ir 47 minutės.
Kitas lietuvis Laisvydas Kancius užėmė penktąją vietą.
Bendroje įskaitoje L. Kancius yra penktas, o A. Kanopkinas – šeštas.
Rytoj dalyviai leisis į pirmą kartą vykstantį „48h chrono“ iššūkį, kurio metu per dvi dienas jiems teks įveikti 781 km, iš kurių net 572 sudarys greičio ruožas. Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį dalyviai leis viename iš kelių dykumoje įrengtų bivakų, priklausomai nuo to, kurį pasieks besibaigiant pirmosios dienos laiko normai. Taip pat, jie negalės sulaukti jokios technikų pagalbos ir naktį dykumoje leis tik varžovų draugijoje.
Šios dvi dienos tai vienas sudėtingiausių artėjančių išbandymų, mat visą etapą dalyviai turės važiuoti nesibaigiančiomis Tuščiojo Ketvirčio kopomis.


Finišas su prieblanda: E. Gelažninkienė greičio ruože prasibrovė į greičiausių dešimtuką
Dakaro raliui įpusėjant, artėjame ir prie smėlingų bei kopų kupinų „Tuščiojo ketvirčio“ dykumų. Po smėlį šiandien nardė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų SSV klasės bagis. Džiugu, kad tai padaryti pavyko išties sėkmingai ir treniruotės veikia – ekipažas dieną pabaigė užtikrintai įsitaisydamas greičiausiųjų dešimtuke.
Rytą E. Gelažninkienė nestokojo geros nuotaikos, tačiau minėjo, kad atsipalaiduoti ir galvoti, jog maždaug šimtas kilometrų vien kopomis bus lengvai įkandamas, tikrai neverta.
„Gali atrodyti, kad šiandien sudėtingiausia dalis bus 508 kilometrų pervažiavimas iki starto. Žinoma, bus ką veikti, kelias ilgas, nuobodus, bet šimtas kilometrų vien kopomis, manau, yra daugiau nei pakankamai. Organizatoriai visuomet pasistengia, kad per lengva nebūtų. Bet esame nusiteikę gerai, laukiame kopų. Kasdien kapstomės iš dugno ir kol kas sekasi, tai ir nuotaikos gerėja, ir tiesiog jaučiamės geriau,“ – mintimis prieš startą dalijosi sportininkė.
Kad kopos komandai – nesvetimos ir mėgiamos, rodo ir dienos rezultatas. Penktosios ralio dienos kopas „Rentway Dakar Team“ įveikė per 1 val. 53 min. ir 39 s., nuo greičiausio ekipažo atsilikdami kiek mažiau nei 9 minutėmis. Preliminariai ekipažas penktajame greičio ruože užėmė 10-ąją vietą.
„Grįžom vėl su šviesa, jei tiksliau – su prieblanda. 118 kilometrų kopose pralėkė gana greitai. Vienintelė problema – reikia dar sureguliuoti amortizatorius, kadangi šiandien visi smūgiai mums buvo gana stiprūs ir negalėjome važiuoti dar greičiau. Bet kaip apšilimui prieš dvi maratonines dienas, kurias vieni praleisime dykumoje, manau, greičio ruožas buvo tobulas. Jokių klaidų nepadarėme, tiesiog smagiai, gražiai pravažiavome,“ – teigė E. Gelažninkienė.
A. Gelažninkas paantrino pilotei, kad diena buvo smagi. „Šiandien navigacija buvo labai paprasta, tad pavyko neklysti ir surasti visus kelio taškus. Apšilimas labai geras, belieka tik pailsėti prieš maratoną.“
Šiandien vakarą ekipažas dar praleis su komanda, o išaušus rytui, keliai beveik pusantros paros išsiskirs. Dalyvių lauks šių metų ralio naujovė – „Tuščiuoju ketvirčiu“ (ang. Empty Quarter) vadinamoje dykumoje organizuojamas „48h chrono“ greičio ruožas. Dalyviai startuos nurodytu laiku ir laikrodžiams išmušus 16 val. vietos laiku turės prisistatyti į artimiausią dykumos bivaką. Čia nebus aptarnaujančio serviso ar galimybės miegoti kemperiuose – visi dalyviai lygūs, nakvos dykumoje, palapinėse.
Sekančią dieną, gavę starto signalą dalyviai turės tęsti varžybas iki finišo linijos. Per dvi dienas ekipažai turės įveikti 572 kilometrus greičio ruožo ir dar 209 kilometrus pravažiavimų.



Pitlane, vaidotaszala.com, RB Media, „CFMOTO Thunder Racing Team“, „Rentway Dakar Team“